בשיתוף תנובה
בכל יום, אחרי שהיא מוציאה את הילדה מהגן, מגיעה הילה גוזי משכונת יוספטל בפתח תקווה ל'בית לגדול טוב' יחד עם בתה, "והיא פורחת כאן", כדבריה של הילה. "הצוות המדהים שעובד כאן הוא כמו משפחה עבורנו. הן שואלות, מתעניינות ויודעות לקרוא אותי כמו רנטגן. זה מקום שמציל ומעשיר ילדים", מספרת בהתרגשות גוזי שמעריכה מאוד את ההעשרה שבתה מקבלת ביום יום מהפעילות והחוגים המתקיימים בבית, וכבר הספיקה להביא גם את חברותיה וילדיהם למרכז.
המיזם החברתי המיוחד שעליו מדברת הילה, חוגג בימים אלה את יום העצמאות ועשור של פעילות. תשעה מרכזים של המיזם 'בית לגדול טוב' נמצאים ברחבי הארץ ופועלים לאורך כל השנה כמרכזי פנאי והעשרה לילדים עד גיל שמונה והוריהם. במרכזים, הילדים יכולים להנות מלימודי אנגלית, אומנות ויצירה, מחול וספורט לצד סדנאות והרצאות כאשר רוב הפעילויות הן חינמיות (או בתשלום סימלי). את מרכזי 'בית לגדול טוב' ייסדו תנובה יחד עם החברה למתנ"סים הארצית למען מטרה חשובה והיא צמצום אי השוויון והפערים החברתיים בין המרכז לפריפריה החברתית והגאוגרפית במדינה. ההורים המשתתפים, מעידים כי המרכז הפך לבית שני עבורם והם מעניקים להם הזדמנויות חדשות להעשרת עולמם.
4 צפייה בגלריה
עשור למרכזי 'בתי לגדול טוב'
עשור למרכזי 'בתי לגדול טוב'
עשור למרכזי 'בתי לגדול טוב'
(צילום: שני כהן)
"היעוד שלנו הוא לאפשר לאותם ילדים ומשפחות התפתחות מיטבית באמצעות מתן כלים רלוונטיים"
נטע בן מנחם, מנהלת האחריות התאגידית בתנובה, האחראית בין היתר על המיזם מספרת כי "הבית הראשון מבין 9 'בתי לגדול טוב' הוקם בשכונת "כפר גבירול" ברחובות ואחריו הוקמו בתים נוספים בקריית ביאליק, עפולה, חיפה, נצרת עלית, אופקים, פתח תקווה, בטמרה ובבקעה אל גרביה – כשהחזון הוא להמשיך ולהקים "בתי לגדול טוב" במקומות נוספים ברחבי הארץ. מאז ועד היום עברו בבתי לגדול טוב כמיליון הורים וילדים".
״היעוד שלנו הוא לנסות ולצמצם את אי השוויון ולאפשר לאותם ילדים ומשפחות התפתחות מיטבית באמצעות מתן כלים רלוונטיים שיאפשרו להם לגדול טוב. החזון הוא להמשיך ולהקים בתי לגדול טוב, להעמיק את העשייה ולוודא שאנחנו נותנים את המענה לילדים ולמשפחות תוך יצירת האימפקט המצופה". אומרת בן מנחם.

"יש לי את העבודה הכי טובה בעולם"

"אני חושבת שיש לי את העבודה הכי טובה בעולם", מספרת בהתרגשות קארין ברינג, מנהלת 'בית לגדול טוב' בשכונת יוספטל בפתח תקווה. "זו עבודה שנעים לך להגיע אליה בבוקר, מחבקים אותך, מעריכים את מה שאת עושה. אנחנו מודים לקהילה שפוקדת את הבית בכל יום. אני מאמינה שבתי לגדול טוב צריכים להיות בכל שכונה, כי זה צורך אמיתי ודבר מבורך".
4 צפייה בגלריה
(צילום: שני כהן)
4 צפייה בגלריה
(צילום: שני כהן)

