בשיתוף קרן עמית ישראל מגבירה את קצב הבאת העובדים הזרים לענף הבנייה בארץ, כשמרבית הפועלים אמורים להגיע מהודו. זאת, נוכח המשבר בענף הנדל"ן בכל הקשור לפועלי בניין, שנגרם בעקבות המלחמה הנוכחית.
ההחלטה להפסיק להעסיק פועלים מעזה, ולצמצם משמעותית את כניסת הפועלים משטחי הגדה המערבית, גרמה למחסור בפועלי בניין.
כעת, על מנת לעמוד בדרישות שוק הדיור, גובר הצורך בעובדים זרים. זאת, על מנת להצליח לשקם מיידית את המבנים שניזוקו במהלך המתקפה ב-7 באוקטובר, ובעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל במהלך המלחמה.
"מהלך הבאת פועלי הבניין והכשרתם הוא מהלך מורכב, המצריך מאמץ משותף של ממשלת ישראל, של תאגידי כוח-האדם לעובדים זרים בענף הבנייה ושל ההסתדרות הלאומית", אמר גיל דמתי, מנכ"ל קרן 'עמית', במהלך אירוע חגיגי לציון המהלך שכלל גם חניכה של מרכז ההכשרה החדש, שהוקם עבור עובדי הבנייה הזרים.
4 צפייה בגלריה
קרן עמית
קרן עמית
מתוךאירוע חניכת המרכז החדש
(קרדיט: יח"צ ההסתדרות הלאומית)
תחת הכותרת "בונים את ישראל", התקיים טקס החניכה של המרכז. הקמתו הייתה על-ידי ההסתדרות הלאומית, הפועלת באמצעות קרן 'עמית', המכשירה את העובדים הזרים ודואגת לשמירה על זכויותיהם. דמתי: "עד כה, הגיעו לישראל אלפי פועלים מהודו ומסרי לנקה, במסגרת שיתוף פעולה זה, שהוא פרי עבודה מאומצת של כלל הגורמים האלה – ההסתדרות, הממשלה והמעסיקים".
"בשמחת תורה חוותה ישראל את אחד האירועים הקשים בתולדותיה", אמר שר השיכון, יצחק גולדקנופף באירוע חניכת המרכז. "למלחמה יש השלכות רחבות על המשק. מאז, משרד השיכון עובד מסביב לשעון.
"העברנו שתי החלטות להגדלת מכסת העובדים הזרים (באוקטובר ובנובמבר) ובימים האלה עובדים על החלטה נוספת בנושא. אנחנו עושים הכל להביא מקסימום עובדים זרים במינימום זמן, כדי למנוע התייקרות בשוק הדיור".
4 צפייה בגלריה
קרן עמית
קרן עמית
שרי הממשלה באירוע ההשקה
(קרדיט: יח"צ ההסתדרות הלאומית)
"ללא קשר להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני שאני תומך בה – לאסור על כניסת העובדים הפלסטיניים – ענף הבנייה לא יכול להסתמך רק על עובדים אלו" אמר גולדקנופף.
לדבריו, "אנו מחויבים להגדיל את ההיצע ולהביא עובדים נוספים ממדינות נוספות ככל האפשר, מה שללא ספק יסייע להאצת הבנייה ויימנע התייקרות של מחירי הדיור".
"מות הפועל מהודו, מכה קשה. לפני הדאגה לכלכלה, יש לדאוג לחיי אדם"
שר הפנים, משה ארבל, הודה למגזר העסקי: "יחד עם מנהל האוכלוסין נשגיח שלא עובדים במקומות מסוכנים. מותו של עובד מהודו במושב מרגלית הייתה מכה קשה. לפני הדאגה לכלכלה הישראלית, אנו מחויבים לדאוג לחיי אדם. ההסתדרות הלאומית עושה רבות לרווחת העובדים ותודה על כך".
"האטת קצב הבנייה תגרום להאמרת מחירי הדיור, אם לא ניתן מענה"
"מאז ה-7 באוקטובר, ישראל נמצאת באחת התקופות הקשות בתולדותיה", אמר שר העבודה, יואב בן צור. "מצב מחירי הנדלן לא טוב. מצב המלחמה, הוביל למחסור בידיים עובדות, כשבצדק נמנע מהפלסטינים לעבוד בבניין. האטת קצב הבנייה תגרום להאמרת מחירי הדיור ואם לא ניתן מענה נעמוד בפני שוקת שבורה".
4 צפייה בגלריה
קרן עמית
קרן עמית
"זהו כנס חירום"
(קרדיט: יח"צ הסתדרות לאומית)
"ההתכנסות הזו לא שמחה, זהו כנס חירום", אמר יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, יעקב אשר. "כשביקשנו שישחררו מההסכמים הבילטרליים כי זה לוקח המון זמן, אמרו לנו שאי אפשר. ואז ראינו החלטת ממשלה על הבאת 8 אלף עובדים לחקלאות. כשזעקנו "למה לא להביא עובדים לבנייה?' אמרו שבחקלאות העגבנייה נרקבת תוך כמה ימים. ריקבון בתחום הבנייה, הרבה יותר קשה לשקם בחזרה.
"אשמח יותר כשאראה 10,000 עובדים ואני מניח שנראה בשבועות הקרובים את המכסה הזאת", אמר אשר. "הגורם המשמעותי ביותר על יו"ר המחייה זה הדיור, המשכנתא הלוחצת יכולה לגרום לאנשים לוותר על אוכל".
4 צפייה בגלריה
קרן עמית
קרן עמית
קרן עמית
(קרדיט: יח"צ הסתדרות לאומית)
"התנאים של העובדים הזרים השתפרו מאוד לעומת לפני עשור", אמר יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי. "היום הכל דיגיטלי, גם הקליטה שלהם, ויש מי שמדבר בשפתם".בנוסף לליווי והשמירה על זכויות העובדים, דאגנו למרכז הכשרה מתקדם, שנותן מענה לנהלי העבודה בבניין הנגוים במדינת ישראל, באופן שיאפשר לעובדים להיטמע ביעילות ולהשתלב בעובדה במהירות והכל בהתאם לחוק והתקינה של מדינת ישראל".
בשיתוף קרן עמית
פורסם לראשונה: 12:27, 19.03.24