שבוע המודעות לבריאות הנפש שצוין בשבוע שעבר, גרם לבר גמזו לכעוס. היא לא הבינה בדיוק למה וכתבה על כך פוסט מפורט שהפך במהירות לוויראלי. גמזו מספרת שהיא מתמודדת עם הפרעות נפשיות, ושהעובדה הזאת לא הופכת אותה לשווה פחות מאף אחד אחר. הזמנו אותה לריאיון באולפן ynet כדי להשמיע את קולה החשוב.
צפו בריאיון עם בר גמזו המתמודדת עם הפרעות נפשיות:
ספרי לנו מה כתבת בפוסט? בר: "אני בת 18, סיימתי תיכון ממש לפני חודשיים ובחרתי לצאת לשנת שירות כחלק מהרצון שלי לתת ממה שאני עברתי לנערים אחרים. שנת השירות שלי הופסקה מוקדם מהצפוי, רק בגלל שאני מתמודדת נפש. אני מתמודדת מאז שאני בת 12, זאת אומרת כבר 6 שנים בערך. המון פעמים סגרו לי דלתות שלא בצדק".
2 צפייה בגלריה
בר גמזו
בר גמזו
"אין לי קרניים". בר גמזו
(מהאלבום הפרטי)
מה זה אומר מתמודדת נפש? איך זה מתבטא ומשפיע עלייך? "זה ספקטרום מאוד רחב של הפרעות. אני מתמודדת עם כמה, ביום-יום אני מתמודדת בעיקר בפנים. מי שפוגש אותי לראשונה לא רואה עליי, אחת התגובות שהייתה לפוסט שנורא אהבתי זה 'אין לי קרניים'. אנשים מבחוץ לא רואים את מה שאני מתמודדת איתו, זה מחשבות טורדניות, לחצים, חרדות, ימים קשים יותר של דיכאונות, ימים שממש קשה לקום מהמיטה. לא בחרתי בזה".
ואת אומרת שזה השפיע לך על שנת השירות? קיצרו אותה בגלל זה? "נכון, וזו לא הפעם הראשונה שסוגרים לי דלתות, בגלל משהו שלא בחרתי. שבוע שעבר היה 'יום בריאות הנפש העולמי' וזה נורא הכעיס אותי כי הרגשתי שלא באמת מדברים על מה שחשוב, על זה שהמון פעמים מפספסים אנשים טובים, כמוני, שיש לי המון מה לתת, רק בגלל אבחנה כזו או אחרת שבעצם לא אומרת עליי כלום. זה ממש הכעיס אותי וממש רציתי לעשות כמה שיותר רעש ולהיכנס לתודעה. אני בטוחה שאני לא היחידה שעוברת את זה".
2 צפייה בגלריה
בר גמזו
בר גמזו
"אני בטוחה שאני לא היחידה שעוברת את זה". בר גמזו
(מהאלבום הפרטי)
ואת אומרת שאת לא שווה פחות. "לגמרי. אני חושבת שאני אפילו שווה יותר. למדתי המון במהלך השנים האלה של ההתמודדות, אני רואה את הסביבה שלי הרבה יותר מבן אדם רגיל, אני הרבה יותר ערנית אליה, אני מאוד רגישה לאנשים. אני יודעת להקשיב ולהכיל, יש בי המון מה לתת וכששנת השירות שלי הופסקה זה צרם לי, זה ממש כאב לי, כי היה לי המון מה לתת לנערים האלה, וזה חבל".