בשיתוף עמותת רוח טובה
פחזניות, עוגות גבינה או מאפינס – עבור רובנו קינוחים אלה ואחרים מהווים סוג של חלום מתוק, אבל למי שהפרוטה אינה מצויה בכיסם מדובר לעיתים בחלום שאינו בר השגה.
ורד ליפשיץ היא קונדיטורית, שעבדה במשך שנים ארוכות כרכזת משאבים וקהילה בארגון "קורת גג". זמן קצר לפני פרוץ משבר הקורונה היא עזבה את עבודתה, ועם תחילתו של הסגר הראשון גילתה שיש לה זמן רב פנוי. בשונה מאנשים אחרים, שבמצב הזה פשוט בוחרים לנוח, ורד החליטה לתרום מעצמה ולהתנדב בסיוע לדרי רחוב. בשלב ראשון היא הצטרפה לפעילותה של עמותה אשר מוציאה לרחובות דרום תל -ביב משאית המחלקת כריכים מזינים לדרי הרחוב הרעבים. "כבר בפעם הראשונה שבה נסעתי במשאית החלוקה הבנתי שכמו כולנו, גם דרי הרחוב היו שמחים מדי פעם לקבל לא רק כריכים משביעים, אלא גם משהו מתוק ומנחם", היא מעידה, "לכן החלטתי להרים את הכפפה ולהכין להם קינוחים כמו במסעדה".
1 צפייה בגלריה
ורד ליפשיץ
ורד ליפשיץ
ורד ליפשיץ
(צילום: נבו דגני)
הרעיון קרם במהרה עור וגידים, וכיום ורד מגיעה אחת לשבוע לרחובות עם פינוקים כמו פחזניות ממולאות בקצפת, עוגת גבינה עם פירות יער או מאפינס עם פיסטוק - כולם מעשה ידיה, מחומרי הגלם הטובים ביותר. "הצורך במתוק מאפיין מאד מכורים לסמים, שזקוקים לסוכר", היא מציינת, "אבל מעבר לכך, יש משהו בהשקעה הלא רגילה בקינוחים שמקבלים דרי הרחוב שגורם להם להעריך מאוד את מה שאני מביאה להם. אנשים מחכים ליום שבו אני מגיעה וזה פותח פתח לייצר היכרות מעמיקה יותר ולתקשורת. מתוך העניין בי ובקינוחים שלי נוצרות שיחות אמיתיות עם אנשים שהרבה פעמים מרגישים 'שקופים'".
אבל גם זה, מתברר, לא הסוף. "נכון לעכשיו אני עובדת על מיזם חברתי של פוד טראק, שבו אוכלוסיות בסיכון ישתלבו בהפעלת המטבח ודרך זאת ישתקמו ויתפרנסו", מספרת ליפשיץ.
יום מעשים טובים חוזר ב-16 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב, מהבית מהספה או באוויר הפתוח עם מסכה. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה