בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
"קפה גולד" הוא לא עוד בית קפה רגיל, אלא בית קפה מיוחד המופעל על ידי אנשים מבוגרים – ומיועד גם עבורם. המקום שוכן במרכז יום לקשיש ביישוב אזור, והוא בעצם שלוחה של פרויקט יפה אחר: "גברים מבשלים". מי שיזמה והובילה את המיזם ההוא היא מרים קרוננגולד, עובדת סוציאלית מאגף הרווחה של אזור.
"הכל התחיל בשנת "2021", ‬היא מספרת, "במסגרת העבודה שלי פגשתי גברים מבוגרים שחיים לבד, חלקם בודדים וחלקם במצב כלכלי לא טוב, והחלטתי להקים קבוצה שגם תלמד אותם מיומנויות בישול שיעזרו להם ביומיום וגם תהווה בעבורם מעין מועדון חברים. ביחד עם חמוטל אגמון, סטודנטית לעבודה סוציאלית, פתחנו קבוצת בישול לגברים מבוגרים, שנפגשת פעם בשבוע בימי שלישי במרכז היום לקשיש. כל גבר בוחר מה הוא מבשל, ובסוף אנו מגישים הכל לשולחן ונהנים מארוחה משותפת".
עם הזמן הקבוצה מאוד התגבשה והתמקצעה, ואז עלה הרעיון שהיא תפתח בית קפה לאזרחים ותיקים. "הגברים השיבו בחיוב לרעיון שלנו וכך נולד 'קפה גולד', שבו אנו מגישים קפה ועוגה בסכום סמלי של חמישה שקלים בלבד", מספרת קרוננגולד.
1 צפייה בגלריה
"מעניין ללמוד לבשל בגיל שלנו". מיכאל חזן
"מעניין ללמוד לבשל בגיל שלנו". מיכאל חזן
"מעניין ללמוד לבשל בגיל שלנו". מיכאל חזן
(צילום: לילך חורש)
בגל האחרון של הקורונה היא נאלצה לסגור את בית הקפה, אבל הוא אמור להיפתח שוב בפסח. "קבוצת המבשלים, לעומת זאת, עדיין פעילה ותוססת מאוד", היא מודיעה, "נכון להיום יש לנו שמונה מבשלים קבועים, בטווח גילי 84-75. ‬עם הזמן נוצרו חברויות וקשרים מדהימים בין המשתתפים, וממש יפה ומרגש לראות זאת".
אחד מהחברים הפעילים בקבוצה הוא מיכאל חזן בן ה-71.‬ "חברי הקבוצה מחכים לפעילות השבועית הזו בקוצר רוח. אנחנו לא מוותרים על שום מפגש כי זו גם פעילות חברתית יפה וגם מקום שבו אנו לומדים לבשל לעצמנו", הוא מעיד, "בכל מפגש אנחנו מבשלים, אופים או שניהם יחד, לומדים מזה ומאוד נהנים. בגיל שלנו להתחיל ללמוד את הדברים האלו זה מאוד מעניין וחשוב, קל וחומר עבור גברים שגרים בגפם".

רוצים גם אתם לעשות טוב?

מעשים טובים קורים בכל מקום וזמן ויום מעשים טובים חוזר ב-29 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב וגם השנה יתקיים בסימן FAMING# ממשיכים להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר, הצטרפו לאתגר ה-FAMING# תנו במה לסיפורים טובים ויחד נמשיך לשנות את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון