לכבוד חג החנוכה ובמסגרת מגבלות הקורונה, הוקם 'יריד האור', יריד עמותות דיגיטלי, למען הקהילה בו ניתן לרכוש מגוון מתנות לחג ובכלל.
ליצירת היריד, בנק מזרחי טפחות, במסגרת פעילותו למען הקהילה, חבר לסטודיו אנד ג'וי, עסק חברתי ייחודי, המתמחה בהכנת חבילות שי ומעסיק עובדים המתמודדים עם מוגבלויות שונות. במסגרת השת"פ מעודד הבנק את הציבור לרכוש מתנות חנוכה מעמותות ועסקים חברתיים. את המתנות ניתן יהיה לרכוש באתר של סטודיו אנד ג'וי תחת קטגוריית "מתנות חברתיות".

רווח-רווחה-רוח

סטודיו אנד ג'וי המשלב בהתמדה עשרות אנשים עם מוגבלויות, פועל בגישה של רווח-רווחה-רוח ומתמחה בעיצוב וביצור זרי פרחים ומתנות. הפעילות מתקיימת מתוך גישה של צרכנות חברתית בת-קיימא, ללא קבלת תרומות.
מבין העסקים החברתיים והעמותות שלוקחים חלק ביריד האור: אדווה-מוצרי ספא מהטבע, אלין בית נועם, נערי האור, יקב טוליפ, בית מרים-איל"ן, גוונים של מתוק, ציפור הנפש, מאפיית ילדודס ועוד.
ביריד ניתן למצוא מגוון חנוכיות, סביבונים בעיצוב מיוחד, מארזי סופגניות מארזי ספא, קרמי גוף, מארזים ליולדת, מארז ממתקים, מלחים מתובלים בטעמים שונים, מארזי שוקולד, יינות ומארזי יינות, עציצים, מארזי מסיבות תה, עוגות וקרקרים ומתנות נוספות.
שלמה קשת, מנכ"ל ומייסד העסק החברתי 'אדווה אוצרות מהטבע', מיזם לייצור קוסמטיקה טבעית שהוקם במטרה לתת מענה תעסוקתי לאנשים עם צרכים מיוחדים ומשתתף ב'יריד האור' מספר: "אני שמח לקחת חלק ביריד ומאמין שהוא באמת ייתן לנו אור בתקופה המאתגרת שכולנו עוברים.
לצערנו הקורונה הביאה לסגירת מרכז המבקרים של אדווה, בו היו מבקרים אלפי אנשים בשנה מה שהוריד את הכנסות החברה בצורה דרסטית. 'אדווה אוצרות מהטבע' הוקם במטרה להיות הרבה יותר ממענה תעסוקתי לאנשים עם צרכים מיוחדים - להיות בית מלא באהבה, הכלה וכבוד. ככל שתהיה יותר פעילות כלכלית נוכל לממש את החזון החברתי ולהעסיק עוד ועוד אנשים עם צרכים מיוחדים".

לרכישת מוצרים מ'אדווה אוצרות מהטבע' באמצעות יריד האור, לחצו כאן.
רן אורן, מייסד ומנכ"ל נערי האור, עסק חברתי לייצור נרות בוטיק איכותיים בעבודת יד בו מועסקים בני נוער בסיכון, שמשתתף גם הוא ביריד, מוסיף: "נערי האור הוא עסק חברתי המעסיק כ-120 נערים ונערות בסיכון מתוך הידיעה הברורה שחייבים לייצר לנוער הזה מסגרת. לכולנו הייתה שנה מאד מורכבת. הקורונה תפסה אותנו לא מוכנים והרבה מאד מהמכירות שלנו שהתבססו על קמעונאות ועל המפגש פנים מול פנים עם לקוחות, נעצרו. ההזדמנות הזאת של 'יריד האור' היא הזדמנות חד פעמית שתיתן גם לנו ולכל מי שמשתתף דחיפה מאד גדולה קדימה".
לרכישת מוצרים מ'נערי האור' באמצעות יריד האור לחצו כאן.

סוג של אמאזון, רק חברתי

נדב עטיה, יזם ומנהל סטודיו אנד ג'וי, מוסיף: "אני נרגש להוביל את מיזם 'יריד האור' שמתקיים בתזמון מושלם לקראת חנוכה ואירועי סוף השנה האזרחית. זוהי פלטפורמה חדשנית וממש פורצת דרך, סוג של אמאזון, רק חברתית.
להבדיל מהמגזר העסקי, הארגון החברתי לא זכאי לפיצוי בגין ירידה בהכנסות והתחום הראשון להיפגע הוא תחום העשייה החברתית של כל ארגון, כך שבשנה זו, הפערים בחברה גדלים והלחצים הופכים בלתי נסבלים".
6 צפייה בגלריה
יריד האור - יריד דיגיטלי קהילתי
יריד האור - יריד דיגיטלי קהילתי
נערי האור - בני נוער בסיכון מייצרים ומוכרים נרות
לרכישת מוצרים מ'סטודיו אנד ג'וי' באמצעות יריד האור לחצו כאן.
תמר סאפר, מנהלת אגף פיתוח ארגוני והדרכה בבנק מזרחי-טפחות מסכמת: "השנה בשל הקורונה נדרשנו לחשוב על פתרונות יצירתיים והחלטנו לקיים בחנוכה יריד בדיגיטל ובכך להמשיך לסייע ולתמוך בארגונים חברתיים המעסיקים אוכלוסיות עם מוגבלות, להגדיל את מכירותיהם, להגביר את מודעות הציבור לעשייה החברתית שלהן, ולהטמיע תרבות צרכנית ערכית חדשה".