למה לתת כסף למי שיש ולא לתת יותר כסף למי שאין? כדי לתקן את העיוות במסגרתו יחולק "מענק לכל אזרח" ללא שום קריטריונים, הוקמו פרויקטים שונים שיאפשרו את העברת הכסף לנזקקים.
את 500 השקלים שהתקבלו בתחילת המשבר העבירו אזרחים רבים לאחרים, מוכרים להם או לא, כדי להקל ולו במעט על הנטל. גם הבוקר (ה'), לאחר ההכרזה כי כל בוגר (מעל 18) בודד יקבל 750 שקלים מהמדינה, משפחה עם ילד אחד 2,000, משפחה עם שני ילדים 2,500 ומשפחה עם שלושה ומעלה 3,000, והביקורות עליה, רבים וטובים החליטו להעביר את המענק הלאה.

4 צפייה בגלריה
יד מושיטה ליד אחרת לב עשוי מלבד
יד מושיטה ליד אחרת לב עשוי מלבד
לתת מכל הלב שמי שזקוק באמת

קרן סיוע חדשה לנפגעי הקורונה

קרן סיוע חדשה שהקים היום חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי, בשיתוף כל ראשי הרשויות, תסייע לעסקים קטנים ומקומיים ולעצמאים בענפים לא פעילים שנפגעו ממשבר הקורונה.
הקרן תנוהל בידי ועדה מיוחדת, שתורכב מבכירי השלטון המקומי, מבכירים במשק ומכלכלנים, ובאמצעותה יוכל כל מי שחפץ לתרום את המענק האישי שיקבל מהמדינה, או כל סכום שימצא לנכון – וזה ינותב למי שבאמת זקוקים לו.
לדברי ביבס: "אנו מודעים לעומק המצוקה הכלכלית שיצרה הקורונה ומכירים מקרוב את הפנים והשמות שמאחורי כל מובטל, כל פושט רגל וכל עסק שנקלע לחובות – ומחובתנו לסייע להם. התקופה הזו היא תקופה של חוסר ודאות עבור כולנו, אבל משבר הקורונה לימד אותנו דבר אחד בוודאות – רק ביחד נוכל לעבור את המשבר הזה. אני קורא לעמיתיי בשלטון המקומי, במגזר הציבורי ולאזרחים שרוצים לסייע להירתם ולתרום כדי לספק סיוע ולהציל את אלו הזקוקים לכך".
  • מי שמעוניין לתרום לקרן יוכל לעשות זאת בחשבון בנק ייעודי שמספרו 618349 ע"ש מרכז השלטון המקומי.
4 צפייה בגלריה
כסף כפצצה מתקתקת
כסף כפצצה מתקתקת
לתת למי שבאמת צריך
(צילום: Shutterstock)

"אומרים לא לטירוף, וכן לסולידריות"

חבר הכנסת עפר שלח, יו"ר הועדה לביקורת המדינה ("יש עתיד") מפעיל פרויקט מיוחד שיצא לדרך אמש (ד') לאחר הכרזת נתניהו. הפרויקט שנקרא "אומרים לא לטירוף, וכן לסולידריות. תורמים את המענק", יוצר חיבור בין חברות גדולות שעובדיהן לא נפגעו כללית מהקורונה, לעובדים מהתעשיות השונות שנפגעו אנושות מהמשבר ואינם מקבלים מענה מהממשלה. עובדי החברות שאינם זקוקים לתמיכה המדוברת, יעבירו אותה לאלו שמתקשים לשרוד.
  • חברות המעוניינות לקחת חלק בפרויקט מוזמנות ליצור קשר עם לשכת חה"כ עפר שלח במייל: oshelach@knesset.gov.il
שלח מסר: "זה קורה! בשעות האחרונות חיברתי יחד חברות היי טק מובילות, קרנות השקעה וגופים גדולים אחרים עם ארגוני המסעדנים, עובדי ענף התרבות ואחרים שפרנסתם אבדה במשבר. מי שלא נפגע יעביר את המענק הממשלתי למי שכן. הממשלה מקלקלת, אנחנו הציבור נתקן. בואו גם אתם!".

ערבות הדדית

קבוצת פעילים חברתיים בשם "דרך חדשה", הפועלת בהרצליה החליטה לסייע לתושבי הרצליה ולתקן את העוול הנעשה בתכנית הכלכלית הזו בכלי האזרחי של ערבות הדדית. "אנחנו נאסוף שמות של תושבות ותושבי הרצליה שרוצים להעביר הלאה את סכום המענק או חלק ממנו, ושמות של אלו שזקוקות וזקוקים לו להישרדותם המידית", הם מסבירים. "את ההעברה נעשה באופן אנונימי ומכבד".
"נשמח אם תעבירו לנו את שמותיכם ותציינו האם אתה מעוניינים לתת, או זקוקים לקבל בלינק המצורף"
  • לפרטים ולהתנדבות ניתן לפנות לדנה בטלפון 054-7777028
חבר הכנסת אביגדור ליברמן צייץ לאחרונה: "ראש הממשלה עשה בלגן אז אני עושה סדר. החלטתי ביחד עם חברי הכנסת ונציגים מוניציפליים של ישראל ביתנו להעביר הלאה את כספי המענקים למי שבאמת צריך אותם. אני מקווה ששאר נבחרי הציבור יצטרפו אלינו".

חובתנו בשעה הזו היא לגלות סולידריות

גם אילן שדה, ראש המועצה האזורית מנשה, הודיע כי יעביר את כספי המענק שעליו הצהיר אמש (ד') ראש הממשלה לטובת משפחות נזקקות במועצה. שדה קרא לכל ראשי הרשויות, השרים, ואזרחים בעלי ההכנסות גבוהות לתרום את המענק.
"חלוקת המענק לכל אזרחי המדינה היא בלתי שוויונית", טען שדה. "מי שנהנה מהכנסה גבוהה לא זקוק למענק. זקוקים לו אנשים שנאבקים כעת לרכוש מזון לילדיהם, תרופות ובגדים. לכן הודעתי שאתרום את המענק ואני קורא לכל ראשי הרשויות והשרים ולכל אדם שאינו נזקק למענק - לעשות זאת. חובתנו בשעה הזו היא לגלות סולידריות ולהיות האחד למען השני ואנו כנבחרי ציבור מחויבים לכך ראשונים".

זה הרגע לגלות אחריות חברתית-קהילתית

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, הודיע כי יתרום את המענק הכספי עליו הודיע אמש ראש הממשלה, לתושבי העיר הזקוקים לכך. ראש העירייה אף יצא בקריאה לתושבים, שהמענק לא ישפיע על יכולתם להתמודד עם המשבר, לתרום את כספי המענק לעמותות שפועלות בעיר, ודרכן הכסף ינותב לתושבים שידם אינה משגת, במיוחד בתקופה זו.
"אני מאמין שהיום, יותר מתמיד, זה הרגע לגלות אחריות חברתית-קהילתית של כולנו" אומר ברוידא. "ואני פונה בבקשה למי שיכול שיתרום את כספי המענק לעמותות הגדולות הפועלות בעיר, ודרכן הכספים יגיעו למי שזקוקים לו כאוויר לנשימה".
4 צפייה בגלריה
שטרות של שקלים
שטרות של שקלים
רוצים לתת? יש מי שישמח לקבל
(צילום: shutterstock)
דוד אבן צור ראש עיריית קריית ים הודיע כי החליט לתרום את כספי המענק עליו הודיע ראש הממשלה לקרן מיוחדת שתשמש לסיוע לבעלי העסקים בעיר. אבן צור הזמין את כל עובדי העירייה שימצאו זאת לנכון ללכת בעקבותיו וכך גם את תושבי העיר במגזר הציבורי שירצו בכך.
הוא הביע את ביטחונו כי רבים ילכו בעקבותיו והודות לכך תוקם קרן שתוכל לסייע לעסקים מקומיים שנקלעו לקשיים בגלל משבר הקורונה.
גם ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ הודיע הבוקר שהוא ורעייתו יתרמו את המענק לטובת קרן שמקימה העירייה בימים אלה לטובת סיוע לתושבי עפולה הזקוקים לכך לקראת חגי תשרי.
4 צפייה בגלריה
ידיים במעגל נוגעות אחת בשניה
ידיים במעגל נוגעות אחת בשניה
"אנו מקבלים פניות רבות מתושבים ותושבות המבקשים להעביר את המענק"

אלקבץ אמר: ״אני קורא לתושבי העיר שאינם תלויים במענק להצטרף אליי ולתרום את הכסף למי שבאמת צריך״.
ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, סגניו ובכירים נוספים ברשות המקומית, וכן ראשי המועצה בעבר, תרמו מתחילת המשבר סכום כולל של קרוב ל-100 אלף שקל שהועברו לעמותת כרמל, לרווחת התושבים הוותיקים. כעת הם קוראים למי שמעוניין להעביר לעמותה את המענק.
"החל מאתמול אנו מקבלים פניות רבות מתושבים ותושבות המבקשים להעביר את המענק שצפוי להתקבל מהממשלה לטובת 'עמותת כרמל' של ותיקי חוף הכרמל" מסכם איזק.
פרטי החשבון של עמותת "כרמל" המסייעת למשפחות נזקקות באזור: חשבון על שם עמותת כרמל, בנק 14 (אוצר החייל), סניף 350 (מת"מ), מס' חשבון 44945.
במקביל מתגבשים במגזר השלישי שיתופי פעולה בין עמותות וארגונים שונים להסדרת דרכים שקופות וללא מטרות רווח, להעביר ולתווך בין אזרחים המעוניינים לתרום את המענק לכאלו הזקוקים לו לדברים בסיסים כמו אוכל, שכירות, משכנתה וחשבונות שונים.