1 צפייה בגלריה
שכונת רמת שלמה ירושלים
שכונת רמת שלמה ירושלים
ארכיון
(צילום: AFP)
גם על זה ידברו בוועידת הנדל"ן של קבוצת "ידיעות אחרונות": איך מחירי הדירות ממשיכים לעלות בזמן שהיקף העסקאות בצניחה. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה בשבוע שעבר כי באוקטובר חלה ירידה משמעותית במכירת דירות חדשות בשיעור של 68 אחוז, בהשוואה לאוקטובר בשנה שעברה.
כולם מסכימים שהריבית היא גורם משמעותי להאטה בשוק, אבל מדוע המחירים לא מושפעים? האם 2023 תהיה שנת המפנה בענף הנדל"ן למגורים? על כל השאלות הללו ינסו בכירי ענף הנדל"ן להשיב בוועידת הנדל"ן של המדינה שמקיימת גם השנה קבוצת "ידיעות אחרונות".
הוועידה תתקיים ב-26.12 באולם LAGO בראשון לציון החל משעות הבוקר, ותכלול שורה של דיונים בנושאים הבוערים. בוועידה ישתתף איש השעה של תחום הדיור, יו"ר יהדות התורה ושר השיכון המיועד ח"כ יצחק גולדקנופף; סבר פלוצקר, הפרשן הכלכלי הבכיר של "ידיעות אחרונות", ייתן סקירה על מצב השוק הישראלי; אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד השיכון, ידבר על הצעדים שעשתה ועושה הממשלה; מרים פיירברג, ראש עיריית נתניה וליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה, יתייחסו לבנייה בערים ולהשפעה של ראשי הרשויות על היכולת לקדם בנייה.
מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח וראש רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט ידברו על התכנון ועל הביצוע בהקשר של הפשרת קרקעות ובנייה במדינה; נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, יפרוס את הדרך שבה היזמים והקבלנים רואים את משבר הדיור ועלויות הבנייה; אלעזר במברגר, יו"ר הרשות להתחדשות עירונית וגל קסטל, סמנכ"ל התחדשות עירונית באורון נדל"ן, ידברו על הפתרונות שכבר נגישים להעלאת מספר יחידות הדיור בארץ; רון אבידן, מנכ"ל חברת אזורים, ישתתף בשיחה על עתיד שוק הדיור בישראל; משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד הבנייה בישראל ויצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן, ידברו על חשיבות הבטיחות בענף ועל הצעדים הננקטים בתחום זה.
אחד הנושאים החשובים והמרכזיים שבהם תעסוק הוועידה הוא הריביות: דרור פלדמן, מנהל זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות ושרון בן יהודה, סגנית מנהל זרוע המשכנתאות, יפרסו את האפשרויות העומדות בפני לוקחי המשכנתאות, וידברו על המסלולים השונים ועל הצפי של השוק בשנים הקרובות. מטעם בנק ישראל ישתתף בוועידה מנהל אגף מקרו ומדיניות בחטיבת המחקר ד"ר עדי ברנדר.
בוועידה נעסוק גם בפתרונות חלופיים לקנייה כמו השכרה לטווח ארוך, ונשמע את דבריו של אחד הקבלנים המובילים בתחום - יוסי פרשקובסקי, יו"ר חברת פרשקובסקי לצד ענבל דוד, מנכ"לית "דירה להשכיר" ועדיאל שמרון, לשעבר ראש רמ"י וכיום מנכ"ל שותפות עץ השקד-הראל, דיור להשכרה.
עוד נושא שבו נדון מתייחס להזדמנויות הבאות בנדל"ן. על נושא זה ידברו יקי רייסנר, מנכ"ל חברת רייסדור, בני ביטון, ראש עיריית דימונה, ואלונה שפר מנכ"לית הסכם הגג בנתיבות. את הוועידה תנחה שרון כידון, המגישה תוכנית אקטואליה יומית ברדיו ynet. הוועידה תתקיים בשעות 14:00-10:00 ותועבר בשידור חי ב-ynet.