הסרט "הביתה" יוקרן לטובת גיוס כסף לעם האוקראיני

הבמאי נרימאן אלייב, יחד עם חברת ההפצה, תרם את סרטו זוכה הפרסים "הביתה" להקרנות בסינמטקים של ישראל לשם גיוס כסף לעם האוקראיני.
"הביתה", שהוקרן בבכורה במסגרת 'מבט מסוים' בפסטיבל קאן, מסמן את אלייב ככישרון שראוי לעקוב אחריו.
צפו בטריילר לסרט "הביתה":
הסרט, מועמד אוקראינה לפרס האוסקר, יוקרן ב-29/3 (יום המעשים הטובים) בסינמטקים של תל אביב והרצליה. ב-2/4 בסינמטקים של חיפה וירושלים וב-5/4 בסינמטק חולון. ההכנסות מהקרנות אלו הן תרומה לעם האוקראיני.
מחיר כרטיס מלא: 40 שקלים, ולמנויים – 20 שקלים. לפרטים נוספים לחצו כאן.
קולות למען אוקראינה
קולולם ורמת הנדיב מאחדים קולות אירוע התרמה ושירת המונים מרגש, היסטורי ויוצא דופן למען אזרחי אוקראינה הנאבקים על חייהם ועצמאותם. כל הכסף שיגויס באירוע Uniting voices for Ukraine יעבור ישירות לעמותת פליאניצה (Palyanytsya), הישראלית-אוקראינית, שהקימה ג'ני דנילנקו עורכת הווידיאו הראשית של קולולם וחבריה, הפועלת בלביב למימון ורכישה של ציוד רפואי אקוטי.
13 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
ג'ני דנילנקו פועלת למען אוקראינה
באירוע יבוצע השיר Fix You של Coldplay באנגלית ובאוקראינית. רמת הנדיב נרתמה לספק את הלוקיישן לאירוע ללא תשלום. כל העובדים באירוע תורמים מזמנם ויכולתם ללא תמורה. הביצוע יצולם והקליפ הערוך יעביר מסר של תקווה ואחווה למיליוני אנשים ברחבי העולם. באירוע יאספו ציוד הומניטרי ותרומות שישלחו לאזור המלחמה ומרכזי הפליטים באוקראינה.
ג'ני דנילנקו עורכת הווידיאו הראשית של קולולם, נולדה בקייב שבאוקראינה ועלתה לארץ ב-2012 לבדה. ביום בו רוסיה פלשה לאוקראינה ג'ני עלתה על מטוס לפולין כדי להגיע לקייב ולחלץ את משפחתה. כשראתה את המצוקה הגדולה הבינה שהיא חייבת להישאר.
ג'ני גייסה כמה חברים ויחד הקימו בסיסים אזרחיים לפליטים והתחילו לאסוף תרומות לקניית תרופות וציוד רפואי והעברתם לבתי חולים. אחד האתגרים המורכבים ביותר הוא שינוע התרופות תחת אש, בידיעה שלא כל הנהגים יחזרו בשלום. חמישה מחבריה כבר נהרגו בהפצצות.
13 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
"אפשר לחיות בלי בגדים, אבל אי אפשר לחיות בלי תרופות". קולולם על הבמה.
ג'ני הקימה את עמותת פליאניצה (Palyanytsya), הישראלית-אוקראינית, גייסה את יכולותיה בתחום ההפקה והרפואה, והרימה קמפיין גיוס תרומות ב- GIVE BACK. בכספי התרומות נרכשים תרופות וציוד רפואי לערים המופגזות. "אפשר לחיות בלי בגדים, אבל אי אפשר לחיות בלי תרופות" אומרת ג'ני בשיחה מלבוב "בתי החולים ובתי המרקחת ריקים".
