Be My Eyes - היא אפליקציה חינמית שמקשרת בין רואים לעיוורים שזקוקים לעזרה מיידית - נניח, לקרוא שלט, לדעת אם החלב פג תוקף או לבחור תמונה מוצלחת יותר מבין שתיים. בשיחה, הצד הרואה מקבל את מה שמצלם העיוור ושניהם שומעים אחד את דברי השני.
יונתן כהן (28), עיוור המתגורר בבת ים, והדר ביסמוט, מתנדבת שהורידה את האפליקציה לנייד, שוחחו עם אטילה שומפלבי באולפן ynet, על ההמצאה הפשוטה והגאונית הזאת.
יונתן, ספר לנו על "בי מיי אייס", האפליקציה שמסייעת לך כמעט לראות. כהן: "הקדוש ברוך הוא אמנם לקח את העיניים, אבל נתן כלים אחרים כמו 'בי מאיי אייס', שזה 'תהיה העיניים שלי', עכשיו נגיד אני נמצא במקום מסויים, רוצה לדעת אם החולצה שלי התלכלכה או לא, אני יכול לעשות שיחת וידאו עם מתנדב או מתנדבת, וככה הם אומרים לי מה קורה".
אז יש אנשים שנותנים לך אינפורמציה גם כשהם לא על ידך, על מה שקורה אצלך. כהן: "ומה שטוב באפליקציה הזאת שאתה לא מתקשר לבן אדם קבוע, אתה מתקשר ואז מי שיכול באותו רגע הוא זה שעונה ואתה יכול לקבל יותר עזרה.
זה אומר שמי שפנוי לעזור מייד מתגייס לעזור כהן: "כן".
מדהים. הדר את מתנדבת, תני לנו את הרקע לחיבור שלך לאפליקציה? ביסמוט: "נחשפתי אליה ממש לאחרונה בפוסט של דריה כנף ברשת, ראיתי בעצם שאפשר לעזור ממש בקלות לעיוורים, להיות העיניים שלהם, מה יותר פשוט מזה? נרשמתי לאפליקציה. ממש יום למחרת כבר קיבלתי שיחה ראשונה, שיחת וידאו כמובן, רק אני רואה את הצד השני בווידאו, בן אדם מבוגר עשה בדיקת סוכר בדם וביקש לדעת מה המספר על הצג, כיוונתי אותו בכיוון המצלמה כדי שאוכל לראות כמו שצריך, ירדנו מהשיחה היה מהר ואפקיטיבי ומלא בהמון סיפוק".
מה את עושה בעצם כשאת מקבלת את השיחה מה נדרש ממך? ביסמוט: "פשוט נפתח וידאו מהצד השני, כמובן צריך לאשר את זה וכו' והאדם בצד השני, בין אם זה עברית אנגלית או כל שפה אחרת, שואל אותך את השאלה שלו. ראיתי ברשת הרבה אנשים שאמרו שהם נעזרים בזה כדי לסדר קניות, לבחור חולצה, צבע חולצה אפילו ברחוב לדעת איפה הם, אז באמת יש הרבה שימושים לזה, אני במקרה עזרתי לבן אדם שהיה צריך לקרוא בדיקת סכרת".
3 צפייה בגלריה
be my eyes
be my eyes
פוסט שמזמין להצטרף לאפליקציה
וואו, איזה יופי, יונתן תן דוגמא למשהו שעשית עם "בי מאיי אייז" איך זה עוזר לך כהן: "פעם אחת לדוגמא, הייתי ליד תחנת אוטובוס ורציתי מספר תחנה, וכשצילמתי למתנדב את השלט אז ככה הוא אמר לי את מספר התחנה".
איזה יופי של דבר חברים, אני רק יכול להגיב כבר הורדתי את האפליקציה מקווה שאוכל לעזור, פשוט מדהים,תודה לכם.
כהן: "רק עוד משפט אחד - לפעמים הקדוש ברוך הוא מסדר דברים קטנים כדי שניסים יעשו דברים גדולים, זה האפלקיציה הזאת, ומי ייתן אם כל אחד יעזור אחד לשני נזכה לגאולה שלמה".