יסמין בלוך בת ה-12 ממודיעין, חלמה רבות על חגיגת בת המצווה שלה, ועל הגעתם של חבריה ומשפחתה הרחבה מאנגליה, משם עלתה היא ומשפחתה הגרעינית לפני עשר שנים. יסמין המשיכה לקוות שעם הגעת החיסונים לארץ תתאפשר חגיגה גדולה, אך משלא כך - החליטה יסמין שאם לא חגיגה גדולה, אז מצווה גדולה.
צפו ביסמין מזמינה את קרוביה מכל העולם לתרום לאלי"ן כמתנת בת המצווה שלה:
"הייתי מאוכזבת שלא תהיה מסיבה גדולה אבל זאת לא הייתה הפתעה. כל השנה האחרונה אמא שלי הכינה אותי לזה וידעתי שאם בסוף זה לא יקרה אני אמצא דרך לחגוג בצורה מיוחדת", מסבירה יסמין. "כשביטלנו סופית את ההזמנות, דוד שלי התקשר ושאל אותי מה אני רוצה למתנה ואז הבנתי שהדבר הכי גדול שאני יכולה לעשות כאישה צעירה זה להעניק לאחרים. אז אמרתי לו תודה ושלא יקנה כלום אבל כן ישמור עבורי את הכסף".
יחד עם אמה חנה, הכינה יסמין סרטון מיוחד ובעזרת אתר לגיוס כספים היא הזמינה את כל בני משפחתה הגרים ברחבי העולם, הרחק מביתה שבמודיעין, לוותר על קניית מתנה ובמקום לתרום לבית חולים אלי"ן שבירושלים, המתמחה בשיקום ילדים ונוער.

דור רביעי לתורמים

"מאז שנולדתי אני שומעת את השם 'אלי"ן' בבית. אני בעצם דור רביעי לתורמי אלי"ן". יסמין מספרת. סבתא רבתא וסבא רבא שלה הם בין מקימי אגודת ידידי אלי"ן בסאות'פורט שבצפון אנגליה.
3 צפייה בגלריה
יסמין בלןך
יסמין בלןך
"הבנתי שהדבר הכי גדול שאני יכולה לעשות כאישה צעירה זה להעניק לאחרים". יסמין בלוך
סבא וסבתא שלה המשיכו את המסורת בארגון אירועי גיוס תרומות לאלי"ן והעלו את המודעות לתמיכה בבית החולים. בהמשך, ארבעת בניהם, בהם אבא של יסמין, שגדלו גם הם על המסורת של קשר לאלי"ן, נהגו לתרום לארגון ולבקר בכל פעם שהגיעו מאנגליה לביקור בארץ.
מרגע שעלה הקמפיין של יסמין התרומות החלו לזרום. "כל יום הסתכלתי כמה כסף נכנס והתרגשתי מאוד. התרגשתי מהזכות הזאת שניתנה לי לתרום לילדים שמתמודדים עם שיקום ומחלות. לא התאכזבתי שלא אקבל מתנות. עשיית חסד זה הדבר הכי טוב והוא שווה יותר מכל מתנה".
במהלך התקופה הצליחה יסמין לגייס את הסכום המרשים של 70,000 שקלים עבור בית החולים אלי"ן, והיא ידעה מראש בדיוק לאיזו פעילות היא מבקשת להעניק את התרומה.
3 צפייה בגלריה
יסמין בלןך
יסמין בלןך
עמוד גיוס התרומות של יסמין בלוך

פיתוח אישי ומונגש של כלי נגינה עבור הילדים

"התחביב שלי הוא מוזיקה. אני מנגנת על פסנתר ושמעתי שיש באלי"ן מיזם שנקרא פל"א שעוזר לילדים עם מוגבלות להיות עצמאיים יותר ולהגשים חלומות. לאחרונה עשינו סיור וירטואלי באלי"ן דרך הזום וסיפרו לנו שלהתאים כלי נגינה לילד עם בעיות מיוחדות זה הרבה פעמים מסובך ויקר, אז החלטתי שזו המטרה המושלמת: תרומה עבור פרויקט של פיתוח אישי ומונגש של כלי נגינה עבור הילדים באלי"ן שמחלתם מורכבת מדי והם אינם יכולים להשתמש בידיהם כמוני וכמוך".
על התחושות שבנתינה יסמין, רק בת 12, מספרת בהתרגשות: אני חושבת שהחסד הזה הפך את בת המצווה שלי להכי מיוחדת וזכורה, יותר מכל מסיבה או אירוע. אני ממש חושבת שזאת המתנה הכי גדולה שיכולתי לתת לעצמי לבת המצווה".
3 צפייה בגלריה
יסמין בלןך
יסמין בלןך
לוח התרומה של יסמין בלוך בבית החולים אלי"ן בירושלים
בפורים ערכה יסמין את מסיבת בת המצווה שלה במתכונת מצומצמת, עם כעשרים חברות כאשר 200 בני משפחתה מרחבי הארץ והעולם צפו בה דרך הזום מקריאה את מגילת אסתר.
"בזכות יסמין ילדים רבים עם מוגבלויות יוכלו כעת ליהנות ממנגינה בעצמם, להשתתף בפעילות חברתית מהנה ומעשירה, ליצור, לחוות הצלחה ולהרגיש חלק אמיתי מקבוצת בני הגיל שלהם", מספרת מורית בארי -מנכ"לית בית החולים, "סיפורה של יסמין ותרומתה יישארו עם אלי"ן וילוו את הילדים לעתיד טוב יותר".