בשיתוף מפעל הפיס
בין התאריכים 7-10 לספטמבר התקיים בישראל טורניר גביע עולמי בכדורסל ה-DIBF 3x3 World Cup - טורניר כדורסל המיועד לחירשים בלבד ולכבודו הגיעו לישראל 14 נבחרות גברים ו-8 נבחרות נשים מכל העולם.
"גביע העולם בכדורסל 3X3 מתקיים בפעם הראשונה בהיסטוריה בכפר המכביה, שהוא נגיש וקרוב למלון", הסביר עידו רושינק, יו״ר ארגון הספורט של החירשים בישראל.
המשמעות של ספורט עבור כל אחד היא גדולה. עבור אדם עם מוגבלויות יש לספורט משמעות כפולה ומכופלת. "יש לי אהבה לכדורסל", סיפרה חנה איטח, בת 48 ושחקנית נלהבת, שהתחרתה בטורניר. "זה כיף ענק, זה ממש חלק ממני. להשת
תף בטורניר כזה זו ממש חוויה חד פעמית מבחינתי. פוגשים אנשים מכל העולם, עוד שחקנים, עם שפות חירשים שונות", היא אומרת.
4 צפייה בגלריה
 חנה איטח, שחקנית כדורסל
 חנה איטח, שחקנית כדורסל
חנה איטח, שחקנית כדורסל
חנה מנתחת היטב את השפעת הכדורסל על חייה. "הספורט הזה גרם לי לפתח ביטחון עצמי גבוה. הנפש שלי רגועה ופתוחה והוא משחרר ממני הרבה עצב ומועקות. זו הזדמנות שלי לעשות סוויץ' בראש ולהתמקד רק בו וזה למעני ולעצמי בלבד", היא אומרת ומציעה לאנשים עם מוגבלויות בכלל ולחירשים בפרט, לבחור לעצמם ענף ספורט. "זה כל כך טוב לבריאות הנפש, מונע דיכאונות ומביא הנאה. הקבוצה, הביחד וההכרות עם חברים חדשים. יש בזה באמת הרבה רווחים".
גם דניאל קולומיץ משחק בקבוצת כדורסל שהתחרתה בטורניר. "אני מרגיש שזו חוויה ממש גדולה", אמר קולומיץ בעיצומו של הטורניר, "זה לא ספורט של אדם אחד. זה ספורט קבוצתי שמחייב שיתוף פעולה". כמו כל ספורטאי, הוא מעיד שהחלום שלו בכל טורניר זה להשיג מדליה. "אל תוותרו בכלל, לא משנה מה המגבלה שלכם", הוא אומר, "הכל אפשרי".
4 צפייה בגלריה
דניאל קולומיץ , שחקן כדורסל
דניאל קולומיץ , שחקן כדורסל
דניאל קולומיץ , שחקן כדורסל
"המטרה שלנו היא לפתח עוד ענפי ספורט לחירשים", אומר רושינק, יו״ר ארגון הספורט של החירשים בישראל, "לפתח את הספורט הקיים ולהביא עוד נבחרות לישראל, למרות הקושי הכלכלי של כל האנשים שאינם שומעים בישראל", הוא אומר ופונה אל ציבור הלא שומעים: "יש לכם כתובת. בואו אלינו ונמצא לכם את ענף הספורט שלכם וניתן לכם את כל המשאבים והכלים כדי שתמצאו את המקום שלכם".
4 צפייה בגלריה
עידו רושינק, יו״ר ארגון הספורט של החירשים בישראל
עידו רושינק, יו״ר ארגון הספורט של החירשים בישראל
עידו רושינק, יו״ר ארגון הספורט של החירשים בישראל

התמיכה בשילוב ספורטאים עם מוגבלויות במגוון ענפי ספורט שונים הוא נדבך נוסף מתוך מהלך רחב היקף שמוביל הפיס בשנים האחרונות לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית במטרה לייצר שיווין הזדמנויות מלא בכל תחומי החיים, בעזרת הקמת מבני ציבור ייעודיים ומימון פעילויות במסגרת הקהילה, רכישת אופני טנדם עבור הרשויות, אירועי "לילה סגול" ופרויקטים לאומיים כמו 'שווים בתעסוקה' והקמת קורסי הכשרה למען שילוב מיטבי בעולם התעסוקה. במסגרת זו מפעל הפיס משקיע משאבים גדולים בפרויקטים רבים ויוזמות מגוונות יחד עם הרשויות המקומיות.
"מפעל הפיס הציב בראש סדר העדיפויות של הארגון, בתחום החברתי, את הסיוע לאנשים עם מוגבלויות ובדגש על מתן הזדמנות שווה בתעסוקה, בתקשורת, בספורט, בקהילה ובכל תחומי החיים", אמר מנכ"ל מפעל הפיס, עו"ד בני דרייפוס, "אנחנו גאים לסייע למיזם חשוב זה, כחלק ממהלך רחב היקף למען שילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית."
הטורניר אורגן ע"י ארגון הספורט של החירשים בישראל, תחת פיקוחו של - DIBF - International Deaf Federation Basketball, בשיתוף פעולה ובסיוע של איגוד הכדורסל בישראל וכפר המכביה ברמת גן, לרבות המלון ומועדון הספורט במקום. לטורניר הגיעו נבחרות מאוקראינה, איטליה, אסטוניה, ארגנטינה, ארצות הברית, טיוואן, יוון, מונגוליה, סלובניה, ספרד, פולין, שבדיה וכמובן ישראל.
תודה לתמי שמע על התרגום הסימולטני.
בשיתוף מפעל הפיס