בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
זה היה מסע חלוקת משלוחי מנות מתוק במיוחד: ילדי גן "ראשית" ברמת-גן, בני ארבע וחמש, נשאו בידיהם שקיות עמוסות כל טוב, שאותן ארזו במיוחד עבור כמה מבוגרים תושבי האזור, המתגוררים בגפם.
מדובר ביוזמה של הגננת, איילת גיאת, שאיתרה כמה אזרחים ותיקים שגרים בשכנות לגן, והחליטה לשמח אותם. "הורים יקרים", כתבה בקבוצת הווטסאפ של הורי הגן, "אנו אוספים לקראת חג הפורים מוצרים למשלוח מנות עבור ארבעה מבוגרים שגרים לבד וישמחו לקבל יחס אוהב מהילדים".
2 צפייה בגלריה
ילדי גן "ראשית" מעניקים את משלוחי המנות
ילדי גן "ראשית" מעניקים את משלוחי המנות
ילדי גן "ראשית" בדרך לחלוקת משלוחי המנות
(צילום: ראובן וייס)

גיאת פירסמה רשימת מוצרים מומלצים והוסיפה: "נשמח שיחד נדאג לקיים את המצווה החשובה הזאת, וכך נלמד את ילדינו מהי נתינה".
ההורים נרתמו מיד ותרמו ביד רחבה, בכמות שהספיקה לשישה משלוחי מנות ולא לארבעה בלבד. היו שם תה, קפה, שימורי טונה, זיתים, עוגיות, קרקרים, פסטה, אורז ועוד ועוד.
במקביל עבדה גיאת עם ילדי הגן על אריזת משלוחי המנות, הסבירה להם את החשיבות שבכיבוד האזרחים המבוגרים ועל כך שהמטרה היא לשמח אותם במשלוח המנות, וביקשה מהם גם לצרף לכל משלוח כמה מציוריהם.
בשבוע שעבר, כמה ימים לפני חג הפורים, יצאה גיאת עם ילדי הגן, וכמה הורים מלווים שהתנדבו, לחלק את משלוחי המנות. הילדים היו נרגשים מאוד, וכשהגיעו למסור את משלוחי המנות גילו שגם המבוגרים שקיבלו אותם מהם, התרגשו לא פחות. "לראות כאן את הילדים האלה זה אושר גדול בשבילי", אמר שמואל באני (‭,(84‬ שקיבל את אחד המשלוחים. באני, נגר ותיק ומוכשר, התנדב במשך שנים בגני הילדים של רמת-גן, ובנה עבורם מעץ כל דבר שנדרש. ב-‭2019‬ הוא אף זכה לתעודת הוקרה מעיריית רמת-גן על התנדבותו זו. "לפני כמה חודשים אבא עבר אירוע רפואי", סיפרה בתו, אילנה, שהגיעה אף היא לפגוש את ילדי הגן שביקרו את אביה. "זמן קצר אחר כך, אמא נפטרה. בשבילו, לראות את הילדים האלה שהוא כל כך אוהב, באים לבקר אותו, אחרי שחשבו עליו כדי לשמח אותו לפורים, ומביאים לו משלוח מנות - זה שווה הכל".
2 צפייה בגלריה
ילדי גן "ראשית" מעניקים את משלוחי המנות
ילדי גן "ראשית" מעניקים את משלוחי המנות
ילדי גן "ראשית" מעניקים את משלוחי המנות
(צילום: ראובן וייס)

גם הורי הילדים בגן בירכו על היוזמה של גיאת. "זה חינוך למופת, גם לנתינה וגם לכבוד למבוגרים", אמרה אחת האימהות. "איסוף המוצרים, הכנת משלוחי המנות וכמובן חלוקתם למבוגרים, הותירו על הילדים רושם עצום. הם כבר שואלים מה החג הבא שבו יוכלו ללכת לבקר אותם שוב".
יום מעשים טובים חוזר ב-14 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. נעשה טוב, יהיה טוב. יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון