צפו בריאיון באולפן ynet עם ראובן פינסקי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי:
למה זקוקים ליריד חשיפה כזה? פינסקי: "השירות הלאומי-אזרחי במדינת ישראל הולך וגדל עם השנים וכיום יש למעלה מ-18 אלף צעירות וצעירים שמשרתים בשירות הלאומי במדינה. מערך המיונים שלנו לשירות הלאומי הוא מערך מיונים מאוד מאוד סבוך ומורכב ובשביל לתת את המידע לכל הצעירים, לתת להם את הידע על מהו שירות לאומי, מהם המקומות שהם יכולים לתרום בהם, איך מתמיינים ולאן מגיעים, אנחנו מקיימים את היריד הזה אחת לשנה".
"היריד הזה הוא בעצם יריד עם למעלה מ-80 גופים מפעילים, שכולם באים ומציגים את התחומים שבהם המתנדבים יכולים להתנדב בכל התחומים שיש התנדבות בשירות לאומי: בחינוך, ברווחה, בבריאות, במשרדי ממשלה, בתחומים כמו בטחון וסייבר שאלו תחומים חדשים מהשנים האחרונות, תחומים של הגנת הסביבה ואחרים".
2 צפייה בגלריה
יריד חשיפה לשירות לאומי-אזרחי
יריד חשיפה לשירות לאומי-אזרחי
ביריד החשיפה לשירות לאומי-אזרחי
(צילום: קרדיט: הרשות לשירות לאומי-אזרחי)
באיזה תחום מבין התחומים שציינת הכי חסרות ידיים עובדות, ראש עובד? פינסקי: "אז בגדול, ברוך השם, יש יותר דרישה ממה שיש לנו לספק בכל התחומים, ובכל המגזרים. היום אנחנו כפי שאמרתי למעלה מ-18 אלף צעירות וצעירים שמתנדבים, מתוכם כ-10,000 מהמגזר הכללי, קצת למעלה מ-5,000 מהחברה הערבית והדרוזית. 2,000 מאוכלוסיות מיוחדות שזה צעירים בסיכון ואנשים עם צרכים מיוחדים ועוד כ-1,300 חרדים. המקומות שקשה לגייס אליהם הם מקומות בתחום הבריאות, של טיפול באנשים עם מגבלה, ועדיין יש לנו שם למעלה מ-2,000 צעירות וצעירים שמתנדבים, ובעצם אחד הדברים המאוד מאוד מרגשים לראות, זה שהכי קשה לגייס לתקנים שנחשבים קלים, שנחשבים לא מאוד מאוד עם השקעה גדולה, כמו בתפקידים פשוטים בבתי חולים וכו'. לתפקידים הקשים, כשמגיעים ליריד הזה ופוגשים 6,000 צעירות שממש להוטות לתרום למדינה, ממש מרגש לראות כמה הן מחפשות איפה המקום שהן מרגישות שבו הן יתרמו הכי הרבה".
2 צפייה בגלריה
יריד חשיפה לשירות לאומי-אזרחי
יריד חשיפה לשירות לאומי-אזרחי
"אנחנו צריכים להמשיך לגדול ובשביל זה אנחנו עושים שורה של רפורמות בכל אחד מהמגזרים".
(צילום: קרדיט: הרשות לשירות לאומי-אזרחי)
ציינת את בני החברה הערבית והדרוזית. היית רוצה לראות יותר מהם שמתגייסים לשרות הלאומי אזרחי? פינסקי: "התשובה היא כן. בסה"כ בחברה במדינת ישראל היום על שבטיה יש לומר, מגוייסים לצה"ל קצת פחות מ-50 אחוז. אנחנו חושבים שהשירות הלאומי אזרחי חייב לגדול משמעותית, וכל צעיר שלא מגוייס לצה"ל, בין אם לא קראו לו ובין אם הוא קיבל פטור מהשירות, אנחנו רוצים לראות אותו תורם למדינתו שנה, שנתיים, בצורה משמעותית בשירות הלאומי אזרחי. אנחנו 5,000 מתוך כ-30 אלף אז ודאי שאנחנו רוצים לגדול, אנחנו גדלים כל שנה ב-8 אחוזים בחברה הערבית, שזה גידול טוב אבל אנחנו צריכים להמשיך לגדול ובשביל זה אנחנו עושים שורה של רפורמות בכל אחד מהמגזרים, בשביל לגייס יותר צעירים וצעירות לשירות הלאומי אזרחי".
  • לפרטים נוספים והצטרפות לשירות הלאומי אזרחי לחצו כאן.