כפר נהר הירדן הוא כפר נופש יחיד וייחודי בישראל, המפעיל במהלך השנה מחזורי נופש של חוויה וכיף למען אלפי ילדים המתמודדים עם 25 מחלות כרוניות, מסכנות חיים וילדים עם מוגבלות ומשפחותיהם, ללא עלות. במקום הזה ילדים יהודים, נוצרים, דרוזים, צ'רקסים, בדואים ומוסלמים בני 18-9 יכולים להיות פשוט ילדים.
כל מתקני הכפר, שמשתרע על שטח של 245 דונם, מונגשים, כולל פארק אתגרי עם אומגה של 150 מ' המותאמת גם לילדים בכיסאות גלגלים ומונשמים, בריכת שחייה המאפשרת כניסה עצמאית למים עם כיסא גלגלים, מתקני שעשועים, חץ וקשת, תיאטרון, סדנאות וחוגים, רכיבה על סוסים, כלבים ופינת חי.
מאז פתיחת הכפר באוגוסט 2011 נפשו בו כ-13,000 ילדים ו-4,600 בני משפחה ב-316 מחזורי נופש של 5-3 ימים. עם תחילת מגפת הקורונה, הכפר התאים את פעילותו להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול.
כפר נהר הירדן הוא חלק מרשת בינלאומית בשם Seriousfun children's network שהוקמה בארה"ב בשנת 1988 על ידי השחקן פול ניומן. הרשת מונה 16 כפרים קבועים בארה"ב, אירופה, יפן ובישראל, וכן כ-14 תוכניות במדינות מתפתחות הפועלות אד הוק בחודשי הקיץ.
עמותת כפר נהר הירדן הוקמה בשנת 2000, נשיא העמותה הוא חיים טופול, היו"ר הוא פרופ' יעקב רמון מנכ"ל העמותה הוא תא"ל (מיל') יובל חלמיש.
פעילות הכפר מתאפשרת בזכות צוות קבוע בשילוב של כ-1,000 מתנדבים מדי שנה - צוותים רפואיים, מדריכים חברתיים, עו"ס ועוד. בשנה רגילה מדובר בכ-76,600 שעות התנדבות, וכן 20 מתנדבי שנת שירות ושירות לאומי שהם הבסיס להדרכה בכפר.
סוגי המחלות והקריטריונים לקבלה לנופש נקבעים על-ידי ועדה רפואית מיוחדת. הפעילויות ותוכניות הנופש, מסבירים מכפר, מתמקדות בילד עצמו ולא במחלתו. המטרות - כיף והנאה, חוויית הצלחה, גיבוש וקבלת ההזדמנות לגלות עולמות תוכן וכישורים חדשים.
על אוהבי הכפר מוטלת משימה חשובה ומורכבת של גיוס משאבים להפעלת הכפר המופלא כך שכל ילד המתמודד עם מחלה קשה יוכל להגיע לנופש מונגש ללא עלות פעם בשנה. המעוניינים לסייע ולתרום מוזמנים לאתר.