ילדים חולי סרטן חווים משברים ולא מעט תסכולים סביב נושא ההתקרחות בעקבות הטיפולים במחלה. עמותת "גדולים מהחיים" יצאה בקמפיין ייחודי "זה רקרחת", בהובלת נערות עמותה גיבורות: שובל לוי והילה שמאי. מטרת הקמפיין היא ליצור שיח קליל והומוריסטי סביב הנושא ולהעלות מודעות. שובל, הילה ורבים נוספים העלו באינסטגרם שלהם סרטון שמציג את היתרונות בקרחת. בקמפיין לקחו חלק בין היתר הידוענים: טל פרידמן, רמי קליינשטיין, אבי נוסבאום ועוד.
צפו בריאיון באולפן עם שובל לוי (18) והילה שמאי (16) , מובילות הקמפיין "זה רקרחת":
ספרי לנו על הרציונל מאחורי הקמפיין הזה. למה בעצם החלטת להשתתף בקמפיין ומה הוא נועד בעצם לספר לנו? לוי: "אני חושבת שממש חשוב להשתתף בקמפיין הזה כדי להראות מה עברתי ואיך אני נראית עם הקרחת, למרות שזה לא היה לי ממש פשוט. זה חשוב עבורי למרות כל מה שעברתי והחלטתי בהתחלה לעשות את הקרחת, זה היה אומץ כל כך גדול. לא חשבתי שאני אעבור את זה כהתחלה".
את נמצאת בגיל שאת רק רוצה מן הסתם להיות חברתית, יפה, פופולרית. קרחת לא בדיוק משתלבת בתוכניות, איך החלטת בעצם לוותר על פאה, או על פתרונות אחרים, וללכת חשוף? לוי: "האמת שזה לא היה קל, זה השיער שלי אז עשיתי פאה מהשיער שלי והחלטתי שאם אני כבר בזה אז אני מתחילה כבר, אני נכנסת לזה אז אמרתי שנעשה את זה מרוב שלא רציתי לראות שהשיער שלי כבר נושר מעצמו כי הוא היה לי הכי חשוב. אז החלטתי לעשות צעד אחד קדימה לפני שאני רואה את השיער שלי נופל מעצמו".
2 צפייה בגלריה
 זה רקרחת
 זה רקרחת
שובל לוי: "אמרתי לעצמי 'זאת מי שאני' ויאהבו אותי כמו שאני".
והסביבה דווקא קיבלה את זה לא כל כך טוב, בניגוד למה שאפשר היה לחשוב. לוי: "כן, זה לא היה קל. את עוברת ברחוב וכולם מסתכלים עלייך, שואלים שאלות ומבטים לא ביומיום שאת רגילה לראות, אז דיי קשה אבל התרגלתי ואמרתי לעצמי 'זאת מי שאני' ויאהבו אותי כמו שאני. כמובן שזה לא קל".
הילה, את בדיוק מסיימת גם טיפול קשה מאוד. איך החלטת את להשתתף בקמפיין הזה? שמאי: "זה היה בהתחלה מאוד קשה כי מאוד היה לי חשוב השיער, זה גם היה הדבר הראשון שחשבתי עליו כשאמרו לי שאני חולה. אבל כשראיתי כבר שהכול נושר, הבנתי שזה פשוט הצעד שחייב להיעשות ושצריך להתמודד עם זה כמו שזה ושזה חלק מהמכשולים של המחלה. לקח לי כמה זמן להבין שאפשר ללכת ברחוב עם קרחת ובאמת כמו ששובל אמרת, שזו מי שאני וגם אם צריך לספוג את כל המבטים מהסביבה אז אני אעבור את זה, ושהכי חשוב זה שאני אהיה שמחה עם זה ושאני לא ארגיש מועקה על זה ואתבייש בזה".
בעצם זה המסר שלך כשאת משתתפת בקמפיין הזה, "אין לי במה להתבייש", גם אם חברתית קרחת זה דבר שהוא לא מובן מאליו. שמאי: "בדיוק".
2 צפייה בגלריה
 זה רקרחת
 זה רקרחת
הילה שמאי: "הבנתי שזאת אני, גם אם אני עם קרחת".
כשאנחנו מדברים על קושי, מעבר לקושי בריאותי שמביאה איתו המחלה, הקושי החברתי, במיוחד אצל מי שמתבגרת, הוא אפילו לפעמים יותר קשה? שמאי: "כן. הקושי החברתי הוא מאוד קשה, גם בגלל הקורונה אני לא יכולתי להיפגש עם חברות כמעט בכלל ונוצר בידוד חברתי מאוד גדול במשך המון זמן. ואחר כך גם לחזור לביה"ס זה מאוד קשה כי אתה באמת גם מבין אחר כך כמה רחוק אתה מכולם, וגם מתחיל להבין מה עברת ושלא כולם באותה נקודה כמו שלך ואז בכלל אתה לא מצליח להתחבר לפעמים. זה קשה מבחינה הזאת".
שובל, בעצם אנחנו מדברות על הקושי החברתי הזה, אצלך את גם עברת סוג של נידוי בגלל הקרחת. לוי: "כן. עברתי דברים לא פשוטים, גם אם זה חברתית כמו שהילה אמרה. אם זה חרם, אם זה כמו שאמרתי מבטים, הרגשתי כזה לא בנוח כמו שהילה אמרה. בגלל הקורונה לא ממש באו לבקר אותי, היו פה רגעים של שבר וחוזקה גם עם המשפחה, אבל הבנתי שזאת אני גם אם אני עם קרחת, וקיבלתי הרבה תמיכה והבנתי שזו מי שאני והתחלתי להשלים עם זה".
  • לרכישת מארזים מיוחדים של עמותת גדולים מהחיים לחג החנוכה לחצו כאן.