אמש בשעת ערב מאוחרת, הגיעו מתנדבי פתחון-לב למוצבים ובסיסים בגבול הצפון, וחילקו מאות מעילים וחבילות מתוקים לחיילים והלוחמים בגזרה, שנקראו למילואים זמן קצר לאחר פרוץ הלחימה. שניים מהחיילים, אריאל גולברי ורועי וינטר, סיפרו כי הם נרגשים מהמחוות של עם ישראל והסיוע שקיבלו מהארגון, וכי לא חשבו פעמיים ברגע שנקראו להגיע למילואים.
3 צפייה בגלריה
פתחון לב
פתחון לב
התרומות שלכם, החיוך שלהם
(צילום: פוני מסיקה)
"קראו לנו להגיע ביום הראשון של הלחימה, לא חושבים ברגע הזה, פשוט מגיעים. יש חששות, אבל אנחנו חזקים, החבר'ה תומכים אחד בשני והלב שלנו לאורך כל הזמן עם המשפחות והחיילים. התרומות שאנחנו מקבלים מרגשות ומחממות לנו את הלב ומראים לנו כמה עם ישראל אוהב אותנו", סיפר אריאל. רועי הוסיף עליו וסיפר כי הכיר את הפעילות של 'פתחון-לב' ורק הוא מדבר על הצורך במעילים והם הגיעו. "הם כל הזמן שואלים אותנו מה עוד צריך, מדהימים. כולנו יחד נלחמים למען אותה מטרה, להילחם ולהגן על הבית".
המקום שבו כל הנתינה מרוכזת הבוקר כבר קמו מתנדבי 'פתחון-לב' ליום חדש אותו פתחו עם חניכת מרלו"ג החירום החדש שהקים הארגון בתוך מספר ימים. עם בוקר יצאו המתנדבים מהמרכז הלוגיסטי במשאיות למרכזים אליהם פונו משפחות יישובי הדרום ויישובי עוטף עזה בפרט ולריכוזי חיילים. המתנדבים הביאו עמם אלפי חבילות סיוע למשפחות וחבילות ציוד לחיילים, לבנים ומוצרי הגיינה וטואלטיקה.
בנוסף, במסגרת שיתוף הפעולה במבצע הגיוס בין קבוצת ידיעות ו'פתחון-לב', קיבל הארגון פניות ממספר יחידות צבאיות קדמיות בצורך בציוד רפואי. בהמשך להחלטה לסייע בכל מה שרק אפשר בעורף ובחזית, בתוך זמן קצר ארז הארגון חבילות סיוע, וכבר הבוקר הגיעו המתנדבים ורכבי הארגון ליחידות ובידיהם תיקי רופאים וחובשים וציוד ואספקה רפואית לשימוש החובשים וחיילי היחידות.
3 צפייה בגלריה
פתחון לב
פתחון לב
הציוד הרפואי שנתרם ליחידות
(צילום: פוני מסיקה)
3 צפייה בגלריה
פתחון לב
פתחון לב
המרלו״ג החדש של פתחון לב
(צילום: פוני מסיקה)

מוקד ״זכות בקלות״ כאן בשבילכם
בד בבד לפעילות השטח, המשיכו גם היום במוקד הארצי 'זכות בקלות' – מבית 'פתחון-לב', לקבל שיחות מפונים רבים המבקשים סיוע במיצוי זכויותיהם נוכח מצב המלחמה שמדינת ישראל נמצאת בו. בימים האחרונים מאז החל המוקד לסייע בנושאים בכלל הזכויות והשירותים הקשורים למצב הביטחוני, בהם עבודה ותעסוקה, זכויות אנשי מילואים, פגיעות פיזיות ונפשיות, פגיעות ברכוש ועוד, טופלו בהצלחה כ-500 פניות ומדי יום מגיעות כ-200 פניות נוספות.
בין הפניות שהגיעו היה חייל מילואים פוסט טראומתי שהצליחו לסייע לו עם טיפול נפשי כעזרה ראשונה, מעסיק שסגר זמנית את מקום העבודה ולא ברור האם ישלם שכר לעובדים, נכה שלא ידע שאולי מגיעה לו קצבת ניידות מביטוח לאומי (שווי של כ 2,000 ש"ח לחודש, מדי חודש) ועוד.
שושנה בן דוד, בת 26 מירושלים, סטודנטית למשפטים ומדעי המדינה, מספרת כי ברגע שהחלה המלחמה חיפשה איפה תוכל לסייע והגיעה למוקד 'זכות בקלות'. בין הפניות בהן טיפלה שושנה היא מספרת כי קיבלה פניה מ"אם חד-הורית שנמצאת כרגע בבית עם הילדים מאחר ואין מסגרות, ונאמר לה על ידי מקום העבודה שלה כי לא תקבל תשלום על הימים שלא מגיעה לעבודה. למרות שאין הסדר כרגע, סייעתי לה במידע לגבי פניה ללכת התעסוקה כדי שבתום 30 ימים תקבל סיוע בדמי אבטלה כבר מהיום הראשון ובנוסף, בגלל צורך במזון ומוצרים לבית, חיברתי אותה ל'פתחון-לב' ומספר מוקדים שיכולים לסייע לה״.
"אל תהססו, יש תשובות בתוך אי הוודאות הזו, וגם כשאתם או בני המשפחה והחברים שלכם נתקלים בשאלות, פנו אלינו. אני מרגישה סיפוק אדיר ומקבלת תודות רבות מהפונים. גם אם מדובר שפתרונות פשוטים, הליווי והמענה הם חשובים, בעיקר בתקופה הלא פשוטה שאנחנו נמצאים בה.
פורסם לראשונה: 17:19, 16.10.23