ארגון זק"א (זיהוי קורבנות אסון) החליט להרחיב את שורותיו ולראשונה יתאפשר לכל אזרח ואזרחית ללא הבדל דת גזע ומין, אפשרות להתנדב בארגון במסגרת יחידת חדשה: 'המתנדבים בעם' – יחידת המתנדבים הלאומית הגדולה בישראל.
"מאות מתנדבים פונים כל שנה לארגון זק"א בבקשה להצטרף לשורותיו בהתנדבות ובעשיית חסד, אך לא כולם רוצים או מסוגלים לטפל בפצועים ודם", מספרים אנשי זק"א. "לא כל אחד יכול לטפל בחללים ובהרוגים, לא כולם מסוגלים להתמודד אל מול המראות והמחזות הקשות מנשוא".

היחידה שתוקם תפעל בשגרה בסיוע לחלשים, תמיכה בקשישים וגלמודים, ואיתור נעדרים. בשנים האחרונות נתקלים מתנדבי זק"א בקשישים רבים שנמצאים מתים בדירתם ימים לאחר שהלכו לעולמם. זק"א מעודד את השכנים בבניין להיות בקשר עם אותם קשישים החיים בגפם ולוודא שהם בסדר. פעולה שלא מצריכה זמן ומאמץ רב אך יכולה להציל חיים.
בחירום תעסוק יחידת המתנדבים החדשה בסיוע הומניטרי לאוכלוסייה בהתאם לאופי מצב החירום. (חלוקת מזון, סיוע לקשישים, חילוץ קל ברעידות אדמה עד לבוא כוחות מקצועיים, ועוד)
כדי להצטרף ליחידה המתנדבים יעברו ערב אחד של הכשרה וקבלה ליחידה וישמרו על קשר עם קבוצת וואטס-אפ מחוזית.
3 צפייה בגלריה
מתנדבי זק"א
מתנדבי זק"א
מתוך סרטון גיוס המתנדבים של זק"א
(זק"א)

התנדבות - ללא עול ומחויבות

"הרעיון של ההתנדבות ביחידה החדשה, היא לא להפוך את ההתנדבות לעול ולמחויבות", טוענים אנשי זק"א, "אלא כל חבר ביחידה לכשיקבל פנייה, אם יתאפשר לו ואם יוכל, יתנדב בעשייה, בעצה או ברעיון".
הקמת יחידת "המתנדבים בעם" מתרחשת סמוך לציון 31 שנה לארגון זק"א. בתאריך 6.7.89 ישראל הוכתה בתדהמה, מחבל שנסע באוטובוס קו 405 שעשה את דרכו מתל אביב לירושלים, דרדר את האוטובוס לתהום במעלה הדרך לירושלים.
בפיגוע הקשה נרצחו 16 בני אדם ונפצעו עשרות. היה זה פיגוע ראשון מסוגו, כשאחריו החלו שנים רבות של פיגועי טרור.

כשתמה מלאכת פינוי הפצועים הרבים ממקום האירוע, סמוך לישוב טלז סטון, ירדו אל הוואדי עשרות מתנדבים שהחלו לטפל בהרוגים, בכתמי הדם ובממצאים החייבים בקבורה.

להיות חלק מהפנים היפות של ישראל

מספר חודשים לאחר אותו אירוע קשה ומחריד, ייסד יהודה משי זהב את ארגון "זק"א – איתור חילוץ והצלה", שאיגד תחתיו את אותם אנשים נחושי לב שנרתמו למלאכת הקודש של הצלת חיים ומתן כבוד למת.
31 שנה בהן אלפי מתנדבי זק"א בשגרה כבחירום, אצים ורצים מאירוע לאירוע גם תחת אש, במסירות ובחריצות, נכונים להתייצב ולעסוק בשליחות: "להציל את מי שניתן להציל ולכבד את מי שנשאר כבר רק לכבד".
3 צפייה בגלריה
מתנדבי זק"א בפעילות
מתנדבי זק"א בפעילות
שלט גיוס מתנדבים לזק"א
(זק"א)
"רוח ההתנדבות הישראלית, מפעמת בלב כולנו. הרצון לתת מעצמנו למען האחר נמצא שם כל הזמן, בשגרה המבורכת ובזמני משבר מאתגרים", מסביר יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב.
"ארגון זק"א מזמין אתכם להיות חלק מהפנים היפות של ישראל, להצטרף לרשת המתנדבים הגדולה בישראל. נכונים לסייע ולעזור", הוא מסכם.