בשיתוף כנס דב לאוטמן
אנחנו נמצאים בימי משבר של מגיפה בריאותית כלכלית וחברתית ובעת הזו רחוקים מפעילות שגרתית ותקינה, שמהווה אתגר משמעותי לכולנו. המשמעות והאחריות שעולה בהקשר זה לפורום היא כי גם בשעת משבר, חייבים להמשיך ולחזק את הדמוקרטיה ללכידות חברתית שתתבסס על ערכים משותפים של כבוד והיכרות.
הפורום שם לו למטרה לצור וליזום שיח ערני ונגיש בהקשר לסוגיות חברתיות הנוגעות לדמוקרטיה ולחיים המשותפים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.
על כן, השנה, על רקע התפרצות נגיף הקורונה, סוגיות אלה קבלו מורכבות ודחיפות נוספת, כאשר נוכחנו לדעת עד כמה חשובה הערבות ההדדית, והצורך באמון כבוד וסולידריות.
זו השנה השישית בה אנו מקיימים את הכנס השנתי של פורום דב לאוטמן. אירוע זה הפך להיות הבמה המרכזית, ואולי היחידה, שעוסקת בנושא החינוך לדמוקרטיה וחיים משותפים. נשיא המדינה מכבד אותנו בכנס מדי שנה וכן משתתפים בו אנשי חינוך ואקדמיה מובילים, כמו גם אנשי תקשורת ונציגי החברה האזרחית.
1 צפייה בגלריה
פורום דב לאוטמן 2021
פורום דב לאוטמן 2021
פורום דב לאוטמן 2021
לפיכך, השנה, בהתאם למצב, יתקיים הכנס לראשונה במתכונת און ליין, וישודר לציבור הרחב בווינט וביתר הרשתות. כוונתנו לנצל את ההזדמנות "לצאת" מהקירות הפיזיים של הכנס ולהתחבר לשטח ולחברה כדי ליצור אמפתיה ואחריות משותפת ולקדם חינוך לדמוקרטיה דווקא בעיתות משבר המאיים על החוסן החברתי והדמוקרטיה בישראל.
מתכונת הכנס:
אנו יוצאים במסע בחברה הישראלית בעקבות החינוך לדמוקרטיה ולשותפות. המסע יתחיל בצפון הארץ בבית שאן ויסתיים בדרום הארץ בבאר שבע. במהלך המסע נבקר ב - 8 תחנות מגוונות בחברה הישראלית.
במקביל לביקור בתחנות שיצולם מראש, המנחים באולפן המרכזי ,שיבל כרמי מנסור וענת קורול גרדון, ישוחחו עם דוברים מגוונים ומומחים על הסוגייה הרלוונטית שעולה באותה תחנה.
באופן זה נוכל ללמוד מתוך סיפורים אישיים של אנשים, מקומות, ארגונים ומודלים של הצלחה ולתת במה ונראות לפעילויות שצמחו מהשטח. מטרתנו היא להעלות את הנושא לסדר היום ואף להציג כלים והמשגות שיסייעו להבנה כיצד עושים חיים משותפים .

נושא הכנס השנה

בשביל הדמוקרטיה" - המסע בחברה הישראלית בעקבות החינוך לדמוקרטיה ושותפות". הכנס יתקיים במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. בכנס יוענק אות הנשיא לתקווה ישראלית בחינוך.
לראשונה הכנס במתכונת אונליין ובפייסבוק לייב ישודר ב-ynet LIVE. הכנס יתקיים ביום שלישי 16 במרץ 2021, ג' בניסן התשפ"א.
יום השידורים יחל בשעה 9:00 בבוקר
פרטים מדויקים ותוכנית הכנס תפורסם בהמשך
מוזמנים לעקוב אחרי הפרסומים באתר הפורום, בדף הפייסבוק ובמתחם ynet על הכתבות, הפאנלים והראיונות שיערכו במסגרת יום השידורים המיוחד

בשיתוף כנס דב לאוטמן