בשיתוף הסתדרות המורים ובנק מסד
זו הפעם ה־14 - הארבע עשרה! - שתחרות "המורה של המדינה" יוצאת לדרך. מסורת מבורכת שכולה הכרה בתפקיד החשוב של המורות, המורים ונשות ואנשי החינוך בחיי הילדים שלנו – ואמירת תודה.
תחרות "המורה של המדינה", הנערכת בשיתוף הסתדרות המורים, בנק מסד, "ידיעות אחרונות" ו־ynet, היא פרויקט חברתי שנועד לתת במה לעבודתם של אנשי חינוך מצטיינים, מעוררי השראה ויוצאי דופן.
המורים שלנו כולם ראויים להערכה ולהכרה במאמצים ובעבודת הקודש שהם עושים, אבל אנחנו מחפשים את אלה שהתבלטו מעל כולם, אלה שנתנו הכל - ואז עוד קצת. לכן אנחנו מזמינים אתכם לספר לנו בדיוק על המורים האלה.
כמו בשנים האחרונות, גם השנה נקיים מסלול למורים חדשים, המיועד למורים הנמצאים שלוש שנים ופחות במערכת החינוך, ומביניהם ייבחר מורה אחד שיוכתר כ"מורה מבטיח".
מבין 195 המורים שעלו עד היום לשלב הגמר זכו 80 בתואר המכובד "המורה של המדינה". בפעם הבאה אלה יכולים להיות המורים האהובים שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להמליץ עליה או עליו בעזרת טופס הרשמה פשוט. הקליקו כאן‬.
1 צפייה בגלריה
המורה של המדינה
המורה של המדינה
המורה של המדינה
(צילום: shutterstock)
תהליך המיון וסינון המועמדים ייעשה בכמה שלבים. לאחר שייבחרו 15 המועמדים הסופיים תראיין אותם ועדה ציבורית הכוללת שורה של אישים בכירים בתחומי החינוך, החברה, התעשייה והכלכלה ותבחר מביניהם את ששת המורים שיזכו בתחרות.
תהליך הבחירה על כל שלביו ייעשה בכלים מקצועיים בלבד, ובשום מקרה לא לפי כמות הטפסים שיישלחו עבוד מועמד מסוים.
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "דווקא עכשיו, כשמדינת ישראל בשיא הסערה הציבורית, כולנו מבינים עד כמה חשוב שיהיו לנו עובדי הוראה מעולים. שידעו להכיל, לתווך, לרכך את האירועים מסביב ולחנך את דור העתיד של מדינת ישראל. פרויקט 'המורה של המדינה' שם זרקור על המקצוע הכי חשוב בציבוריות הישראלית".
חברי הוועדה הציבורית השנה הם: רא"ל (מיל') גבי אשכנזי, לשעבר הרמטכ"ל ושר החוץ; שי פירון, נשיא תנועת פנימה ושר החינוך לשעבר; מרים פרץ, אשת חינוך, כלת פרס ישראל ואמם של סגן אוריאל ורס"ן אלירז פרץ שנפלו בהגנה על המולדת; פרופ' עליאן אלקרינאוי, מהמחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן־גוריון; עדינה בר־שלום, מייסדת המכללה החרדית בירושלים ובתו של הרב עובדיה יוסף; יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל וזוכת מדליית הכסף האולימפית, ברצלונה 92'; גנט דסה יאייך, מנכ"לית עמותת "עולים ביחד"; דובי איכנולד, מנכ"ל הוצאת "ידיעות ספרים"; גבי טייטל, מנכ"ל בנק מסד; קרינה שטוטלנד, עורכת המגזין "לאשה"; ארי שטינברג, מנכ"ל אשמורת; עידו מהצרי, מנכ"ל "תלמ"א" (תוכנית לאומית למצוינות באנגלית); טובה דורפמן, מנכ"לית קרן שטיינהרט בישראל ונשיאת ההסתדרות הציונית העולמית וברנית גולן־יוסובש, לשעבר מנהלת בית ספר ומפקחת במשרד החינוך.
הזוכים יוכרזו בטקס חגיגי שישודר בשידור חי מאולפן ynet. כל 15 המועמדים שיגיעו לגמר יקבלו תעודת הערכה ומחשב נייד מתנת בנק מסד. ששת המורים הזוכים יזכו גם בהשתלמות יוקרתית בארה"ב, מתנת תלמ"א.
בשיתוף הסתדרות המורים ובנק מסד