המתח החברתי בערים המעורבות וההתפרצויות האלימות בשכונות מגורים משותפות ליהודים ולערבים מעכירים את האוויר ואת האווירה במרחב העירוני בימים האחרונים. אולם, לצד המראות הקשים ברחובות ועל גבי המסכים, ביטויי הגזענות וחוסר האמון ההדדי שמאפיינים ימים אלה - ומובל בידי מיעוט אלים - נוצרות יוזמות מקומיות רבות של אזרחים מן היישוב. אנשים אלה, שהשתייכו עד כה ל"רוב הדומם" בציבוריות הישראלית, מבקשים להנמיך את הלהבות, להרגיע את הניצים ולהדגיש את הגורל המשותף לבני שני העמים בארץ. ערוץ המעורבות החברתית ידווח כאן מדי יום על יוזמות אלה, יזמין אתכם להצטרף אליהן, ומזמין אתכם להודיע לנו על כל יוזמה - מקומית או ארצית - כדי שנוכל להביא אותה לידיעת כלל גולשי ynet.

אנשי הדת: אל אחד ברא את כולנו

120 רבנים, אימאמים ואנשי דת מוסלמים ויהודים פרסמו קריאה משותפת: "כולנו מאמינים בא-ל אחד שברא את כל בני האדם. כולנו מאמינים באיסור החמור של פגיעה באדם אחר חף מפשע בשל אמונתו או השתייכותו הדתית. אשר על כן אנחנו קוראים בקול גדול: לא לאלימות. לא לוונדליזם בכלל ופגיעה במקומות קדושים בפרט. לא לשנאה עיוורת. לא להסתה בשם הדת".


עשרות מורים ואנשי חינוך ערבים ויהודים מתחייבים לצו האנושי הקדום "ואהבת לרעך כמוך"


אנשי חינוך: ואהבת לרעך כמוך

מיכל חובל ומג'די חרדאן, סטודנטים להוראה במכללת קיי, יזמו מהלך פיוס דו לשוני, שהופץ בתפוצה נרחבת בוואטסאפ, וגייס אנשי חינוך להצטלם עם השלט "ואהבת לרעך כמוך حب لنفسك ما تحب لغيرك". בתוך שעות נרתמו ליוזמה מאות אנשי חינוך, ושטף התמונות הפך לעמוד פייסבוק דינמי.
  • להצטרפות לעמוד הפייסבוק של המיזם לחצו כאן.
  • להצטרפות לקבוצת השיח באווירה מכובדת בין יהודים לערבים לחצו כאן.

המרצים במכללת ספיר: בוחרים בחיים

המורות והמורים במכללת ספיר בשדרות, שבין תלמידיה סטודנטים רבים מהישובים הבדואים, הפיקו סרטון המציג קריאות אישיות של המרצים לעידוד הסובלנות ונגד אלימות. בין היתר: בוחרים בחיים, בספיר ערבים ויהודים חיים ביחד, וגם: מלחמה זה פויה.

היום: "שרשרת השלום" בטיילת החומות

כמה ארגונים חברתיים מעורבים, ובהם 'תג מאיר' ו'נשים עושות שלום' יקיימו היום (ד') בירושלים את אירוע "שרשרת השלום". המעוניינים להשתתף מוזמנים להגיע בלבוש לבן לטיילת החומות, בשער יפו בירושלים בשעה 15:00.
  • לפרטים: עמוד הפייסבוק של 'תג מאיר' או 'נשים עושות שלום'
  • להסעות: לחצו כאן.

גיוס המונים למען חנויות שנשרפו בלוד

יואב בודנר מלוד, שהחנויות שלו ושל חברו סוהיל וחידי הוצתו ונשרפו כליל, יזם גיוס המונים ב-giveback בבקשה מהגולשים לסייע לשניהם לשקם את בתי העסק מנזקי הפוגרום. "אש השנאה לא מבדילה בין יהודים לערבים", הוא מסביר, "עזרו לנו להחזיר את השפיות".
  • להצטרפות לקמפיין גיוס ההמונים לשיקום החנויות לחצו כאן.

ת"א: שלטי רחוב בעד דו קיום

עיריית תל אביב בחרה להחליף את השילוט לאורך טיילת החוף ברחוב הרברט סמואל לקריאות "לא לאלימות, לא להתלהמות".

עבדת בנגב ועג'מי ביפו: שרים ביחד

מפגש מוזיקלי בהשתתפות כ-300 מתושבי הנגב, יהודים וערבים בדואים, התקיים אתמול באוהל של עיד אל קשחר ביישוב עבדה ברמת הנגב, לעידוד שכנות טובה. מפגשים נוספים התקיימו בשכונת עג'מי ביפו, שם שכנים, יהודים וערבים, שוחחו, שרו וניגנו יחד.

עדכנו אותנו

מארגנים מפגש, אירוע או מחווה לקידום דו-קיום ופיוס חברתי? כתבו לנו ל- shlomit-sh@ynet.co.il, צרפו תמונות - ונפרסם.