בשיתוף אסם-נסטלה
הפקה ובימוי: ניצן כהן | צילום: ירון שרון | עורך תוכן: איתי חמני
על רקע האירועים חסרי התקדים מולם עמדו תושבי שדרות ב-7.10 ועד היום ולצד רקע החזרה הזהירה לשגרה בעיר, אין ספק כי על מנת לשנות את המציאות בעתיד, נדרשת השקעה משמעותית וייעודית בעיר ובתושביה.
בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, קבוצת אסם נסטלה הקימה קרן מיוחדת לתמיכה בשדרות בהיקף של מיליוני שקלים בשיתוף עיריית שדרות, אשר תתמוך בהיבטים כמו חינוך טכנולוגי עבור התושבים כדי לפתח את התעשייה ולסייע לאופק התעסוקתי של הדור הצעיר. בין היתר, אסם נסטלה מקדמת הכשרות דרך מרכז הצעירים ומוסדות אקדמאים בדרום, מנהלת קרן לעידוד השכלה ומקדמת מגוון אפשרויות תעסוקה ופרנסה לתושבים.
אחד ממוקדי הפעילות החברתית והקהילתית בעיר היא רשת המרכזים הקהילתיים, אשר מציעים מגוון עצום של שירותים ופעילויות לכל גיל. שוחחנו עם לימור כהן, מנכ"לית רשת המרכזים הקהילתיים בשדרות מטעם החברה למתנס"ים ועיריית שדרות, על הפעילות היומיומית שלה ועל הסיבה שהופכת את שדרות ל"עיר הכי טובה בישראל", לדבריה.
3 צפייה בגלריה
לימור כהן - החברה למתנ"סים - שדרות חולמת עתיד
לימור כהן - החברה למתנ"סים - שדרות חולמת עתיד
"אני מרגישה שליחות בתפקיד שלי"
(צילום: ירון שרון)
"המרכז הקהילתי הוא הלב של הקהילה בשדרות"
"כשאני קמה בבוקר אני לא באה למקום עבודה", אומרת כהן. "אני מרגישה שאני בשליחות מאוד גדולה בתפקיד שלי. גם לגור בשדרות ולעבוד בשדרות זו זכות מאוד גדולה עבורי".
כהן מספרת כי "המרכז הקהילתי הוא הלב של הקהילה בשדרות. אנחנו חולשים על הרבה תחומים: יש 15 מחלקות במתנ"ס, החל מהגיל הרך ומעונות היום ועד לגיל 120, גיל שאנחנו מקווים שכולם יגיעו אליו בעיר", היא אומרת בחיוך.
עבור כהן "התפקיד הוא באמת שליחות. המטרה היא לשמח את ילדי ותושבי העיר. יש לנו דגש גדול על הסיפור הקהילתי של שדרות, זה משהו שנמצא בליבה שלנו ואנחנו מאוד משקיעים בו".
3 צפייה בגלריה
לימור כהן - החברה למתנ"סים - שדרות חולמת עתיד
לימור כהן - החברה למתנ"סים - שדרות חולמת עתיד
"החיבור לאסם מתחיל מהבית"
(צילום: ירון שרון)
"החיבור לאסם מתחיל מהבית. המפעל ידוע בחיבור שלו לקהילה"
עבור כהן, החיבור לאסם, הוא קודם כל חיבור אישי מהבית. "אבא שלי עבד במפעל 13 שנים. מבחינתו אסם זה בית. זה מפעל שידוע בחיבורים הקהילתיים שלו וברצון להיות חלק מהקהילה, התעשייה והתעסוקה של שדרות".
כחלק מהחזון של אסם נסטלה להבאת התעשייה והתעסוקה אל הפריפריה, הקבוצה רואה את החינוך הטכנולוגי בתעשייה כתחום ידע חשוב שיכול להוות עמוד התווך לחוסנה של העיר שדרות ולהפיח מסר של תקווה, טיפוח ויצירה של עתיד פרודוקטיבי וחדשני בקרב הדור העתיד בשדרות. קרן אסם שדרות עומדת להכשיר צעירים מקומיים על מנת למלא את החוסר הגדול בעובדים עם ידע טכנולוגיה ויכולת להפעיל קווי ייצור מתקדמים. פעילות הקרן מתחילה בבתי הספר התיכונים, ממשיכה במסלולי הכשרה לסטודנטים תושבי העיר ומגיעה עד ללימודים אקדמיים ובתי ספר להנדסאים- הכל מתוך מטרה כי הצעירים תושבי העיר יוכלו למצוא הזדמנויות תעסוקה בעיר ויהיו גאים במסלול שלהם.
"לדעתי, בזכות הקרן של אסם נסטלה שהוקמה בהתאם לצרכים ולגודל האירוע, שדרות תוכל למשוך זוגות צעירים", אומרת כהן. "אני חושבת שזו עיר מדהימה שמציעה יותר מכל עיר אחרת בישראל. אני משוחדת אבל זו עיר מטורפת".
3 צפייה בגלריה
לימור כהן - החברה למתנ"סים - שדרות חולמת עתיד
לימור כהן - החברה למתנ"סים - שדרות חולמת עתיד
"המרכז הקהילתי הוא הלב של שדרות"
(צילום: ירון שרון)
"שדרות תגיע רחוק. יש בה משהו מיוחד"
כהן מספרת על האהבה הגדולה שלה במסגרת התפקיד, שהיא המפגש עם תושבי העיר: "אני אוהבת להיות בשטח עם האנשים. כל יום מתחיל בסיבוב, בדרך כלל במעונות היום. אם צריך אני ניגשת לספרייה, למרכז למוזיקה. יש לוח זמנים שנבנה שבועית, פגישות עם העירייה. אני תמיד יודעת באיזו שעה היום שלי מתחיל אבל אני אף פעם לא יודעת מתי הוא יסתיים".
"יש בעיר שדרות משהו מיוחד, בזכות השילוב של עירייה מדהימה, מרכז קהילתי עם הון אנושי מעולה והחברה למתנס"ים – אשר מהווים אור ומצפן קהילתי". שדרות תגיע מאוד רחוק. צריך את המצפן הזה- אנחנו אחת הערים הכי טובות במדינת ישראל אם לא הטובה ביותר".

בשיתוף אסם-נסטלה
פורסם לראשונה: 10:00, 14.03.24