"הבית אצלנו פתוח כל יום לכל התושבים משעות הבוקר"

מעבר לפעילות הפנאי והקהילה המתקיימת במרכז בפתח תקווה מועברים חוגי העשרה למקצועות הליבה כמו חשבון, עברית ואנגלית. "וגם חוגי תנועה לקטנטנים בגילאי שנתיים- שלוש, חוג שף בריא שמבשלים ואופים ועוד", מוסיפה קארין ברינג, ומשתפת בתגובות של הקהילה למרכז: "הבית הוקם לפני שש שנים והתגובות של הקהילה מדהימות, המשפחות מעריכות את התוכן והעושר, את החום והאהבה שהן מקבלות אצלנו בבית, והן מחבקות אותנו בחזרה. יש חדר משחקים, ג'ימבורי, ספרייה, חוגים וסדנאות. יש מדריכות שמשחקות עם הילדים הקטנים והוא פתוח מגיל לידה ועד גיל שמונה. יש לנו את השכונה הכי טובה שיש. התושבים חמים ואוהבים והפכנו משפחה. זה מחבר בין התושבים ולא סתם קוראים לזה 'בית לגדול טוב' – זה כמו בית שני, גם לעובדים וגם למשפחות שמגיעות".
הילדים שפקדו את המרכז כקטנים, חוזרים ושבים להתנדב ולעזור עם הילדים הצעירים. "הילדים חוזרים אלינו, הם מגיעים בצהריים ומשחקים עם הקטנטנים ויש לנו שיתופי פעולה גם עם בית הספר שנמצא בצמוד אלינו", מספרת קארין.
כחלק מהפעילויות המתקיימות בבית, פועל גם גן עם אמאבא שפועל פעמיים בשבוע בשעות הבוקר ונותן מענה להורים לילדים צעירים או בחופשת לידה. "כל יום לא דומה ליום אחר ואנחנו כל הזמן ממציאות את עצמנו מחדש. אנחנו מקבלות ליווי מקצועי מהחברה למתנ"סים הארצית, יש לנו שיתופי פעולה עם מתנ"ס יוספטל, רשת המתנסים 'מקפת' ועירית פתח תקוה. הצוות שלנו מאוד יצירתי ואנחנו מייצרים תוכן מותאם לקהילה בחלוקה גילית למען הילדים והמשפחות הפוקדים את הבית ברמה היומית". אומרת קארין.
4 צפייה בגלריה
(צילום: שני כהן)

"צמצום אי השוויון והפערים באמצעות בתי לגדול טוב"

ענת שון-גרוס, מנכ״לית חטיבת החלב בתנובה: ״ מהותה של תנובה היא הבית הישראלי, ולגדול טוב בבית ישראלי הוליד את רעיון מיזם ׳בתי לגדול טוב׳. לתנובה יש למעלה מ-30 אתרים שמרביתם נמצאים בפריפריה החברתית והגאוגרפית של מדינת ישראל, כאשר גם 75% מעובדי תנובה מגיעים מהפריפריה. תחת התפיסה שתנובה נטועה עמוק בחברה הישראלית ונמצאת בכל בית בישראל, החלטנו להקים את ׳בתי לגדול טוב׳ שמאפשרים לילדים ובני משפחותיהם עתיד טוב יותר באמצעות צמצום אי השוויון והפערים בין הפריפריה למרכז".
לדבריה, המיזם קם בשיתוף עם החברה למתנ״סים הארצית והרשויות המקומיות. "מעבר לתרומה לקהילה, יופיו של החיבור הוא בשילוב הרב מגזרי - בין חברה עסקית, גוף מקצועי , רשות מקומית והקהילה. גם עובדי תנובה נרתמים לעשייה ההתנדבותית ומקפידים במשך עשור להגיע ולהתנדב, להעניק מזמנם וליבם לילדים והמשפחות".
בשיתוף תנובה