בשיתוף האיחוד האירופי גם במחשבות האפלות ביותר, אי אפשר לדמיין מראות כמו אלה שראתה יובל שרביט טרבלסי, ניצולה ממסיבת ה-Nova שם גם נרצח בעלה, מור טרבלסי ז"ל. "לצערי הרב באותה שבת נחשפתי למעשי זוועות של אונס, חטיפה. אותה אישה שנאנסה לצערי היום לא בחיים", היא סיפרה השבוע, במסגרת פאנל מיוחד מטעם האיחוד האירופי ואגודת הסטודנטים של המכללה למנהל, לרגל יום האישה הבינלאומי. "אני כאן בשביל להשמיע את קולה. קולן של אותן נשים, שלצערי עברו את אותן זוועות והן לא פה בשביל לדבר. אני כאן כדי לספר מה הן עברו ולשתף את הסיפור האישי שלי ב-7 באוקטובר, ועד היום". צפו ברגעים המרגשים מהכנס:

בפאנל שכותרתו "הרימי קולך", בהנחייתה של העיתונאית והמגישה לוסי אהריש, השתתפו לצד יובל גם ד"ר ליה נאור, שהקימה ותפעלה בהתנדבות מרחב מרפא ייחודי לשורדי ה-Nova בחוות רונית, וד"ר עו"ד כרמית קלר-חלמיש, ראשת תחום מחקר, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, ואחת מכותבות הדו״ח על פשעי המין של החמאס ב-7 באוקטובר.
3 צפייה בגלריה
פאנל הרימי קולך של האיחוד האירופי
פאנל הרימי קולך של האיחוד האירופי
פאנל הרימי קולך של האיחוד האירופי
(צילום מסך)
הבחירה לשים את הזרקור דווקא על הנושא הזה אינה מקרית, והיא משקפת את המחויבות העמוקה של האיחוד האירופי לנושא. "מול פשעים נוראיים כאלה, שתיקה אינה אופציה", אמר שגריר האיחוד האירופי בישראל, דימיטר טזאצ'נב, "אני אומר פה בקול רם – אנחנו מגנים בצורה החריפה ביותר את האלימות המינית. המסר הכי חשוב עכשיו כנציג של האיחוד האירופי בישראל, הוא שכל החטופים והחטופות יחזרו הביתה בלי תנאים".
3 צפייה בגלריה
דימיטר טזאצ'נב
דימיטר טזאצ'נב
שגריר האיחוד האירופה בישראל דימיטר טזאצ'נב
(צילום מסך)

השקעה בדור העתיד
רבים ממשתתפי מסיבת ה-NOVA, ובהמשך גם רבים ממשרתי המילואים הם סטודנטים וסטודנטיות. ואולי דווקא מפני שאוכלוסייה זאת ספגה כל כך הרבה אבדות במלחמה הנוכחית, היה החיבור בין האיחוד האירופי ואגודת הסטודנטים של המכללה למנהל טבעי. "הקשר לעולם הסטודנטיאלי נובע מהעובדה כי אחרי הכל, הסטודנטים היא קהילה שנפגעה באופן משמעותי", מסבירה עדי בוקובזה, יו"ר אגודת הסטודנטים המכללה למנהל, "מטרת האירוע היא העלאת מודעות לגיבורות המלחמה והאתגרים שלהן".
עבור טזאנצ'ב ישנה משמעות רבה להבעת התמיכה הפומבית והמובהקת של האיחוד האירופי בדיוק במי שהוא מכנה דור העתיד של מדינת ישראל. "חשוב מאוד שהם ידעו מה קרה, וידעו מה האיחוד האירופי חושב על מה שקרה", הוא מדגיש, "על הקריאה הברורה של האיחוד לשחרור כל החטופים והקריאה נגד אלימות מינית שכל כך הרבה ישראליות וישראלים סבלו ממנה ב-7 באוקטובר".

3 צפייה בגלריה
יובל מור טרבלסי
יובל מור טרבלסי
יובל מור טרבלסי
(צילום מסך )

שרביט טרבלסי שיתפה כי התמיכה שקיבלה מאפשרת לה לחלוק את הסיפור שלה. "הם ללא ספק עושים עבודת קודש", אמרה. "זה שהאיחוד האירופי נמצאים כאן ואכפת להם להקשיב לי כניצולה, זה לא מובן מאליו. זו ההזדמנות שלי להעביר את המסר שלי הלאה. ב-3 החודשים הראשונים לא יצאתי מהמיטה. בזמן הזה, כשחוויתי ואני עדיין חווה את המשבר שלי, הם נלחמו כדי שאנשים יכירו את מה שאני ועם ישראל עברנו".
בשיתוף האיחוד האירופי
פורסם לראשונה: 16:16, 14.03.24