באירוע יהיה מתחם לאיסוף תרומות על פי רשימה מדויקת של ציוד ומזון שנשלחה מג'ני דנילנקו וכוללת: ציוד ומזון, שקי שינה, שמיכות תרמיות, מגבות, חיתולים למבוגרים, חיתולים לתינוקות, מזון לתינוקות וילדים עד גיל שלוש (סימילאק, מטרנה, מחיות), משחות ומברשות שיניים, תחבושות היגייניות, פנסים, סוללות, תרופות וציוד רפואי: משככי כאבים, תרופות אנטי דלקתיות, תחבושות גזה בגדלים שונים, תחבושות הידרוג'ל נגד כוויות, תחבושות (אריזה אישית), מערכות לעירוי תוך ורידי, צנתרים לוורידים היקפיים (בגדלים שונים) ערכות עירוי ותחבושת קיבוע אלסטית (בגדלים שונים).
13 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
אירוע התרמה של קולולם למען הפליטים - נדחה ל-1/4
  • האירוע יתקיים ביום שישי 1.4.22, ברמת הנדיב. עלות כרטיס: 80-50 שקלים, לרכישת כרטיסים לחצו כאן, במערכת יש אופציה לתרומה כספית.

קווי תמיכה למען הפליטים

המועצה הישראלית להתנדבות בשיתוף משרד התרבות, משרד הקליטה, משרד הרווחה, המרכז לשלטון מקומי, החברה למתנסים ומד"א הקימו מערך תיאום לתרומות והתנדבות.
רונית בר, מנכ"לית המועצה הישראלית להתנדבות אומרת כי: "מאות מהגרי מלחמה מתקשרים למוקד בבקשה לסיוע. עיקר הדברים שהם מבקשים הם: עגלות תינוק, כיסאות לרכב, מגבונים, מזרנים או מיטות, מקררים, טאבלטים ומכשירים ניידים, ספרים ברוסית ואוקראינית, משחקים, ערכות הפעלה ועוד".
הריכוזים הגדולים ביותר כרגע של המהגרים נמצאים באשדוד, נוף הגליל, חיפה, ירושלים, ת"א, פ"ת, נתניה, ב"ש, בת-ים, ראשל"צ, נהריה, אשקלון, כרמיאל, קריית ים, עכו, רחובות, קריית ביאליק ומגדל העמק.
מחר, יום חמישי 24.3 בשעה 12:30 ייערך במלון קיראון המפגש הראשון של מרסל"ה (מרכז הסיוע לרווחת הנמלטים) שיעסוק בבניית מנגנון העבודה הבין מגזרי למען נמלטי אוקראינה לישראל.
מטרת המרכז היא מתן מענה משולב לצרכי האוכלוסייה באופן מתמשך באמצעות מרכז התיאום לתרומות והתנדבות בהובלתם של משרד הרווחה, הג'וינט, מד"א ובשת"פ עם הרשויות המקומיות, ארגוני ההתנדבות וארגונים עסקיים. ההזמנה למפגש היא לעמותות וארגונים נוספים שעוסקים בנושא וירצו לתרום ולקחת חלק בסיוע לנמלטי המלחמה.
  • לפרטים נוספים ותרומות התקשרו: *5160
13 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
מתוך הסרט "הביתה" שיוקרן למען האוקראינים
קו חירום חם לטיפול בטראומת המלחמה
עמותת "בית חם" בראשות הרב אריה מונק תעמיד קו חירום חם שייתן מענה מקצועי ראשוני, על ידי אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, לטובת הפליטים הרבים בכלל, ובפרט לקהילה החרדית של קייב והסביבה המגיעים במבצעי החילוץ של הרב משה אסמן, רבה הראשי של אוקראינה.
מאחורי המוקד יעמדו אנשי מקצוע מתחום הטיפול והחינוך, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ומאמנים אישיים, אשר עברו הכשרה אינטנסיבית על ידי אנשי מקצוע של העמותה.
עמותת "בית חם" נותנת במשך כל השנה מענה לאלפי נפגעי ונפגעות נפש, ומעניקה טיפול רגיש תרבות למגזר הדתי והחרדי. העמותה פועלת בהתמדה כבר מעל 25 שנה וכיום ישנם 300 עובדים שמטפלים באלפי מתמודדים מדי יום.
דבורי אסמן, שליחת בית חב"ד בקייב: "אחרי כל המסעות והסיוטים שאנחנו וילדנו חווינו וראינו הנפש פצועה וזקוקה לטיפול. הדבר הראשון שאנחנו נדרשים לדאוג לו כרגע זו הנפש. אני קוראת לכל מי שעבר את המלחמה הקשה לפנות לעזרה כדי לעכל את הטראומה". הרב אריה מונק מנכ"ל עמותת "בית חם": "מחובתנו לדאוג לבריאות נפשם של אחינו אשר שרויים בצרה גדולה, אנחנו כאן כדי להעניק עזרה ראשונה לנפשם הפצועה שעברה ימים מורכבים וקשים".
  • לפנייה לקו החם התקשרו מהארץ - *9518, מחו"ל - 972-73-2800-499.
13 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
עובדי "סיסקו" למען הפליטים מאוקראינה
ארגון JNF UK מציע לשכן מאות עולים בדירות שבבעלותו ברחבי הארץ
הארגון הפילנתרופי היהודי-בריטי JNF UK הודיע כי ישכן בשכירות מופחתת עולים שנמלטו מאוקראינה בדירות שבבעלותו ברחבי הארץ. במכתב בהול ששיגר יו"ר JNF UK, שמואל חייק לשרי השיכון, האוצר, הקליטה, הפנים ופיתוח הנגב והגליל נכתב: "אנו סבורים שהמצב מחייב שיתוף פעולה הדוק ונאמן בין רשויות המדינה לבין המגזר השלישי במטרה לעזור ככל הניתן לקליטתם הקלה והמהירה של העולים".
בשנים האחרונות השקיע ארגון JNF UK למעלה מ-100 מיליון שקלים בנדל"ן לטובת עולים חדשים, ארגונים חברתיים ועסקים ביישובי הפריפריה. הארגון משכיר אותם בהנחה משמעותית ביחס למחירי השוק ובתשואה מופחתת, כחלק מחזונו לייצר אימפקט חברתי על ההשקעה.
לאור הצפי לעלייה של עשרות אלפי יהודים מאוקראינה ורוסיה בחודשים הקרובים, הוחלט בהנהלת JNF UK לייעד עבורם את כל עשרות הדירות שיתפנו משוכרים בתקופה הקרובה וכן, דירות חדשות שהארגון רכש לאחרונה בקרית גת. עוד נודע, כי הארגון החל לקדם רכישה של עשרות דירות נוספות עבור העולים.
13 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
המשלחת של "יד עזר לחבר" המחלצת ניצולי שואה מאוקראינה
פלטפורמה אינטרנטית לפרסום משרות מתאימות לאוכלוסיית הפליטים והעולים
על רקע המלחמה באוקראינה ובעקבות הגעתם של אלפי משפחות אוקראיניות לישראל נולדה יוזמה חדשה שמטרתה לסייע לפליטים והעולים מאוקראינה (ורוסיה) במציאת עבודה.
היוזמה הוקמה על ידי אתי לוי, גלי מאירי ואילת קרסו חברות בארגון 'בונות אלטרנטיבה - מנהלות ומנהלים לאחריות חברתית', אשר הקימו פלטפורמה אינטרנטית בה מעסיקים יכולים לפרסם משרות מתאימות לאוכלוסיית הפליטים והעולים.
אל היוזמה הצטרפו חברות רבות ששמחות ומעוניינות לקלוט את העולים לשורותיהן, ובאתר ניתן למצוא למעלה מ-100 משרות מגוונות, החל מתחום ההייטק ועד לתחום המסעדנות, של חברות ששמחות ומעוניינות לקלוט עולים לשורותיהן.

משלחות ישראליות למען הפליטים:

13 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
המשלחת של יד עזר לחבר המחלצת ניצולי שואה מאוקראינה
המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" תחת הפגזות אש כבדות עשרות ניצולי שואה מקייב, מריופול חרקיב ומערים מופגזות נוספות
המשלחת של עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג, נמצאת כבר קרוב לחודשיים ימים באוקראינה, וממשיכה לעזור ולסייע ללא לאות ומסביב לשעון בחילוצם של ניצולי שואה מהתופת באוקראינה. מדובר במבצעים מסוכנים ומורכבים שנערכים בחירוף נפש ותחת הפגזות אש כבדות כשעד עתה חילצה העמותה למעלה מ-80 ניצולי שואה קשישים הנושקים לגילי 90. לעיתים קרובות ניצולי השואה מחולצים יחד עם בני משפחותיהם הנמצאים עימם בהפגזות על בתיהם.
"לא ציפיתי ולא חלמתי ולא העלתי על דעתי שאגיע למצב כזה, שאעשה זאת תחת הפגזות אש כבדות ורצופות ובנסיעות עקלקלות ובדרכים לא דרכים", מודה סבג. "אני נעזר ברכבים של מתנדבי העמותה ובסיוע האמבולנסים שלנו שגייסתי לצורך מבצעים מורכבים אלה, ניצולי השואה יוצאים מתוך אזורי התופת המופגזים כשהם בקשיי הליכה קשים בשל גילם המופלג, אל הרכבים בנסיעה של למעלה מ-30 שעות, מועברים אל האמבולנסים של העמותה ומשם למעבר הגבול של אוקראינה ופולין, משם לעיר לוורשה בירת פולין ומשם באמצעות מטוסים לישראל כשמשם יגיעו חלקם אל 'הבית החם של ניצולי השואה 'שבקריית החסד של העמותה בחיפה. אין לי מילים איך להודות לכל המתנדבים שלנו העושים שלא נחים לרגע ועושים לילות כימים בעבודת קודש זאת. כל מבצע חילוץ של ניצול שואה הוא מורכב מסובך מקודמו, היום חילצנו ניצולת שואה בת-98 וקשת הליכה, הנחתי את מתנדבי המשלחת להעניק לה את כל הסיוע האפשרי ושנהפוך את החילוץ לכמה שיותר נגיש עבורה". 
13 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
"זאת היא חובתינו להיות לא רק יהודים טובים, אלא גם אנשים טובים" המשלחת של "יד עזר לחבר"
אנחנו בעמותת "יד עזר לחבר" לא נסגור לעולם את שערינו וגם לא את ליבנו בפני ניצולי שואה ואנשים פליטים אם הם יהודים או לא יהודים שאיבדו את כל עולמם. יש לנו חובה מוסרית להיות חלק מהמאמץ הבינלאומי לסייע לפליטים מאוקראינה למצוא בית חם ומיטה לישון בה, זאת היא חובתינו להיות לא רק יהודים טובים, אלא גם אנשים טובים. חשוב לי ביותר עכשיו להראות סולידריות עם הקהילה היהודית באוקראינה וגם עם הלא יהודית באוקראינה".
המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" נמצאת כבר מעל לחודשיים ימים באוקראינה, בעיר הבירה קייב, ובעיר המערבית לביב, ובמקומות נוספים באוקראינה שם פתחה סניפים מרכזיים המשמשים כמרכזי חירום לוגיסטיים ענקיים עם כמויות עצומות של מזון וביגוד לסיוע לפליטי אוקראינה. העמותה מפעילה כבר למעלה משבועיים ימים ובשיתוף הסוכנות היהודית גם מוקד חירום טלפוני שזמין לפניות של יהודי אוקראינה. המוקד מופעל על-ידי מתנדבים דוברי רוסית, שמעבירים את הפניות לחברי המשלחת שבאוקראינה.
עובדי סיסקו למען הפליטים
13 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
משלחת של כ-15 עובדי סיסקו יצאה בימים האחרונים לפולין להתנדב ולסייע לפליטי המלחמה למשך שבוע. במסגרת העבודה בסיסקו ניתנים לכל עובד בחברה עשרה ימי "time to give" בהם הוא יכול להתנדב במקום לבחירתו. 15 עובדים, בהובלת אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, בחרו ולטוס להתנדב במרכזי הפליטים שהגיעו לפולין. הפרויקט במסגרתו עובדי סיסקו מתנדבים כעת מופעל על ידי ארגון הג'וינט המקומי ובשיתוף פעולה עם עמותת "הקהל".
