בשיתוף ארגון ״פתחון לב״
רועי שוורץ בן ה-31 מרעננה, משרת כמילואימניק בגדוד שריון המוצב בדרום ומתכוננן בכל רגע נתון להמשך הפעילות. אתמול הוא הגיע למרלוג החירום של 'פתחון-לב' בראשון לציון, ורכבו הועמס בארגזי ביגוד, הלבשה תחתונה וציוד חורף וסלי מזון. רגע לפני שיצא לנסיעה הארוכה בחזרה לדרום, הוא עצר לספר על המלחמה עבורו עד עתה.
"צו 8 תפס אותי באמצע עבודה בעסק שיש לי ביחד עם שותף, שגם אותו הקפיצו והוא בצפון. סגרנו את העסק וזו תקופה מאוד מאתגרת בפן העסקי, בטח ובטח בפן המדיני בטחוני. זה תפס אותנו הכי לא מוכנים שאפשר לתאר", סיפר רועי.
2 צפייה בגלריה
פתחון לב - הלב בחזית - תרומות לחיילים
פתחון לב - הלב בחזית - תרומות לחיילים
״לאנשים שתורמים, מה שאתם עושים - לא פחות חשוב מלצאת להילחם״
(צילום: פוני מסיקה)
אני רוצה להגיד תודה ענקית ל'פתחון-לב' על העזרה, הסיוע והאספקה שהם נותנים לנו חיילי המילואים ובכלל לחיילי צה"ל. כשהוקפצנו לצו שמונה לא ידענו לכמה זמן ולא היינו ערוכים, מה ואיך נעשה, ו"פתחון-לב" עומדים לרשותנו ודואגים לנו כדי שנוכל להמשיך ולהתאמן ולהיות בשטח כמה שנדרש, שיש לנו את כל מה שאנחנו צריכים״.
רועי מספר כי "'פתחון-לב' דאגו לכל חייל וחייל בפלוגה, שיהיה להם את כל ציוד ההגיינה, משמפו, סבונים, משחות ומברשות שיניים ועד לגרביים, לבנים וגם חולצות כדי שנוכל תוך כדי האימונים גם להתחדש. מה שנקרא ולהמשיך להיות דרוכים״.
"חשוב לי להגיד לכולם, גם ל'פתחון-לב' וגם לכל האנשים שתורמים מסביב - מה שאתם עושים עבורנו הוא לא פחות חשוב מללבוש מדים, לקחת נשק ולצאת להילחם. השרשרת הזו שמתחילה מאותם אנשים שתורמים כסף ותרומות חבילות המזון, עד שזה מגיע לחייל בשטח לפני שהוא הולך להיכנס ללחימה – קריטית. כולם תורמים ללחימה הזו, וכל תפקיד במעגל הזה חשוב להצלחה שלנו״.
נרתמים עבור התינוקות וכל תושבי ומפוני הדרום והצפון
כבר מפרוץ המלחמה נרתמה חברת טבע לסייע לעורף ולחזית ובהמשך ישיר לשיתוף הפעולה רב השנים עם 'פתחון-לב', החלה בגיוס תרומות ומוצרים אותם מביאים מתנדבי 'פתחון-לב' מדי יום לצפון ולדרום.
יוסי אופק, מנכ"ל טבע ישראל ואשכול מדינות אוקראינה, אפריקה ומזרח תיכון, מספר על התהליך. "אספנו כ-1.5 טונות של ביגוד, מוצרי הגיינה וטואלטיקה, הן לחיילי צה"ל והן למפונים. ריכזנו את התרומות במרכז הלאומי של טבע בשהם ומשם הגיעו משאיות ורכבי ארגון פתחון לב שהביאו את המוצרים לשטח״.
אופק מוסיף כי הסיוע רק החל בנקודה זו. "מהר מאוד הבנו שיש צורך הולך וגדל במוצרי תינוקות ומיד נרתמנו ותרמנו אלפי יחידות של נוטרילון לתינוקות בדרום ובצפון. גם את זה עשינו עם פתחון לב, ארגון איתו אנחנו משתפים פעולה מזה שנים רבות. באופן אישי, התרשמתי רבות מעבודת הקודש שעושה הארגון בשגרה ובמיוחד בימים קשים אלו״.
"מתוך כאב ופצע מדמם, כולנו בטבע נרתמים ומחזקים, נחושים לעשות כל שיידרש בתקווה לראות את החטופים והחיילים חוזרים אלינו בשלום. אנחנו עם חזק ומאוחדים", סיכם את דבריו.
עומדים לצידנו: מטאיוואן לישראל עם כל הלב
שגרירת טאיוואן בישראל, הגברת אבבי יא-פינג לי, הגיעה למרלוג החירום של 'פתחון-לב' במסגרת הסיוע אותו מעניקה שגרירות טאיוון בישראל בעת הזו. השגרירה אף הגיעה עם שני צוותי צילום ועיתונאים מטאיוואן, לדבריה על מנת להראות את התמונות האמיתיות מישראל בעולם, ולחשוף את הפעילות ההתנדבותית שנעשית ב'פתחון-לב ובישראל. עם השגרירה הגיעו עשרות ארגזי סיוע וביגוד מטעם השגרירות, ובסך הכל בתקופת המלחמה, שגרירות טאיוואן בישראל תרמה ל'פתחון-לב' 70,000 דולר לטובת סיוע הומניטרי.
אלי כהן, מנכ"ל ארגון 'פתחון-לב', סיפר כי "שגרירות טאיוואן בישראל, בהובלת השגרירה, הגברת אבבי יא-פינג לי, היא שותפה לדרך ולפעילות ארגון 'פתחון לב' מזו תקופה ארוכה - בתמיכה בתוכניות החינוכיות של 'פתחון-לב', בסיוע ההומניטרי ובפעילויות משותפות רבות שמטרתן שבירת מעגל העוני בישראל״.
2 צפייה בגלריה
פתחון לב - הלב בחזית - תרומות לחיילים
פתחון לב - הלב בחזית - תרומות לחיילים
מטאיוואן באהבה
(צילום: פוני מסיקה)
"המלחמה עמה אנו מתמודדים בישראל, אינה עוד מלחמה רגילה, כי אם מאבק של אנושיות מול חוסר אנושיות, צדק מול חוסר צדק. בעמידתה האיתנה של שגרירות טאיוואן לצד ישראל, לא רק שהם בוחרים להיות בצדם של ערכי האנושיות והצדק, אף מראים לאלו שאיבדו את האמון, שהאנושיות עדיין איתנו. בשילוב ידיים משני קצותיו של העולם, אנחנו לא מאבדים תקווה ונמשיך לשמור עליה ביחד. אני מודה לשגרירה ולצוות השגרירות על הסיוע והעמידה האיתנה לצידנו ב'פתחון-לב' ומדינת ישראל, גם בתקופה קשה זו״.
אבבי יא-פינג לי, שגרירת טאיוואן בישראל התייחסה גם היא לדברים. "אני גאה מאוד על כך שטאיוואן הייתה אחת מהמדינות הראשונות להביע סולידריות עם ישראל ולהביע תנחומים על האובדן. בשמו של העם וממשלת טאיוואן, אני גאה לעמוד לצדה של ישראל, ולשלב כוחות עם ארגון פתחון-לב. שיתוף הפעולה עם הארגון הוא דוגמא לרוח של טאיוואן, שנרתמת לסייע לבני אדם בשעת צורך, ללא הבחנה בין מוצא אתני, דת או מין״.
מתוק לו, מתוק לו: מפתיעים במארזים את החיילות והחיילים
מאז החלה הלחימה חברת מקס ברנר סייעה לפתחון-לב ב-10% מכל רכישת מארז שהופנו לארגון לצורך סיוע לחיילים ויישובי הדרום, ובנוסף תרמה ארגזים מלאים במארזים. איציק סדי, שהוקפץ בצו שמונה למילואים, הגיע אמש למרלוג החירום בראשון לציון על מנת לאסוף ביגוד וסלי מזון עבור החיילים בבסיס, אולם לא היה לו מושג איזו הפתעה מחכה להם. לצד ארגזי הסיוע, ב'פתחון-לב' הפתיעו את היחידה במארזי שוקולד שהגיעו לחיילים עם ערב, וההתרגשות הייתה גדולה. "תודה גדולה על ההפתעה הזו במיוחד בימים קשים כאלה", אמרה אחת מחיילות הבסיס. מבצע "הלב בחזית" נמשך: לחצו כאן ותרמו ציוד, מזון, ביגוד מחמם וטואלטיקה לחיילי צה"ל, כוחות הביטחון ותושבי הדרום

בשיתוף ארגון ״פתחון לב״
פורסם לראשונה: 07:00, 25.10.23