בשיתוף בנק לאומי
מתי בפעם האחרונה עשיתם משהו בשביל מישהו? זה הסוד מאחורי תרומה לקהילה: התפיסה לפיה לכולנו, מהאזרח הפשוט ועד לגוף פיננסי מוביל, יש יכולת להשפיע לטובה על החברה שלנו. המיזמים החברתיים "אחריי" למען פיתוח מנהיגות והעצמת בני נוער, "שעה טובה" לתיקון בתי נזקקים ועמותת "אתגרים", שמעצימה ופועלת לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים, הם דוגמאות נפלאות לכך.
שלושת המיזמים האלו מצטרפים לעוד רבים שפועלים בזכות התמיכה של בנק לאומי, שמשקיע משאבים רבים לשם צמצום פערים בחברה הישראלית בקרב צעירים ובני הגיל השלישי. "העשייה תורמת לחיבור העובדים לארגון ויוצרת תחושת לכידות וסיפוק", מסבירה אביבית קליין, סמנכ"לית משאבי אנוש ואחראית על תחום האחריות החברתית בלאומי.
ב-2022, בנק לאומי השקיע כ-40 מיליון שקל במגוון מיזמים חברתיים. המכנה המשותף: המדיניות החברתית של לאומי, "דור ודור", המתמקדת בקידום צעירי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית מחד, ותמיכה באוכלוסיית הגיל השלישי מאידך.

3 צפייה בגלריה
לשימוש כתבת שיווק בלבד
לשימוש כתבת שיווק בלבד
חנן פרידמן, מנכ"ל לאומי ואמיר סטרוגו מנכ"ל "אחריי!"
(צילום: כפיר סיוון)
תמיכה בדור העתיד
עמותת "אחריי!" פועלת לשילוב בני נוער וצעירים בסיכון בחברה הישראלית באמצעות חינוך לערכים, פיתוח מנהיגות ומתן כלים להשתלבות מיטבית בחברה. "לב העשייה שלנו הוא סיוע להשתלבות אוכלוסיות מוחלשות בחברה", מספרת אביבית קליין. "השותפות החברתית האסטרטגית של בנק לאומי החלה לפני יותר מ־20 שנה עם ארגון 'אחריי!' ו'ידידי עתידים', מתוך תפיסה של השקעה בדור המחר, לצד תמיכה בנוער מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית". ב-20 השנה האחרונות, לקחו חלק בפעילות "אחריי!" מעל ל-60 אלף חניכים וחניכות.
לצד "אחריי", שותפה נוספת של הבנק היא עמותת "ידידי עתידים" מקדמת מוביליות חברתית ושוויון הזדמנויות לצעירים בקרב בנות ובני הפריפריה במטרה להביא אותם למוקדי המצוינות בצה"ל, בתעשייה, בהייטק ובשירות הציבורי. עד היום הוכשרו בזכות העמותה כ-750 לוחמים ב-30 קורסים, והושמו 80% מהם במשרות בהייטק. זה לא נגמר כאן: החל מ-2017, בנק לאומי תומך ומימן את מחנה קיץ "אתגרים" לאנשים עם מוגבלויות בשיתוף עמותת "אתגרים". יותר מאלף ילדים ברחבי הארץ לקחו חלק במחנה עד כה - מכל פלחי האוכלוסיה, מכל הרקעים.

סיוע לבני ובנות הגיל השלישי

לפני מספר שנים, בהחלטה משותפת עם דירקטוריון הבנק, הוחלט על הרחבת העשייה גם לבני הגיל השלישי, מתוך הבנה שאוכלוסייה זו צריכה תמיכה בשני נושאים מרכזיים בחיי היומיום - אוריינטציה דיגיטלית והפגת בדידות. אביבית מספרת כיצד הכל התחיל: "בהיבט של אוריינטציה דיגיטלית, הבחנו כי עם המעבר לעולם הדיגיטלי בכל תחומי החיים, אוכלוסיית הגיל השלישי נותרת מאחור. כגוף פיננסי שמוביל בתחום הדיגיטל, חשוב לנו לרתום גם את האוכלוסייה הזו ולהנגיש לה כלים להתנהלות פיננסית עצמאית ובטוחה ובעיקר - לסייע לתחושת המסוגלות".
3 צפייה בגלריה
אביבית קליין - סמנכ"לית משאבי אנוש בלאומי. לשימוש כתבת שיווק בלבד
אביבית קליין - סמנכ"לית משאבי אנוש בלאומי. לשימוש כתבת שיווק בלבד
אביבית קליין, סמנכ"לית משאבי אנוש, בנק לאומי
(צילום: רמי זרנגר)
בנק לאומי הקים מוקד בטיחות פיננסית ייחודי לבני הגיל השלישי, שבו לקוחות יכולים לדווח על ניסיונות "פישינג". כמו כן בוצעו עשרות הדרכות בנושא עבור אלפי קשישות וקשישות, אבל זה לא נגמר שם. אביבית מספרת על פעילות הבנק גם בכל הנוגע לאיכות החיים של האדם המבוגר: "אנחנו פועלים רבות גם להפגת הבדידות, שהופכת לסוגיה חברתית־לאומית עם העלייה בתוחלת החיים. בתוך כך, עם פרוץ מגפת הקורונה התחלנו לקיים סדנאות זום עבור לקוחות בני הגיל השלישי, על מנת לסייע להם להשתמש בכלים דיגיטליים בסיסיים, כגון פייסבוק, וואטסאפ וזום, כדי שיוכלו לשמור על קשר יומיומי עם בני משפחה וחברים במהלך תקופות הסגרים. הסדנאות הללו זכו להצלחה מסחררת. בימים אלו אנחנו מרחיבים את הפעילויות עם בני הגיל השלישי לתחומים נוספים, ומנסים לאתר מיזמים שמחברים בין שני הדורות. אלו נקודות מפגש מרגשות מאוד".
יוזמות נוספות, חשובות לא פחות, מתמקדות באיכות החיים של בני ובנות הגיל השלישי: מיזם "שעה טובה" שהוקם על ידי חברת "מידרג", בחסות לאומי, זו השנה השלישית. המיזם פועל למימון וביצוע עבודות ותיקונים לקשישים שאין להם יכולת לממן. בשנת 2022 בוצעו תיקונים ל-952 נזקקים. מיזם "וואן דיי" מתמקד במעטפת החברתית: עשרות טיולים ברחבי הארץ לאזרחים ותיקים להפגת בדידות.
3 צפייה בגלריה
לשימוש כתבת שיווק בלבד
לשימוש כתבת שיווק בלבד
מיזם "וואן דיי": עשרות טיולים בארץ למען הגיל השלישי
(באדיבות בנק לאומי)
מה ייחשב מבחינתכם להצלחה?
"אנחנו כל הזמן בוחנים את האפקטיביות של העשייה החברתית שלנו, בדומה למהלכים עסקיים שאנחנו עושים, כדי לעמוד ביעדים ובמטרות שהצבנו לעצמנו. הצלחה, מבחינתי, היא רתימת העובדים שלנו לעשייה חברתית. ואכן מדי שנה אנחנו רואים עלייה בהירתמות העובדים לפעילויות". אביבית מספרת כיצד עובדי הבנק גם כן לוקחים חלק בנתינה: "בחופש הגדול האחרון התנדבו כ־170 ילדי עובדים במוקדים שונים ברחבי הארץ בפעילויות עם קשישים, אנשים עם מוגבלויות, סיוע לבעלי חיים ועוד. אנחנו בעיקר גאים להיווכח ברצון העובדים לחזור ולתרום ובתחושת הסיפוק והמשמעות שזה מעניק להם".
בשיתוף בנק לאומי