בעיצומו של החופש הגדול, מדי שנה, מגיעה משימת רכישת הציוד לבית הספר. תרבות הצריכה של היום לא מקילה על העניין - הילדים רוצים תיק ממותג, קלמר מצועצע, את העטים הכי צבעוניים והמרקרים הכי יקרים. סל הקניות הזה עולה להורים בישראל מאות שקלים בשנה, כשהממוצע ב-2019 עמד על כ-700 שקלים לילד.
2 צפייה בגלריה
סיירת ילקוטים בפעולה
סיירת ילקוטים בפעולה
סיירת ילקוטים בפעולה
(צילום: עמותת "מאירים")
לא כל ההורים יכולים להרשות לעצמם להוציא סכומים כאלו והקושי הכלכלי שפקד משפחות רבות במהלך הקורונה, רק הגדיל את מעגל המשפחות הזקוקות לעזרה. כדי לסייע להם, זו השנה החמישית שיוזמת סיירת הילקוטים של עמותת "מאירים" יוצאת לדרך. השנה המיזם גדל וכ-1,500 ילקוטים חדשים, המכילים ציוד חדש לבית ספר מחולקים לתלמידים מהפריפריה הדרומית.
אירוע אריזת התיקים התקיים לאחרונה בבית מוריה בבאר שבע בהשתתפות עשרות מתנדבי העמותה.
צפו באריזת התיקים לחלוקה לילדי הדרום:
לאריזה התיקים הצטרפו גם שוטרים ממשטרת ישראל, נציגי ארגון ועד עובדי בנק לאומי, נציגי חברת "כיוונים" ונציגי הרשויות המקומיות מאשקלון, מבאר שבע, מדימונה ומערד.
"אני גאה מאוד ביוזמה הזו, והיא מרגשת אותי כל שנה מחדש", אמר יזהר נבון, מנכ"ל עמותת "מאירים" במהלך האריזה. "אני מודה לכל מי שהגיע לסייע לנו לסייע לאחרים".
התיקים וציוד הלימודים הניתנים במסגרת היוזמה הם באיכות הגבוהה ביותר ואינם כוללים את לוגו העמותה, או כל סימן מזהה אחר, כדי לשמור על אנונימיות מקבלי התרומה, ולאפשר לילדים להתחיל את שנת הלימודים עם חיוך.
2 צפייה בגלריה
סיירת ילקוטים בפעולה
סיירת ילקוטים בפעולה
"תמיד צריך להסתכל לצדדים, לראות את הקושי של האחר ולנסות ולסייע לו במה שניתן".
(צילום: עמותת "מאירים")
חלוקת הילקוטים מתקיימת בימים אלו באמצעות רכב של העמותה שיעבור בין הרשויות בדרום.
"היוזמה הזו, שהפכה למסורת של ממש, מזכירה לנו שתמיד צריך להסתכל לצדדים, לראות את הקושי של האחר ולנסות ולסייע לו במה שניתן", סיכם נבון. "העמותה שלנו ממשיכה, ותמשיך תמיד, לפעול למען אוכלוסיות הזקוקות לסיוע. מבחינתנו אף אחד אינו שקוף".