מאז פרוץ המלחמה גויסו ללחימה עצמאים רבים שנאלצו להשאיר את עסקיהם מאחור. חלקם ממשיכים לשרת גם כעת, ורבים מהם עדיין לא חזרו לשגרת חייהם ולעסקיהם שנזנחו למשך חודשים ארוכים.
הסיטואציה המורכבת הובילה את קרן משפחת שעשוע, באמצעות "הבית לסולידריות חברתית", להקמת מהלך סיוע באמצעות חלוקת מענקי צמיחה בהיקף של עד 30,000 שקלים למענק עבור מאות בעלי ובעלות עסקים משרתי מילואים, בני ובנות זוגם ושותפיהם.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: היערכות כוחות צה"ל ברצועת עזה ובגבול הצפון
תיעוד: היערכות כוחות צה"ל ברצועת עזה ובגבול הצפון
חיילי מילואים בגבול עזה
(צילום: דובר צה"ל)
הסיוע כולל תשלום עבור שירותי שיווק ופרסום, הקמת אתר, רכישת ציוד, תשלום עבור ייעוץ אסטרטגי או פיננסי, רכישת מלאי, סיוע במימון שיפוץ בית העסק, השכרת חלל עבודה, גיוס עובדים, סיוע בכיסוי תשלום על התחייבויות קודמות והכשרות מקצועיות.
בנוסף, לחלק ממקבלי המענק תינתן אפשרות לקבל ליווי עסקי אישי על מנת שיוכלו לנצל את הכסף בהתאם לצרכים הספציפיים שלהם.
זהו מחזור המענקים החמישי של "הבית לסולידריות חברתית", והבחירה מי יקבל את המענק תיעשה בשיטת "בחירת עמיתים" - בעלי עסקים שהגישו מועמדות בוחרים עסקים אחרים המתאימים בעיניהם לקבלת מענק, באופן אנונימי.

תמיכה בעסקים הקטנים

"הבית לסולידריות חברתית", הזרוע היזמית של קרן משפחת שעשוע, פועל מאז משבר הקורונה לגיבוש קהילה גדולה של בעלי ובעלות עסקים קטנים, לעידוד שותפויות ביניהם וליצירת מעטפת תומכת הכוללת ליווי וייעוץ שוטף, הקניית כלים מקצועיים וסיוע פיננסי. יחד עם כל אלו, בנה הארגון מודל חלוקת מענקי צמיחה וסיוע לעסקים קטנים.
בימים הראשונים ללחימה נפתח מוקד סיוע לעסקים בצפון ובדרום, ובנוסף יצאה הקרן בפרויקט רש"ת (רכישה, שיתוף, תרומה) שבמסגרתו נרכשים מהם מוצרים ומועברים לנפגעי המלחמה, כולל למפונים מהצפון ומהדרום.
2 צפייה בגלריה
מילואימניקים חוזרים לשגרה
מילואימניקים חוזרים לשגרה
מתמודדים עם ניהול עסק שנאלצו להותיר מאחור
(איור: גיא מורד)
עדי אטון לפידות, מנכ"לית קרן משפחת שעשוע ומנכ"לית שותפה בבית לסולידריות חברתית: "בעלי עסקים משרתי המילואים חווים בימים אלו מצוקה של ממש, ולצד השירות מתמודדים עם ניהול עסק שנאלצו להותיר מאחור. לצד זאת, בעלי עסקים שבני או בנות זוגם גויסו - נאלצים לתפעל את העסק לצד גיוס מלא למשפחתם שזקוקה להם".
"מפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' פעלנו באופן מידי לסיוע לעסקים הקטנים המתמודדים עם קשיים מורכבים באמצעות הקמת מוקד חירום, מענקי החייאה ויוזמות שונות שיתנו מענה לצרכים העולים בשטח", מוסיפה ענבר שעשוע בר ניר, יו"ר קרן משפחת שעשוע ומנכ"לית שותפה ב"בית לסולידריות חברתית".
לדבריה, "תכנית מענקים זו שמה זרקור על משרתי המילואים וכוחות הביטחון שמגנים עלינו בכל יום, ומבקשת להעניק להם, לשותפיהם ולבני ובנות זוגם ביטחון וכלים לצלוח את התקופה הזאת".
לפרטים והרשמה למענק - היכנסו לאתר הבית לסולידריות חברתית