הזמר והיוצר שחר אבן צור בשיתוף פעולה מרגש ומלא תקווה עם "נערי האור" - מסגרת תעסוקתית חינוכית לנוער בסיכוי הפועלת ע"י ייצור נרות בוטיק בעבודת יד בבתי מלאכה שונים ברחבי הארץ.
במסגרת שיתוף הפעולה מושקת בלדת רוק מרגשת שכתב והלחין שחר אבן צור עבור "נערי האור". את מילות השיר כתב אבן צור יחד עם היזם והמנכ"ל של "נערי האור", רני אורן.
צפו והקשיבו לשיר "התקוה בלהבה":
בחיבור הייחודי, דרך המוזיקה, מספר אבן צור את סיפורם המיוחד של הנערים והנערות שעוברים תהליך מדהים של טרנפורמציה שבשיאו הם צומחים ויוצאים לחיים מלאי אור ותקווה.
"נערי האור" הוא פרויקט חינוכי-תעסוקתי הפועל בכל הארץ (מאשקלון עד זרזיר, דרך מודיעין עילית) במטרה לאפשר לבני הנוער מכל המגזרים – כללי, ערבי, דרוזי, דתי וחרדי, לרכוש כלים ומיומנויות לחיים באמצעות השתלבות בתוכנית ייחודית של יזמות עסקית ועבודה עם שכר הוגן, בבית המלאכה של נערי האור. הפרויקט הוקם על ידי "עמותת פטריציו פאולטי בישראל".
"הדבר המדהים מבחינתי בפרויקט הכל כך מיוחד - 'נערי האור', הוא שתרתי משמע הוא מאיר את הפינות הכי חשוכות בנוער הישראלי, לאיפה שהממסד והמוסדות החינוכיים הרגילים לא מגיעים, לשם מגיע האור של 'נערי האור'", מספר אבן צור על התהליך והחיבור האישי שלו. "המטרה של הפרויקט והכוח הגדול שלו, הוא בלתת מסגרת ותקווה לאנשים שגדלו בלי תקווה ובלי מסגרת. כשרני ביקש ממני לכתוב איתו שיר שמבטא את העשייה של הפרויקט, ביקשתי ממנו לכתוב לי איך הוא רואה את הפרויקט במילותיו, הוא כתב לי את הערכים, מה מנחה את כל מי שחלק מ'נערי האור', ואיך הוא רואה את הפרויקט בעיניים שלו. אני לקחתי את הטקסט הזה והשתמשתי בו כמקור גדול וכהשראה, ומשם התחלתי לכתוב את השיר", הוא מוסיף.
4 צפייה בגלריה
נערי האור
נערי האור
הנערים והנערות עוברים תהליך מדהים של טרנפורמציה בשיאו הם צומחים ויוצאים לחיים מלאי אור ותקווה
"מבחינתי המנגינה היא מנגינה של תקווה, המנגינה הגיעה בכמה דקות, תוך כדי שאני כותב את המילים, מתחילה לרוץ לי המנגינה בראש, בעשר דקות כל הלחן הזה נולד ממני. אני לא אשכח את הרגע שהשמעתי את השיר לרני ולקרן אשתו, בישיבה מזרחית משותפת על הרצפה ניגנתי להם את השיר בגיטרה אקוסטית והייתה התרגשות גדולה של כולנו בהשמעה הזו, ככה הבנו שזה זה ויצאנו לדרך בהפקת השיר".
אהרון גטר, בוגר "נערי האור", שגדל בחברה החרדית, מספר כיצד הפרויקט השפיע עליו: "זה הכניס אותי לעולם נורמלי והראה לי איך אני יכול לחזור לחברה, כי הייתי מחוץ לחברה באופן טוטלי. בחברה החרדית כבר לא הייתי בכלל ובחברה החילונית גם עוד לא הייתי, לא נכנסתי. הפרויקט הכניס אותי למערכת חוקים שהסכמתי איתה, פתאום אומרים לי - העולם יכול להיות פייר אליך. למדתי הרבה חוקים של איך עובדת תעסוקה ויחסי מעסיק ועובד, וכל מיני דברים שהולכים איתי תמיד – עד היום כשאני מעסיק בנאדם אני אהיה הכי הוגן וטוב אליו שאפשר - מדאגה כללית לרווחתו ועד לשכר הוגן. אני רואה את הבנאדם ורוצה שיהיה לו טוב".
4 צפייה בגלריה
נערי האור
נערי האור
"אני מרגיש שמאז שנכנסתי לפרויקט יש לי יותר רוגע ושלווה בחיים שלי, וזה שווה הכול"
א׳, "נער אור" בפרויקט בסטודיו לקרמיקה ברשפון, מספר: "למרות שאני לא נמצא כאן הרבה זמן, אני מרגיש שמאז שנכנסתי לפרויקט יש לי יותר רוגע ושלווה בחיים שלי, וזה שווה הכול. המציאות הרגילה שלי לא כל כך רגועה ולכן להגיע למקום כזה שמשרה שלווה זה שווה המון".
רני אורן, מנכ"ל ויזם "נערי האור", מסכם: "שיתוף הפעולה עם שחר אבן צור המוכשר, שהתחבר לפרויקט מעומקי נשמתו, וראה את הנערות והנערים, הוליד שיר מרגש, עמוק, שיכול להפוך להיות שיר לכל בני הנוער שנמצאים ברגע של קושי, וימצאו שיש אפשרות, יש הזדמנות ובעיקר יש תקווה. התקווה שבלהבה. בעיקר בימים אילו, אנחנו זקוקים לתקווה, שיוצאת מהלב, ומאחדת. תודה מעומק הלב לשחר, לכל המבצעים".
4 צפייה בגלריה
נערי האור
נערי האור
"בעיקר בימים אילו, אנחנו זקוקים לתקווה, שיוצאת מהלב, ומאחדת". רני אורן
מחקר שעשו "נערי האור" בשיתוף אוניברסיטת בר אילן בדק 503 בוגרים של המיזם, מצא ש-93% מהבוגרים הצליחו להשתלב בחברה, 82.6% אחוז הצליחו למצוא עבודה, וכמעט כולם מצליחים לחזור ללימודים ולסיים 12 שנות לימוד. בנוסף, אחוזי הגיוס לצה"ל מקרב הבוגרים גבוהים במיוחד.
4 צפייה בגלריה
מילות השיר התקווה שבלהבה
מילות השיר התקווה שבלהבה
מילות השיר "התקווה שבלהבה"