לפני ארבע שנים מיכל דור (35), חיפשה דרך לחגוג יום הולדת בצורה ייחודית. "לא רציתי עוד ערב עם חברים בפאב", היא מספרת, "חיפשתי משהו שיהיה משמעותי עבורי. אז הרמתי אירוע מכירת בגדים שכל הכנסותיו היו עבור נפגעי ונפגעות תקיפה מינית". אחרי שראתה כי טוב, החליטה שמדי שנה היא מקדישה זמן בהתנדבות עבור יוזמות חברתיות שיקדמו מטרות שבהן היא מאמינה.
עם ההבנה שלחברות וארגונים כוח רב בהעלאת המודעות והאימפקט לנושאים חברתיים הוא, איחדה דור כוחות עם חברתה הטובה בתאל דבח, החידונאית בעלת חברת QUIZ WE, זוכת "מי רוצה להיות מיליונר" ו"לעוף על המיליון", ויחד הן יזמו אירוע טריוויה לעולם העסקי. אירוע שכולו תרומה לעמותת "רוח נשית" המקדמת עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות.
2 צפייה בגלריה
רוח נשית
רוח נשית
מיכל דור, איתי הרמן ובתאל דבח
את דבח הכירה דרך אהבתן המשותפת לטריוויה, ויחד הן פנו לעמותה בשאיפה להוציא לפועל אירוע שיאפשר לעוד מאות נשים להשתלב במעגל התעסוקה ולאפשר להן ולילדיהן חיים בטוחים ועצמאיים.
דור משתפת שהאירועים שהיא יוזמת מהווים עבורה סגירת מעגל. כשהייתה רק בת 14 חוותה תקיפה מינית. "הרגשתי שזו תהיה הדרך הכי עוצמתית להתמודד", היא מודה. "אני מרגישה שהתרומה הזו - זה הניצחון האישי שלי. זה מרפא, ואני זוכה לכמות אהבה שאי אפשר לתאר במילים. אנחנו כאן אחת בשביל השנייה ואנחנו לא לבד, ואני מקבלת את ההוכחה הזו בכל שנה מחדש".
את אירוע הטריוויה שנקרא Games of Brains, ויתקיים ב-11.6.23, ינחה בהתנדבות, זו השנה השנייה ברציפות, החידונאי ומלך הטריוויה, הצ'ייסר איתי הרמן. האירוע משלב מעורבות חברתית, ידע ותחרותיות, ומהווה מפגש פסגה לחובבות וחובבי טריוויה מכל הארץ.
כל חברה מיוצגת על ידי נבחרת עובדות ועובדים המתמודדת בחמישה סבבים, ברמת קושי עולה, מול החברות האחרות. החברות אמנם מתחרות אחת בשנייה על הניצחון, אך בעצם פועלות יחד למען המטרה החברתית המשותפת.
"מאז שאני מכירה את עצמי מאוד חשוב לי להשפיע ולגעת", מסבירה דור מה הביא אותה ליזום את הפרויקט, ומוסיפה: "הרעיון היה לייצר תחרותיות ספורטיבית שדרכה מלבד התרומה, נעלה את המודעות לנושא, שהשנה הוא קריטי מאי פעם, באמצעות חברות וארגונים שונים".
2 צפייה בגלריה
רוח נשית
רוח נשית
פותרים חידות באירוע של השנה שעברה

"להשאיר את הנושא החשוב הזה במודעות הציבורית"

"אלימות כלפי נשים ואלימות כלכלית הם נושאים שלצערנו לא רק שאינם יורדים מן הכותרות, אלא ממשיכים וצוברים תאוצה", אומר זוהר פוקס, מייסד שותף ומנכ"ל "אורורה לאבס", החברה שניצחה באירוע בשנה שעברה. "אנחנו וחברות נוספות המשתתפות בפרויקט תחרות הטריוויה, שמחים לשתף פעולה עם 'רוח נשית' מתוך הרצון לעזור ולו במעט, להעלות ולהשאיר את הנושא החשוב הזה במודעות הציבורית".
צפו בכתבה המציגה דוגמא לפעילות "רוח נשית":
"רוח נשית" פוגשת נשים ב"יום שאחרי" האלימות - כשהן רוצות לפתוח דף חדש, אך עדיין מתמודדות עם בעיות ומשברים שהם תולדה של נסיבות החיים המורכבות שחוו. העמותה מאפשרת להן הזדמנות לחיים בטוחים וטובים עבורן ועבור ילדיהן, באמצעות תכניות תעסוקה והעצמה כלכלית המותאמות אישית לצרכים ולאתגרים של כל אישה. בנוסף פועלת העמותה גם במישור הציבורי להעלאת מודעות לתופעה, וליישום פתרונות מערכתיים לשיפור מצבן הכלכלי והתעסוקתי של נפגעות אלימות בישראל.