"משלחת העובדים שהתנדבה לסייע במשבר הפליטים מורכבת מנשים וגברים, מבוגרים וצעירים, אנשי פיתוח ואנשי מכירות", אמר אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. "פסיפס מדהים של העובדים שלנו, שעזבו את כל מה שעשו והתגייסו למבצע האנושי החשוב הזה. מניהול קו חם לסיוע חירום, לחלוקת מזון לנזקקים, הובלת מזון לגבול ועד לבניית משחקייה לילדי הפליטים – משימות מגוונות המשקפות את הצורך האדיר בסיוע במצוקה אנושית קשה זו".
חברת ישקר הישראלית גייסה את מנהליה וצוותיה בארצות הגובלות עם אוקראינה להצלת משפחות פליטי קרובי משפחתם של עובדי החברה והבאתן בבטחה לישראל
13 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
המשלחת של עובדי "סיסקו" בדרכה לגבול פולין
עם תחילת הלחימה באוקראינה, גייסה חברת ישקר, בבעלות ברקשייר האת'ווי האמריקאית, של ווארן באפט, את צוותי ההנהלה והעובדים בחברות הבת של הקבוצה בארצות הגובלות עם אוקראינה: פולין, סלובקיה, רומניה והונגריה, במטרה לאתר את קרובי המשפחות של עובדי החברה בישראל המתגוררים באוקראינה.
חברת ישקר מסייעת לקרובי משפחות עובדי החברה להימלט מהתופת, להגיע לגבול, משם הם מועברים למלונות או לבתי מארחים מישקר. כמו כן, נרכשו עבור כל בני המשפחות כרטיסי טיסה לישראל ובארץ דואגים לכל צורכיהן.
ישקר החלה כבר לפני מספר שנים בהבאתם לארץ של עולים מארצות חבר המדינות ובין היתר מאוקראינה, שלהם זכות שיבה, שעברו מבחני התאמה בארצותיהם למקצועות הדרושים במפעלי החברה בתפן. במסגרת תוכנית זו המשותפת לסוכנות היהודית ולמשרד העלייה והקליטה, העובדים נקלטים במרכז קליטה בכרמיאל ובתום חצי שנה משתלבים בהכשרה במפעלי ישקר, בקורס משותף עם משרד העבודה, ובסיום משתלבים כעובדים בחברה.
כיום עולים חדשים אלו, שהגיעו לפני מספר שנים מאוקראינה מסייעים למשפחותיהם שנותרו מאחור באמצעות ישקר, להגיע ולהשתקע כמותם בישראל. הנהלת ישקר מודיעה כי תקלוט עובדים מתחומים הרלוונטיים וקוראת למשרדים הממשלתיים ולעולים החדשים לפנות לישקר לצורכי הכשרה וקליטה במפעל.
13 צפייה בגלריה
קו החירום של בית חם
קו החירום של בית חם
קו החירום של בית חם
(צילום: מוקד תמיכה וחילוץ 3770*)

מילון עברי רוסי שהופק בביה"ס יסודי לטובת העולים החדשים

נדיה שמאי, סייעת ותיקה בכיתת תקשורת של בנות על הרצף יזמה הכנת מילון עברי רוסי, שישמש את התלמידים העולים שנקלטו בימים האחרונים בביה"ס בית חינוך חב"ד בנוף הגליל.
בבית החינוך חב"ד בנוף הגליל לומדות כ-200 בנות מכיתה א' ועד לכיתה ח'. לאחרונה נקלטו חמישה תלמידים חדשים בבית הספר, הם הגיעו בלי לדעת מילה בעברית, הסייעת נדיה שמאי שהיא דוברת רוסית נרתמה מיוזמתה לסייע בקליטתם, ביוזמה ברוכה ויצירתית היא צילמה את כל האנשים המשמעותיים בבית הספר: מנהלת, מזכירה, מחנכות, שומר והכינה מילון ידידותי מאוד לילדות החדשות עם תמונה של כל איש צוות, השם שלו והתפקיד שלו בעברית, וברוסית וגם את המילה בעברית באותיות קיריליות.
13 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
מילון שהכינה סייעת להקלה על קליטת תלמידים עולים מאוקראינה

13 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
מילון שהכינה סייעת להקלה על קליטת תלמידים עולים מאוקראינה
סייע בהכנת הכתבה ישראל מושקוביץ.