בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים
זה לא סוד שרוב התלמידים לא מחבבים במיוחד את שיעורי התנ"ך. המורה מי-טל הדדי, דור שלישי למורים למקצוע, לא מוכנה להשלים עם הנתון הזה, והפכה את השיעורים בכפר הנוער גלים בחוף הכרמל לאטרקטיביים ומסקרנים. איך? בשילוב יוזמות יצירתיות, מפגשים ולמידה עם אמנים, הקשרים רלוונטיים לחיים ולמידה באמצעות יצירות אמנות.
את האהבה לתנ"ך ינקה הדדי, לדבריה, מבטן. סבה, משה הדדי, היה מורה מיתולוגי לתנ"ך וסגן מנהל באור-יהודה. אביה גמליאל לימד תנ"ך אף הוא ובבית דיברו מקרא. אולם כילדה היה ברור לה שלא תרצה להיות מורה. "הגעתי להוראה לאחר שעשיתי תפקידים במשרד החוץ, ניהלתי עסק בשיווק, למדתי עיצוב עוגות והעברתי לילדים חוגים באמנות.
1 צפייה בגלריה
מיטל הדדי
מיטל הדדי
מי טל הדדי
(צילום: גיל נחושתן)
אבל אז, בעקבות שאלה על מה תצטער אם לא תעשה בחייה, הבינה שהתשובה היא ללמד תנ"ך. היא נרשמה מיד ללימודי תואר ראשון ותעודת הוראה בתנ"ך ובמחשבת ישראל באורנים, סיימה בהצטיינות והמשיכה לתואר שני בתנ"ך בבר אילן. כעת, במקביל לעבודתה בבית הספר היא מדריכה ארצית בתנ"ך ואחראית על כל הפיתוח המקצועי למורי התנ"ך בבתי הספר הממלכתיים בארץ.
בית הספר משתתף במסלול ממיר בגרות, שבמסגרתו לומדים התלמידים תנ"ך דרך פרויקטים ועבודות חקר. בין הדברים המיוחדים שיזמה עבורם הדדי היה מפגש עם הזמרת והיוצרת קורין אלאל, שהלחינה את מגילת קהלת, משחק לימודי, "המרוץ לגן עדן", על משקל "המרוץ למיליון", וסדנאות עם היוצר יונתן בלומנפלד בנושא פואטריסלאם, שאחריהן התלמידים יצרו שיר מדובר על נושאים בוערים בחברה הישראלית בשילוב דמויות מספר שמות ובתוכניות רדיו בית-ספרי.
עידן צור, תלמידת כיתה י"ב, מודה שלא התחברה בעבר למקצוע התנ"ך אולם כעת זה אחד המקצועות שהיא מחכה להם ואוהבת ללמוד. "תנ"ך לא דיבר אליי", היא אומרת. "מי-טל הראתה לנו את הרלוונטיות של הטקסטים שבו לחיים, ולאו דווקא מהבחינה הדתית. המפגש עם קורין אלאל היה מדהים ומרגש. קהלת די מדכא ופתאום לשיר אותו זה היה חוויה מדהימה".

כך תמליצו על המורה שלכם

מי יכול להשתתף בתחרות?
בתחרות יכול להשתתף כל מורה ואיש חינוך פעיל (כולל מי שנמצא בשנת שבתון) שמלמד בבית ספר יסודי או על-יסודי בהוראה, ותרם תרומה יוצאת דופן במסגרת פעילותו החינוכית. בנוסף, אנחנו מקיימים מסלול תחרות מיוחד למורים הנמצאים במערכת עד שלוש שנים בלבד בשם "המורה המבטיח של המדינה".
מי יכול להמליץ?
תלמידים (בעבר או בהווה), הורים, מורים ומנהלים מוזמנים להציע מועמדים לתחרות. ניתן להמליץ שוב על מורים שהמליצו עליהם בשנים קודמות ולא זכו.
איך ממליצים?
מלאו את טופס ההמלצה וספרו לנו מי המורה שראוי לדעתכם לזכות בפרס הצטיינות ובהכרה ציבורית – ואולי הוא יזכה להיות אחד מששת המורים המצטיינים שייבחרו על ידי ועדה של אישי ציבור מובילים.
לאן לפנות לקבלת עזרה במידת הצורך?
ניתן לפנות אלינו בדואר אלקטרוני לכתובת ‭ hamore@yedioth.co.il
עד מתי ניתן להגיש מועמדות?
ניתן להגיש מועמדות עד ‭ 21‬ במארס ‭ .2021‬ התחרות נערכת בכפוף לתקנון הנמצא במשרדי "ידיעות אחרונות".
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים