בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
הוא בן 31, מתגורר במושב שדה עוזיה הסמוך לאשדוד וכבד שמיעה. קוראים לו דקל נעים, אבל הוא מוכר יותר כ"מר בועות סבון", כינוי שניתן לו על רקע יוזמתו היפה – לשמח ילדים עם פעילויות של בועות סבון ללא כל תמורה.
במסגרת הפעילות מפזר נעים גיגיות עם סבון ומאפשר לילדים לשחק בחופשיות. פעילות זו התרחבה עם השנים גם לחלוקת שיערות סבתא, פופקורן, מרשמלו, שוקולד וממתקים אחרים. את כל אלו הוא עושה בעיקר בפארקים ובאירועי התנדבות שונים ברחבי הארץ, והילדים כמובן מתלהבים.
הכל התחיל לפני 12 שנים, כשדקל היה בשירות לאומי. "כל החיים שלי הייתי מנותק חברתית והתכנסתי בתוך עצמי", הוא מספר, "בשנה השנייה של השירות הלאומי התחלתי להיפתח יותר ורציתי כמה שיותר חיי חברה ומגע עם אנשים. זה לא היה פשוט, אבל עם הזמן זה קורה ואני שמח מאוד על כך".
1 צפייה בגלריה
דקל נעים
דקל נעים
דקל נעים
(צילום: איתן כהן)
דקל כבד שמיעה מלידה. הוא לא שומע בכלל באוזן אחת ובשנייה הוא נעזר במכשיר שמיעה, באמצעותו הוא מצליח לשמוע ולדבר באופן ברור. הוא עובד מזה חמש שנים כסייע בבית ספר נופים בכנות, ומשקיע הרבה זמן בהתנדבות. לפני שהחל לקיים את פעילויות בועות הסבון, נעים היה מסתובב עם תיק לא בבלונים, מנפח אותם בצורות שונות ומחלק לילדים. מדי שנה הוא יוצא לשמח ילדים בפעילויות שונות ב"יום מעשים טובים". בנוסף, הוא בחר לעצמו ימים נוספים, שאותם הוא מגדיר כ"ימים לעשיית טוב למען האחר".
"בכל פעם שיש דברים שקשורים להתנדבויות אני הולך אליהם", הוא מספר, "אני מגיע לאירועים האלה דרך עמותות ודרך קבוצות פייסבוק שמחפשות מתנדבים. אם אני יודע שיש אירוע או פעילות כלשהי, אני אוסף את הציוד ויוצא לשטח. הילדים מתלהבים מאוד מההפתעה, וגם ההורים ממש מרוצים. בפעם האחרונה זה היה במרכז הרפואי שמיר בראשון-לציון. ב'יום מעשים טובים' הקרוב אתנדב ברחבת העירייה באשדוד. בנוסף, בפורים אתנדב יום אחד בהוד-השרון באירוע עבור ילדים עם צרכים מיוחדים ויום אחר באירוע למען ילדים לקויי ראייה. הפעילויות האלה ממלאות אותי בשמחה".
דקל הוא אחד ממיליוני ישראלים שיעשו משהו למען הזולת ב"יום מעשים טובים", ב-‭29‬ במס. יוזמת הפרויקט, שרי אריסון, אומרת: "הלב נפתח כשרואים את כל האנשים שלוקחים יום-יום חלק בעשיית טוב, ובמיוחד ב'יום מעשים טובים'".
יום מעשים טובים חוזר ב-29 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב וגם השנה יתקיים בסימן #FAMING ממשיכים להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר, הצטרפו לאתגר הFAMING-# תנו במה לסיפורים טובים ויחד נמשיך לשנות את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון