בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
"כולנו באותה סירה, אבל יש כאלה שמעדו בדרך בגלל נסיבות החיים והסירה שלהם נסחפה לאפיק אחר. זה לא אומר שהם לא אנשים נורמטיביים" – כך אומר בועז חיאק (‭,(61‬ בעבר אל"מ בחיל מודיעין, שפרש לא מזמן לגמלאות ובחר להתנדב במרכז הגמילה "מכורים לחיים" בבית-שמש.
"הגעתי ל'מכורים לחיים' דרך פרסום של עמותת "רוח טובה", ואני מתנדב במרכז מזה שמונה חודשים, מגיע אליו פעם-פעמיים בשבוע", הוא מספר, "אני מבצע בעיקר שיחות של אחד על אחד עם המכורים השונים. אלה יכולים להית מכורים לסמים, אלכוהול או הימורים. לעיתים אני מעביר להם שיחות קבוצתיות, שבמהלכן הם חושפים את הנסיבות שהביאו אותם לשם, ואני משתף מקורות חיי וניסיוני בחיים".
1 צפייה בגלריה
בועז חיאק. מסע מרתק
בועז חיאק. מסע מרתק
בועז חיאק. מסע מרתק
(צילום: איתי מדר)

לטענת חיאק, הרעיון הוא להעלות את ההערכה העצמית של המכורים ולהסביר כי הם יכולים לעלות על נתיב אחר וטוב יותר בחיים. “אני מנסה לגרום להם להבין שהם הגיעו לאן שהגיעו לא בגלל שהם אנשים רעים, אלא בגלל נסיבות חייהם הקשות ובשל תודעה שגויה שנטמעה בהם כאילו שהם לא יכולים להצליח בדרך הרגילה", הוא מסביר.
חיאק הוא חבר בקבוצה שמשפצת מכוניות ישנות, מגביהה אותן ונוסעת עליהן בשטחים פתוחים המיועדים לרכבי ‭ .4X4‬עם הזמן הוא החליט לשלב בין תחביבו להתנדבות שלו. "הוצאנו את המכורים ליום פעילות שטח, שכלל טיפוס עם המכוניות המשופצות על מהמורות וסלעים", הוא מספר, "זה כלל גם אוכל וסיור באתרים שונים בטבע. הם נהנו בטירוף. ארבעה ימים אחרי הטיול ניהלתי שיחה עם המכורים על רגשות, ועלו בה תובנות מדהימות. הם הבינו שאפשר לעשות כיף גם ללא 'שימוש', וכשיש רוח צוות, תעוזה ונחישות – אפשר להתגבר על כל המכשולים".
מה נותנת לך ההתנדבות בפן האישי?
"סיפוק מדהים. ההרגשה שאני שם בשבילם פשוט מדהימה".
יום מעשים טובים חוזר ב-29 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב וגם השנה יתקיים בסימן FAMING# ממשיכים להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר יום מעשים טובים, הצטרפו לאתגר ה-FAMING# תנו במה לסיפורים טובים ויחד נמשיך לשנות את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון