בשיתוף יוחננוף ועמותת למען אחי
בשנים האחרונות, מיה מסלתי מגייסת תרומות ומתנדבת פעילה בארגון ״מעגל נשים״ ישראל– ארגון התנדבותי בינלאומי שמטרתו לעודד הבנה ואחווה בין נשים מתרבויות שונות ולהגביר את מעורבותן בפעילות ציבורית למען הקהילה. כעת, לקראת חגי תשרי, היא עוסקת באחד הפרויקטים הגדולים והמשמעותיים המתקיימים אצלן פעמיים בשנה - חלוקת סלי מזון שיסייעו למשפחות נזקקות לחגוג סביב שולחן חגיגי ושופע.
את סלי המזון מחלקת מסלתי עם מתנדבות נוספות בעיר מגוריה פתח תקווה, תודות למיזם החברתי "כולנו משפחה אחת" שהוקם ביוזמת רשת ״יוחננוף״ בשיתוף עיריית רחובות ועמותת "למען אחיי". המיזם מעניק לעשרות אלפי משפחות נזקקות את האפשרות לחגוג את החג בשולחן מלא ושופע, ובמסגרתו מתבצעת חלוקה ארצית של אלפי סלי מזון לעמותות מגוונות ואנשים פרטיים, לפני חגי תשרי ולפני פסח. צפו בסרטון בראש הכתבה

עולם שלם של תרומה לקהילה

"מאז שהתחלתי להתנדב התגלה לי עולם שלם של תרומה לקהילה ועזרה לאנשים, החל ממעשים יותר פשוטים וקטנים ועד הפרויקטים היותר גדולים שלנו, שזה סלי מזון שאנחנו מחלקים למשפחות", מספרת קורין לביא, אחת ממתנדבות הארגון בפתח תקווה.
"בזכות המיזם "כולנו משפחה אחת" אנחנו זוכות לקבל כמות עצומה של מוצרי יסוד כמו קמח, אורז , עוגות דבש בראש השנה, מצות בפסח, בקבוק יין וכל מה שמשפחה צריכה כדי להעביר את החג בכבוד", מוסיפה לביא. "הסיפוק כשהמשפחה מקבלת את זה, החיוך העצום שיש להם על הפנים, לי כמתנדבת להגיע הביתה, לשבת בשולחן החג ולדעת שדאגתי שלמשפחה אחרת יהיה מה לאכול - עשיתי את שלי", היא אומרת בסיפוק ובגאווה.
2 צפייה בגלריה
עשרות אלפי מארזי מזון. מבצע "כולנו משפחה אחת"
עשרות אלפי מארזי מזון. מבצע "כולנו משפחה אחת"
עשרות אלפי מארזי מזון. מבצע "כולנו משפחה אחת"
(צילום: מרום סיני)
לקראת השנה החדשה, החל בשבוע שעבר מבצע התרמה ארצי בקופות סניפי רשת יוחננוף למען המיזם "כולנו משפחה אחת". במסגרת המבצע, תכפיל הרשת את התרומה, ועל כל שקל שייתרם על ידי הלקוחות, תוסיף היא שקל נוסף. "אנחנו, "מעגל נשים" ועוד עמותות, לוקחות את התרומות שלהם ודואגות לחלק לקהילה", מסבירה מסלתי. "כך, עשרות אלפי משפחות חוגגות את חגי תשרי ואת פסח, סביב השולחן בשמחה ובכייף".

״מיה דאגה שכל יום יהיה לי אוכל בבית בשביל הילדים״

"אני מקבלת סיוע מ׳מעגל נשים׳ משנת 2019", מספרת ד', מקבלת סיוע מהארגון. "בראש השנה לא היה לי כלום בבית, לא היה לי איך ועם מה לבשל, והבן והבת שלי מצפים, והכל עלי".
2 צפייה בגלריה
(צילום: אסף מגל)
ד' מספרת בהתרגשות על הכרת התודה שהיא חשה למיה ולארגון בימי חלוקת המזון: "אני רואה אנשים מתכופפים, אוספים ואורזים בשבילנו. כשסיפרתי למיה שאני במצב על הפנים, שאני לא מסיימת את החודש ויש ימים שאין לי אוכל בבית, היא פשוט דאגה לי. היא גם דואגת לבת שלי עם ספרים ומחברות לבית ספר, שתרגיש הכי טוב. היא פשוט הרימה אותנו. עד היום היא כתובה אצלי כ׳מיה המלאכית׳״. צפו בסרטון בראש הכתבה
בשיתוף יוחננוף ועמותת למען אחי