בשיתוף נעמת
שוק עבודה שבאופן מבני מפלה נשים בין השאר בשכר ובתנאים, קשיים בשילוב שבין קריירה להורות, התמודדות עם תופעות של אלימות במשפחה שמכוונת ברוב המכריע של המקרים נגד נשים וילדים, ועוד ועוד. ישראל 2022 אמנם שוויונית וליברלית יותר מבעבר אך הפערים בין גברים לנשים בכל תחומי החיים עדיין משמעותיים ביותר.
כחלק מהניסיון לייצר פתרון מיקרו שרואה את התמונה כולה ומנסה לסייע נקודתית ולשנות את מסלול חייהן של נשים שנקלעו לסיטואציות אישיות מורכבות, הושק לאחרונה "מרכז נעמת לאישה", מרכז מקצועי ארצי, שמטרתו התמודדות עם חסמים אלו.
3 צפייה בגלריה
אפליית נשים
אפליית נשים
אפליית נשים
(צילום: shutterstock)
"על אף ההישגים הרבים שנחלו מאבקים פמיניסטיים שונים אותם ניהלנו, נשים בישראל מתמודדות גם כיום עם סוגיות רבות שקשורות לעצמאות כלכלית, תעסוקה, משפחה, מחסור בייצוג הולם, ועוד שלל של פערים שבאים לידי ביטוי בכל תחומי החיים בכל גיל ובכל מגזר", אומרת יעל לוין, עובדת סוציאלית ופסיכותרפיסטית במרכז נעמת לאשה.
לדבריה, המרכז מבקש לספק פתרון לבעיות אלו וישמש כמרכז מקצועי ארצי, שתכליתו היא קידום פעולות ויוזמות מקצועיות להתמודדות עם החסמים אלו, בין אם הם חברתיים או אישיים, שמעכבים שוויון בין נשים לגברים בחברה הישראלית. חלק מהתוכניות שעתידות לפעול במרכז כוללות קבוצת תמיכה לנשים הנמצאות בלב סכסוך זוגי, קבוצת מודעות לנשים אחרי גירושין, מרחב שיח ותמיכה לנשים צעירות בגילאי 20-30, קבוצת תמיכה לאימהות שילדיהן מצויים במשבר זוגי, קבוצת דיאלוג בין נשים לגברים ועוד".
3 צפייה בגלריה
אפליית נשים
אפליית נשים
מתמודדים עם החסמים
(צילום: shutterstock)
מהם יהיו תחומי פעילותו של המרכז החדש?
"המרכז יתמקד בשני רבדים מרכזיים: סיוע לנשים בקהילה וכן סיוע לנשים בפן המקצועי. הצוות המקצועי של המרכז כולל נשות מקצוע בתחומים של הדרכה ופיתוח ארגוני, יעוץ וטיפול בנשים, יעוץ משפטי וסנגור, אימון אישי, עבודה קהילתית, העצמה ופיתוח מנהיגות נשים".
יעל לוין, עו"ס ופסיכותרפיסטית במרכז נעמת לאשהיעל לוין, עו"ס ופסיכותרפיסטית במרכז נעמת לאשהצילום: אלבום פרטי
לחברות הצוות במרכז ניסיון עשיר בעבודה מקצועית עם נשים מכלל המגזרים החברתיים ועם העדפות מיניות שונות, במצבי שינוי ומעברים נורמטיביים במעגל החיים, בהתמודדות עם אתגרים של התפתחות אישית, עם נשים במצבי משבר, נשים נפגעות טראומה, טיפול באלימות בין בני זוג ואלימות במשפחה".
לוין מציינת עוד כי מרכז נעמת לאישה, תומך, מייעץ ומכוון במצבי משבר במשפחה, בעבודה ובכל מעגלי החיים וכן משמש כתובת לנשים המצויות בצומת של קבלת החלטות.
3 צפייה בגלריה
אפליית נשים
אפליית נשים
שוויון בין נשים וגברים
(צילום: shutterstock)
"ראינו את הצורך הזה הולך ומתהווה בשנים האחרונות בכל הארץ וכך גיבשנו את הרעיון לתוכן. בנוסף לכל מה שיוכל לסייע ולתרומה המשמעותית שעשויה להיות לו לשוויון בין נשים וגברים, זה המקום היחיד בארץ בו נשים ומי שמקורב להן יכולים לפנות מבלי להזדהות", היא אומרת.
יו"ר נעמת, חגית פאר מחדדת את הדברים וטוענת כי אין תחליף לפעולה נחושה של המדינה אך בה בעת אין עניין להמתין לעד.
יו"ר נעמת, חגית פאריו"ר נעמת, חגית פארצילום: נעמת
"ברור לחלוטין שלא נוכל להביא למהפכה של ממש לבדנו – מדובר בראש ובראשונה בתפקידה של המדינה להבין שגם ערכית וגם כלכלית , קידום נשים חייב להיות בראש סדר העדיפויות הלאומי. ועדיין, המחויבות שלנו היא להשתמש בכלים העומדים לרשותנו בכדי לנסות לשנות את המציאות של כמה שיותר נשים בישראל וזה מה שהצוותים המקצועיים שלנו יעשו במרכז החדש במקצועיות ובדיסקרטיות", היא מסכמת.
זקוקות לסיוע ולאוזן קשבת? ניתן לפנות ל"מרכז נעמת לאישה" בימים א' – ה' בין השעות 09:00-15:00 במספר 9201*. הפנייה יכולה להיעשות גם בצורה אנונימית, והשתתפות בהרצאות וסדנאות המרכז יהיו בעלות מסובסדת.
בשיתוף נעמת