עמותת "תכלית" מחלקת כל שבוע 1,500 סלי מזון ב-58 מוקדים בארץ. העמותה קיימת 22 שנה, היא אינה סקטוריאלית ונותנת מענה לכל הפונים ולכל אדם באשר הוא אדם.
בתריסר השנים האחרונות מקיימת העמותה מבצע משותף עם ערוץ מעורבות של -ynet המאפשר דרך חיבור ישיר ובלתי אמצעי בין תורם לנתרם, "כך יוצא שאם שולה מעפולה מבקשת עזרה מהעמותה - היא מחוברת ישירות עם משפחה מבוססת באותו אזור, או עם תורמים המעוניינים לתרום למשפחה המתמודדת עם קושי ספציפי לה ירצו לעזור (מתמודדת עם מחלה קשה, חד-הורית, מטופלת בילד עם צרכים מיוחדים וכו')", מסביר אהרון כהן, מנכ"ל העמותה.

8 צפייה בגלריה
(צילום: דורון גולן)
"הקשר יכול לבוא לידי ביטוי בסל מזון חד פעמי או באימוץ ממושך והדוק הרבה יותר, בהתאם לבחירת התורמים. יש משפחות שכבר עשר שנים מעבירות ותומכות באותה המשפחה, מי שזקוק לקבלה יכול להעביר כסף דרך העמותה, ואחרים מעבירים ישירות לנתמכים. בנינו את המבצע בשקיפות מלאה כך שכל תורם ידע שכל שקל יועבר ישירות למי שצריך אותו".
"עשרות אלפי אנשים הגיעו השנה לפת לחם". מוסיף כהן. "רק לאחרונה הגיעו 20,000 פניות חדשות מאנשים המשוועים לעזרה. גם ב"תכלית", מאז פרוץ משבר הקורונה מספר הפניות לתרומות עלה בעשרות אחוזים".
במסגרת המבצע "אמץ משפחה" בחרנו לחשוף (ללא זיהוי, השמות בדויים, השמות המלאים שמורים במערכת) מקצת מבקשות העזרה שהגיעו לאחרונה לעמותה:
"שלום רב,
לא מאמינה שאני עושה זאת ומעבירה מייל על מנת לבקש מענק לשוברים לסופר. פוטרתי ביום הראשון לתחילת הקורונה לאחר 10 שנות עבודה וזאת לאחר שחזרתי מחופשת לידה, מחודש מרץ ועד היום לא חזרתי למעגל עבודה.
אני ובעלי שעובד חצי משרה בעקבות קיצוצים בעבודה נאלצים להתמודד עם שכר דירה, הלוואות מהבנק והחברים, המצב הכלכלי שלנו הולך ומחריף וגם ההלוואות.
8 צפייה בגלריה
מיילים שהגיעו לעמותת תכלית בבקשת תמיכה
מיילים שהגיעו לעמותת תכלית בבקשת תמיכה
מיילים שהגיעו לעמותת תכלית בבקשת תמיכה
אני יודעת שקיימים אנשים במצב כלכלי גרוע יותר שזקוקים יותר ממני לאוכל ולמטרנה לילדים אבל אני אשמח מאוד באמת לקבל סיוע. אני לא מאמינה שאני הייתי בצד הנותן כל חיי מבקשת לקבל תווים לאוכל לחגים.
יישר כוח על המעשה המבורך שאתם עושים".

"התינוקת סבלה מתת משקל, כי לא יכולתי לקנות אוכל בריא"

"שלום רב,שמי דנה, אמא לארבעה ילדים עם בעל נכה נפשית ופיזית אחרי שקפץ מהחלון בניסיון אובדני. לפני ארבעה חודשים בתי אובחנה באפילפסיה, ומאז חוותה אין סוף התקפים. יש לי תינוקת בת שנתיים שעד לא מזמן סבלה מתת משקל, מאחר ולא יכולתי לקנות לה אוכל בריא.
8 צפייה בגלריה
(צילום: הרצל יוסף)
אני מנסה בכל כוחי להחזיק את הבית ולצבוע את העולם בוורוד עבור ילדיי, אבל אני קורסת כבר, אין לי משפחה, אני לבד מול הכל. כל כך יעזור לנו לקבל תווי קנייה כך שאוכל לקנות לילדי אוכל מזין ובריא, כי לרוב אוכלים לחם עם חומוס או שוקולד. תודה רבה לכם. מצורפת תמונה של הבת שלי בהרדמה כללית כחלק מטיפול שעברה".
8 צפייה בגלריה
מיילים שהגיעו לעמותת תכלית בבקשת תמיכה
מיילים שהגיעו לעמותת תכלית בבקשת תמיכה
מיילים שהגיעו לעמותת תכלית בבקשת תמיכה

ואז הגיעה הקורונה

"שלום, שמי חגית, אני בת 36, אלמנה, מגדלת לבד ארבעה ילדים. אני פונה אליכם ואשמח מאוד שתענו לבקשתי....יעזור לי מאוד.
עד לפני כשלוש שנים ניהלתי עסק עצמאי וברוך השם חיינו יפה, ואז בעלי חלה במחלה הנוראה ועקב הטיפול בו לא יכולתי להמשיך ולעבוד, והעסק הלך ודעך... עד לסוף הקשה של משפחתנו - לפני שנה וחצי בעלי נפטר.
8 צפייה בגלריה
מיילים שהגיעו לעמותת תכלית בבקשת תמיכה
מיילים שהגיעו לעמותת תכלית בבקשת תמיכה
מיילים שהגיעו לעמותת תכלית בבקשת תמיכה
אחרי הפטירה הייתי במצב מאוד קשה מכל הבחינות והשנה הזו החלטתי לתפוס את עצמי בידיים ולנסות להחזיר את העסק לחיים, אז הגיעה הקורונה ומה אני אגיד, מהפח אל הפחת. פשוט אין לי הכנסות בכלל... החודש יצאתי לעבוד בלית ברירה כשכירה במפעל בשכר מינימום... ואשמח מאוד אם תוכלו לעזור לי ולילדי ...מצרפת כאן צילום ת.ז שלי. תזכו למצוות!
אנחנו 3 נפשות בבית ואני בהיריון בחודש שביעי, בעלי לא יכול לעבוד כרגע מסיבות בריאותיות ואני ירדתי לחצי משרה בגלל הקורונה, ואנחנו גרים אצל חמי וחמותי בחדר קטן בתוך הבית".

האבא נשאר בבית עם הילד עם הצרכים המיוחדים

"שלום רב, אנו משפחה בת שש נפשות. אחד מילדינו הוא ילד עם צרכים מיוחדים. בעקבות הקורונה בעלי נאלץ להישאר אתו בבית ולא יצא לעבודה היות והוא ילד בסיכון בעקבות התרופות שהוא מקבל ואסור לו להיות בקרבת אנשים וכן גם לא במסגרת לימודים.

8 צפייה בגלריה
(צילום: הרצל יוסף)

לכן נשמח מאד לקבל תווי קניה זה יעזור לנו מאד בהוצאות המרובות בימים לא פשוטים הללו. בתודה מראש".

"גילו לי שלושה גידולים בראש"

"אני אב חד הורי לשני ילדים, אדם חולה מאוד, מרותק למיטה, אני אחרי שלושה ניתוחים בגב ולצערי גם גילו לי שלושה גידולים בראש ואי אספקת חמצן למוח שמתבטא בניתוח די מסוכן. אני כבר לא עובד תקופה ארוכה מאז שפרצה הקורונה וגם בגלל מצבי. אשמח מאוד אם תשלחו לי תווי קנייה. זה יעזור לי מאוד".
8 צפייה בגלריה
(צילום: בן קלמר)

עזרו לי לעזור לאבא שלי

"שלום אבקש לקבל תווי קנייה כדי שאוכל לרכוש מוצרים לאבא שלי. אבא שלי בן 74. עבד עד תחילת הקורונה ופוטר. מאז חלה הידרדרות משמעותית במצבו הבריאותי. לאחר תאונה. כיום גר עם מטפל ונמצא במצב סיעודי. זה יוכל לסייע. אני עצמאית ולא עובדת תקופה. אני ארכוש את המוצרים עבורו לכן כותבת את הפרטים שלי".

ההכנסה העיקרית של הבית הוצאה לחל"ת

"שלום רב, אני שולחת מייל זה בשם אחותי, שרה, חרדית שגרה בבית"ר עילית. בתקופת הקורונה היא הוצאה לחל''ת. בעלה לא עובד והיא ההכנסה העיקרית והיחידה למעשה של הבית. לשרה יש 5 ילדים (השישי צריך להגיע כל רגע) כשאחת מהם היא נכה מלאה, 100% נכות בעקבות מחלת שרירים ממנה היא סובלת. שרה ומשפחתה שרויים במצב סוציו-אקנומי נמוך ובתקופת הקורונה מצב זה אף החמיר".

"חיים מקצבאות הנכות שלי ושל ילדיי"

"אנו משפחה זוג+4. שניים מהילדים הם עם צרכים מיוחדים. אשתי עבדה עד לפני מספר חודשים בחצי משרה כאם בית במועדונית. מתחילת הקורונה היא הוצאה לחל"ת. אני בן 34 עד לפני שלוש שנים עבדתי ופרנסתי כמו כולם.

לפני שלוש שנים עברתי תאונה, מאז אני עם בעיות נוירולוגיות מטופל במורפיום וקנאביס רפואי. אושר לי אובדן כושר עבודה מלא ואנו חיים מקצבאות הנכות שלי ושל הילדים וצריכים לשלם הוצאות של שכירות, מיסים תרופות והלוואות. נשמח לקבל עזרה ומאוד מודים לכם".

ההורים פוטרו וצריכים לכלכל ילד עם אוטיזם

"אבא שלי לא עובד כבר המון זמן בגלל הקורונה. הוא עובד כטבח ראשי באולם אירועים ומאז שהאולמות נסגרו הוא פוטר מעבודתו, אם לא די בכך עבר אירוע מוחי שפגע בו. אמא שלי עבדה גם היא בתחום המטבח ומצאה את עצמה בחוץ, היום היא עובדת משק בית פעם בשבוע וממשיכה לחפש עבודה. להורים שלי יש את רועי (אחי הקטן) עם אוטיזם מאוד קשה שעדיין גר אתם בבית וצריך לכלכל אותו, אשמח מאוד אם תוכלו לסייע ולהעניק להם את התווים כל עזרה תעזור".
"זהו רק קצה הקרחון של בקשות שהגיעו לפתחנו", מסכם כהן. "בואו לא נישאר אדישים. פנו לעמותה והיא תחבר אתכם ישירות למי שצריך את עזרתכם. כדי שתהייה לכולנו שנה טובה".
  • לבקשת תמיכה או הצעת תמיכה למשפחה באזור מגורכם או עונה לקריטריונים לבחירתכם, חייגו *6031 או היכנסו לאתר תכלית.