עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.
התנדבות בכל הארץ: מי? עמותת מטב, המתמחה בטיפול בקשישים. איפה? בכל הארץ, מבית המתנדב. מה מחפשים? לתכנית "מוקד בשבילך" דרושים מתנדבים לתמיכה טלפונית למטפלים של קשישים שחוו אובדן של המטופלים: ביצוע שיחות טלפוניות עם המטפלים של מטב שחוו אובדן של המטופל הקשיש שאותו ליוו, מתן אוזן קשבת ותמיכה רגשית דרך הטלפון למטפל. מתי? ימים גמישים, בדרך-כלל בשעות אחר הצהריים. למי לפנות? למיכל במייל: michale@matav.org.il.
התנדבות באזור הצפון: מי? יחידת מוקד 100 של משטרת מוקד צפון מהווה מרכז שליטה ומספקת מענה לכלל שיחות החירום המגיעות אל המוקד באזור. איפה? נצרת מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 21-65, ללא עבר פלילי וללא מחלות רקע, להתנדבות במוקד הפניות של מחוז צפון. ההתנדבות כוללת מתן שירות וסיוע לפונים לקו החירום, מתקיימת בסביבה טכנולוגית וחדשיה ודורשת מחויבות לטווח ארוך, ראש על הכתפיים, יכולת ורבלית טובה ושליטה טובה ביישומי מחשב. משום שמדובר ביחידה מסווגת מאוד ובעלת גישה וחשיפה למידע רבה, ההתנדבות כרוכה בהליך גיוס קפדני, הכשרה עיונית בת 10 מפגשים והכשרה מעשית בעמדות המוקד עד להסמכה. מתי? אחת לשבוע לחמש שעות לפחות. למי לפנות? לראומה במייל: reuma207@gmail.com.
התנדבות באזור המרכז: מי? עמותת "והדרת הכוח השלישי" פועלת לקידום תעסוקת מבוגרים ולמיגור תופעת הגילנות בשוק העבודה. איפה? תל אביב-יפו מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 55 ומעלה שיגיעו למשרדי העמותה בת"א ויסייעו בתחומים שונים שיותאמו למתנדב/ת: שיחות עם מבוגרים מחפשי תעסוקה, ליווי וסיוע טכנולוגי בהרשמה וחיפוש בפלטפורמה המתחלפת, גיוס מחפשי תעסוקה חדשים, פנייה למעסיקים לליווי בתהליך החיפוש, מענה טלפוני לפונים, תמיכה בשווק הקורסים ועוד. מתי? אחת לשבוע לארבע שעות, בימי א'-ה' ובשעות גמישות. בהתחייבות לשנה. למי לפנות? לזהר במייל: zohar@darush-nisayon.org.il.
מי? עמותת 'איל"ן' מפעילה את בית ספר "און" וגן "און", המיועדים לילדים עם נכויות מוטוריות מולדות (בגילאי 3-21) ומטרתם לשלבם בקהילה, ולסייע להם לממש את הפוטנציאל שלהם. איפה? תל אביב-יפו. מה מחפשים? מתנדבים לחונכות אישית וקבוצתית לילדים. ההתנדבות כוללת הגעה לבית הספר/לגן וישיבה פרטנית או קבוצתית עם הילדים. במהלך ההתנדבות ייצרו קשר אישי דרך שיחה, משחק, פעילויות שונות ועוד. בנוסף, ישנה אפשרות להעביר הפעלה או סדנא בתחומים שונים וכך להנעים את זמנם של הילדים. מתי? ימי א'-ה', בין השעות 08:00-16:30. למי לפנות? לשירן במייל: shirand@ilan-israel.co.il.
התנדבות באזור השפלה:
מי? 'רחובות אוהבת חיות' - ארגון הפועל למען בעלי חיים בודדים שזקוקים לחום, אהבה ותשומת לב במטרה להגביר את המודעות למצבם וזכויותיהם של בעלי חיים. איפה? רחובות. מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 18+ שייסייעו בשטח עם הכלבים באמצעות משחק איתם, יציאה לטיול והענקת תשומת לב. עדיפות למתנדבים עם אהבה וחיבור לבעלי חיים, בעלי נגיעה בתחום, עם רצון לתת. מתי? ימי שישי, בין השעות 10:00-14:00. למי לפנות? לנעמי במייל: rehovotlovesanimals@gmail.com.
התנדבות באזור הדרום:
מי? מרכז יום השלום מטעם חברת 'דנאל', מיועד למבקרים בני הגיל השלישי. איפה? באר-שבע. מה מחפשים? מתנדבים שיוכלו להגיע למקום, לבקר את הקשישים ולסייע להם בלימוד עברית, באמצעות תרגול בקריאה וכתיבה, הגדלת אוצר המילים וכדומה. מתי? ימי ראשון, שני, רביעי וחמישי בין השעות 10:00-12:00, לשעה בשבוע. למי לפנות? לנורית במייל: nuritr@edanel.co.il.
  • למציאת התנדבויות נוספות בהתאמה אישית לפי תחומי עניין, שעות פנאי ומקום מגורים היכנסו לאתר רוח טובה.