ספק אם יש נושא המעסיק את הציבור בישראל כמו הקושי להשיג דירה, המחירים שמטפסים מעלה, שוק המשכנתאות וההתחדשות העירונית. הנושאים הללו יעמדו במרכז ועידת הנדל"ן של המדינה שמקיימת גם השנה קבוצת "ידיעות אחרונות". הוועידה תתקיים ב-26 בדצמבר באולם LAGO בראשון-לציון, ותיפתח בשיחה סביב מה יקרה למחירי הדיור בשנה הקרובה.
1 צפייה בגלריה
משדר אולפן ynet יום לאחר הבחירות
משדר אולפן ynet יום לאחר הבחירות
שרון כידון
(צילום: ירון ברנר)
איש השעה של תחום הדיור, יו"ר יהדות התורה ושר השיכון המיועד, ח"כ יצחק גולדקנופף, יגיע לשיחה מיוחדת; סבר פלוצקר, הפרשן הכלכלי הבכיר של "ידיעות אחרונות", ייתן סקירה על מצב השוק; אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד השיכון, ידבר על צעדי הממשלה; מרים פיירברג, ראשת עיריית נתניה וליאת שוחט, ראשת עיריית אור יהודה, יתייחסו לבנייה בערים ולהשפעה של ראשי הרשויות על היכולת לקדם בנייה.
מנהל התכנון, רפי אלמליח, וראש רשות מקרקעי ישראל, ינקי קווינט, ידברו על התכנון והביצוע בהקשר של הפשרת קרקעות ובנייה; אלעזר במברגר, יו"ר הרשות להתחדשות עירונית וגל קסטל, סמנכ"ל התחדשות עירונית באורון נדל"ן, ידברו על פתרונות נגישים להעלאת מספר יחידות הדיור בארץ; רון אבידן, מנכ"ל חברת אזורים, ישתתף בשיחה על עתיד שוק הדיור בישראל; משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד הבנייה בישראל ויצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן, ידברו על חשיבות הבטיחות בענף ועל הצעדים הננקטים בתחום זה.
דרור פלדמן, מנהל זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות ושרון בן יהודה, סגנית מנהל זרוע המשכנתאות, יפרסו את האפשרויות העומדות בפני לוקחי המשכנתאות, ידברו על המסלולים השונים ועל הצפי בשנים הקרובות. מטעם בנק ישראל ישתתף בוועידה מנהל אגף מאקרו ומדיניות בחטיבת המחקר, ד"ר עדי ברנדר.
בוועידה נעסוק גם בפתרונות חלופיים לקנייה, ונשמע את דברי אחד הקבלנים המובילים בתחום - יוסי פרשקובסקי, יו"ר חברת פרשקובסקי. עוד יגיעו יקי רייסנר, מנכ"ל חברת רייסדור, ענבל דוד, מנכ"לית "דירה להשכיר" ועדיאל שמרון, לשעבר ראש רמ"י וכיום מנכ"ל שותפות עץ השקד-הראל, דיור להשכרה. את הוועידה תנחה שרון כידון, המגישה תוכנית אקטואליה יומית ברדיו ynet. הוועידה תתקיים בשעות 14:00-10:00 ותועבר בשידור חי ב-ynet.