אירוע "גיבורות היופי" 2022 למען שורדות השואה יתקיים השנה בפעם החמישית בשבוע הבא, ביום שני, 19 בספטמבר. האירוע מתקיים בשיתוף הרשויות המקומיות והשלטון המקומי, ובו יכובדו 109 שורדות ושורדי השואה מרשויות וממועצות מקומיות ואזוריות בארץ. השנה, בפעם הראשונה, לא רק נשים ברשימה.
בחציו הראשון של היום יעברו השורדות והשורדים תחנות טיפוח, כיף ורוגע. בסיומו של היום, בטקס חגיגי, יוענקו סרטי "גיבורת היופי".
יוזמת האירוע היא אל"מ (מיל') רונית לב, המובילה את המיזם החברתי "מגשימים חלומות קטנים לאנשים גדולים". הרעיון למיזם נולד לפני שבע שנים על אדמת פולין, כאשר רונית יצאה למסע במסגרת הצבא. המטרה: לשמח ולהגשים חלום למספר גדול של נשים גיבורות ולתת להן הזדמנות ליום אחד לקבל את מלוא תשומת הלב, לשמוח ולהתפנק – לקבל מתנות קטנות, שלא זכו להן בצעירותן.
המיזם שם דגש על הקשר הבין דורי, ולכן משתתפות בו לוחמות בצה"ל. בשנתיים הראשונות השתתפו וליוו את השורדות לוחמות חילוץ והצלה של פיקוד העורף. ילדים מגני ילדים העניקו לשורדות פרחים.
‎באירוע משתתפות בהתנדבות גם מספר רב של פורשות צה"ל, שרובן שירותו שנים רבות בתפקידי מפתח והשתתפו במסע "עדים במדים". כולן חיות ונושמות את הקשר עם שורדות השואה, תורמות ומתנדבות. ‎"אנחנו מלוות אותן, מעגלי הקשר יישמרו והנשים יזכו לחיבוק חם לא רק באירוע אלא לתקופה ארוכה יותר", אמרה אחת המתנדבות.
השנה, במהלך האירוע ירקדו על הבמה שני זוגות של שורדים. הראשון: יבגני קוזנצוב, וטרן ממלחמת העולם השנייה, עם שורדת שואה לריסה דמידוב. הזוג השני: מיכאל רוגובוי, גם הוא וטרן מהמלחמה, ובת זוגו, שורדת השואה מרינה רוגובוי. הזמרת אילנית תופיע באירוע.
‎את הסרט לשורדים יעניקו שורה של אישים, בהם השר עודד פורר, השר אלעזר שטרן, השרה מירב כהן, השרה פנינה תמנו שטה, השר חילי טרופר, אשת ראש הממשלה, ליהיא לפיד, ח"כ מירי רגב, ח"כ מתן כהנא ואחרים.