בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
בעולם המנסה להילחם במשבר האקלים, תעשיית האופנה המזהמת היא כמו סדין אדום. זו התעשייה המזהמת כנראה ביותר בעולם, שהשפעתה על הסביבה גבוהה ממש כמו השפעתה על מגפת הצרכנות הכמעט חזירית, שכולנו כמעט לוקים בה. לכן, כל ניסיון לצמצם, לייעל ולהפוך את צרכנות האופנה שלנו לנורמלית ומקיימת, הוא מבורך.
בשנים האחרונות הפך טרנד הווינטג' לבון טון של עולם האופנה, שבצד טיפוח מותגים ומותגי על, הפריח את תחום ביגוד היד השנייה כאפשרות רצויה ואף מומלצת. לראייה ניתן למצוא את אתרי היד השנייה היוקרתיים והעסוקים בעולם. מי שהיו שם לפני שווינטג' הפך לטרנד, הן נשות ויצ"ו, שמנהלות בהתנדבות את סניפי ביגודית - ביגוד יש שנייה, הנסמך על תרומה, כבר עשרות שנים, בהתנדבות ובמחירים שווים לכל נפש, בכל הארץ.

ביגודיות של מעשים טובים

את יעל ריפל רובין, מנהלת 'יום המעשים הטובים', פגשנו בסניף 'ביגודית' של ויצ"ו בתל אביב, רגע לפני היום עצמו - אותו יסדה שרי אריסון - שיתקיים ב-14 במרץ זו השנה ה-17 ויצוין בכ-120 מדינות ברחבי העולם.
"במסגרת הפעילות המקדימה, מגיעים מתנדבים למיין ולסדר את הבגדים שנתרמו לפה", אומרת ריפל רובין ומספרת ששקים רבים של בגדים, תיקים ונעליים, שהגיעו כתרומה, ממתינים לאותו סדר. "חלק מהבגדים שלא עוברים את שלב המיון הולכים לחברה שמכינה מהם סמרטוטים", היא מספרת ומציינת גם את תהליכי הקיימות, הדאגה לאיכות הסביבה וההעצמה הנשית הכרוכה באותה פעילות.

"הזבל שלך הוא האוצר שלי"

המעשה הטוב שבנתינה ובתרומה הוא כמובן העניין העיקרי בביגודיות ויצ"ו אבל, כאמור, החלק האופנתי מתלבש היטב על רוח הזמן. "לי ולביגודית יש רומן ארוך שנים", אומרת מיטל ברונר, סטייליסטית אישית ומרצה, שהגיע להכנות וסידור המקום לפני היום עצמו. "אני חושבת שאת דרכי בתור סטייליסטית התחלתי מפרטי וינטג' והיום הגעתי ל'חימום מנועים' לקראת 'יום המעשים הטובים'. בכלל, יש הרבה דרכים לתרום ולתת לחברה ואני בחרתי את הדרך הזאת, שהיא מתאימה לי ובאה לי טבעי מפני, שגם ככה אני מחוברת למקום. בכלל, כדאי לזכור שהזבל שלך הוא האוצר שלי. זה משהו שהעולם הולך לקראתו וזה טרנד מבורך", היא אומרת.
3 צפייה בגלריה
מעשים טובים 2023 ביגודית ויצו
מעשים טובים 2023 ביגודית ויצו
יש הרבה דרכים לתרום

מִחְזוּר לאורך כל הדרך

ברונר מספרת שהיא מוצאת במקום פריטים שלא לפני זמן רב מצאה בחנויות עצמן, חלקם עדיין מגיעים עם תוויות מחיר, שזה אומר שעדיין לא נלבשו וכבר עברו לחלק של היד השנייה בחיים של מי שמסר אותם. "אפילו השקיות שלנו הן שקיות שמישהו אחר הביא בהן בגדים", היא אומרת ומזמינה אנשים ונשים ליהנות ממגוון מידות עצום ומחירים שמתחילים ב-20 שקלים ולא עולים על 100 שקלים.
"אני באמת מזמינה כל אחת לבוא, לחפש לה פה פריט או שניים ולשלב אותם במלתחה וגם את מי שרוצה להמשיך ולהתנדב בעוד פעילויות בויצ"ו במסגרת 'יום המעשים הטובים'", אומרת יעל ריפל רובין.
"כולם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו, אתר 'יום המעשים הטובים' ולמצוא פעילות התנדבותית בויצ"ו ובעוד מאות עמותות, ארגונים, יוזמות חברתיות שאפשר להתנדב בהם. זה יום שמאחד את כולם וכל אחד יכול להתחבר אליו, כל אחד יכול להשתתף בו, בהתנדבות וגם במעשה טוב קטן, כמו בתרומת בגדים. אנחנו רואים הרבה ציפייה והרבה התרגשות בשטח - מרשויות מקומיות ועיריות ומתנ"סים וחברות עסקיות ועמותות - כולם מחכים ליום הזה", היא אומרת לסיום.
יום מעשים טובים חוזר ב-14 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. נעשה טוב, יהיה טוב. יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה.
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון