פארק אגם הפרפרים של חברת "קליל" הוא הזוכה בפרס התרומה לקהילה ע"ש פולה מוזס ז"ל לשנת 2022 המוענק על ידי ארגון Superbrands העולמי בשיתוף "ידיעות אחרונות"
הפרס ניתן מדי שנה לחברות ולארגונים שהינם מותגי על – Superbrands – על תרומה משמעותית לחברה ולקהילה.
ההשתתפות בפעילות אינה כרוכה בתשלום ואת הזוכה בוחרת וועדת ההיגוי של Superbrands בישראל, המורכבת מ-17 דקאנים של בתי ספר למנהל עסקים וראשי חוגים לשיווק באוניברסיטאות ובמכללות המובילות, בראשות יו"ר הוועדה – פרופ' יעקב הורניק מאוניברסיטת תל אביב.
הפרס הוענק השנה לחברת קליל על פרויקט "אגם הפרפרים": חברת "קליל" הקימה בשטחה את פארק אגם הפרפרים שהינו הפארק האקולוגי הטבעי הראשון בישראל ובעולם שמהווה ביוטופ מוגן לפרפרים.
2 צפייה בגלריה
ערן יסעור, מנכ"ל Superbrands בישראל צורי דבוש, יו"ר ומבעלי חברת קליל ציון פרץ, מנכ"ל קבוצת ידיעות אחרונות
ערן יסעור, מנכ"ל Superbrands בישראל צורי דבוש, יו"ר ומבעלי חברת קליל ציון פרץ, מנכ"ל קבוצת ידיעות אחרונות
מימין לשמאל: ערן יסעור, מנכ"ל Superbrands בישראל צורי דבוש, יו"ר ומבעלי חברת קליל ציון פרץ, מנכ"ל קבוצת ידיעות אחרונות
(צילום: קובי קואנקס)
הפארק הוא פרוייקט משולב של עידוד אוכלוסיית הפרפרים שנמצאת בדעיכה עולמית, פרוייקט למען הקהילה וחיבור שיווקי לסמל הפרפר שנמצא בלוגו "קליל".
תכנון הפארק החל עוד ב-2013 על ידי "החברה להגנת הטבע", בשותפות עיריית כרמיאל ובהמשך מלווה מקצועית על ידי חוקר הפרפרים הבין לאומי דובי בנימיני, המשמש כנשיא "אגודת חובבי הפרפרים בישראל".
עד היום הגיעו בהדרגה לפארק באופן טבעי 46 זני פרפרים שונים מיתוך 62 הקיימים באיזור ובהם זן חדש למדע שקיבל את שמו המיוחד- "כתמית קליל" על שום מקום הימצאו בקליל.
2 צפייה בגלריה
זנב סנונית נאה
זנב סנונית נאה
זנב סנונית נאה
(צילום: משה לאודון, דודו בן אור)
הפארק משתרע על שטח של כ-15 דונם ומכיל שני אגמים אחד קבוע ואחד עונתי, עשרות זני פרחי בר וצמחי תבלין, המותאמים לצרכי הפונדקאות והצוף של פרפרי האזור, כדי לסייע בשגשוגם ובכך לאזן במקצת את תהליך היעלמותם מסביבת חיינו.
בפארק שני מסלולי ניטור פרפרים רשמיים וסקרים בסטנדרטים בין לאומיים המתקפים את אפקטיביות הפארק בהגדלת אוכלוסיית הפרפרים באזור.
צורי דבוש יו"ר חב' "קליל": "הקמת פארק הפרפרים הינו הגשמת חזון שמתחבר ליעוד של קליל 'לגרום לסביבותינו לחייך ולהיות גאים במעשינו' ומביא לידי ביטוי את מחויבותנו לא רק לשמור על הטבע אלא להחזיר לטבע".
  • הפארק פתוח לסיורים לציבור בתאום מראש בטלפון 8555*.