בשיתוף עמותת רוח טובה


עושים FAMING ברשת: לרגל יום המעשים הטובים, שיצוין ב-16 במארס, כובש בימים אלו את הרשת אתגר בשם פיימינג (FAMING). מטרתו: לתת במה לדברים הטובים שקורים פה ולשים סוף לשיימינג.
יצאנו לרחוב לבדוק האם אנשים יודעים מה זה FAMING, איך הם מתייחסים לשיימינג ומה צריך לעשות כאן כדי שהשיח החברתי ברשתות יעבור שינוי לטובה.
בשנים האחרונות מוצפת הרשת בתגובות לא נעימות, מפוסטים שמספרים אודות אנשים פרטיים ומעשיהם, ולעיתים הדברים אינם נכונים ועושים עוול חמור לאותם אנשים, ועד לשיימינג לעסקים - שגם אם יש צורך בהסבת תשומת לבם של אותם עסקים לבעיה כלשהי, הרי שיש דרך להעביר ביקורת בונה. בשורה התחתונה מדובר בפרנסה של אנשים.
אז מה דעתכם לשנות את השיח ברשתות החברתיות? אחרי הכל, אנחנו אלו שנמצאים שם וכותבים את הדברים. אולי במקום כל השיימינג, נעשה FAMING – כלומר, נספר סיפורים על אנשים טובים שעשו למען הקהילה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
למשל, שמעתם על שיראל שמעונוב בת ה-17 שהקימה מיזם לחלוקת מזון למשפחות נזקקות? היא מגייסת תורמים, רוכשת, אורזת ואפילו מוסיפה ברכה. "החלטתי לעזור לאחרים כי אני יודעת כמה התקופה הזו מורכבת."
ועל שחר דודאי בן ה-16 שמעתם? הוא וסבתו הזדעזעו מהסיפור של שירה איסקוב. לכן החליט שחר לעשות מעשה וגייס 30,000 שקל לעבור מקלט לנשים מוכות. הוא אמר: "רציתי להראות שבני הנוער לא אדישים".
הסיפורים האלו מרגשים, עושים טוב על הלב וגם גורמים לנו להבין שעושים טוב שם בחוץ.
"אני בטוחה שאם אני אראה יותר ויותר חיזוקים, דברים חיובים, זה יגרום לי גם יותר לפרגן על דברים ולהרים דברים מסוימים מאשר להוריד את האנשים שצריך להוריד", אומרת קרין.
"הלוואי וזה ילך, אני מאוד מקווה", אומר יפתח גולדשטיין. "אני מאמין שאם אנחנו נותנים דרייב למישהו, זה יכול להוביל למקומות טובים וככה שהוא יעשה מה שהוא אוהב".
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
קרין אלינצקי מסבירה "שאנחנו בתקופה כזאת שכולם קצת ספונים בתוך עצמם, ובאמת הקונטקסט החברתי והאחריות ההדדית, הערבות, הכול קצת ממוסמס משום שזו תקופה שבה תקשורת ומגע וחיבור, הכול מנותק והכול כביכול מאוד מסוכן, או לא מומלץ, ובעצם הרשת היא מקום עם מרחב של כן להמשיך ליצור את היוזמה הזאת בלי לקחת סיכון, אני חושבת שזה אחלה".
"אם קרה משהו שאתה לא מרוצה ממנו או פחות התחברת או פחות אהבת, אז גם אפשר פשוט לא תמיד ללכת ולפרסם ולהגיד ולצעוק ברחבי העולם שמשהו נורא קרה או שפחות התחברת למוכרת מסוימת או שילד אחד נראה פחות לטעמך", אומרת נור ומוסיפה: "וגם לא להביע את הדעה ככה בקולי קולות, ברחבי העולם, בפייסבוק וברחבי העולם הווירטואלי, ויותר אם כבר להביע את הדעה, אז לפרגן לאנשים, לפרגן למעשים טובים וליצור איזה עולם חיובי יותר".
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"אני משתדלת כל יום להגיד, כל הזמן בעצם, להגיד לאנשים משהו שייתן להם הרגשה שהם יותר", מספרת גבי טלר ומסכמת: "וזה בחינם. וזה לא עולה כסף. וזה נורא כיף לבן אדם".
רוצים לעשות טוב ביום מעשים טובים? אפשר גם ברשתות החברתיות, לחצו כאן להצטרפות לאתגר ה-FAMING#
יום מעשים טובים חוזר ב-16 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב, מהבית מהספה או באוויר הפתוח עם מסכה. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
בשיתוף עמותת רוח טובה
פורסם לראשונה: 08:00, 07.03.21