בשיתוף תנועות הצופים ובני עקיבא
צילום: שמוליק דודפור
כבר יותר משלושה חודשים שחיילי וחיילות צה"ל לוחמים בגבורה בחזיתות לצד המפקדים, המפקדות וראשי הצבא. רבים מהם השאירו חיים שלמים מאחור, ויום יום הם מסכנים את חייהם, עושים ימים כלילות בתנאים המורכבים ביותר למען ביטחוננו.
מתוך רצון לחזק את הצבא על המנהיגות, המחויבות וההקרבה, לצד ההתעשתות ולקיחת האחריות לאחר פרוץ אירועי 7 באוקטובר, שתי תנועות נוער מובילות - הצופים ובני עקיבא יוצאות למהלך בו הן ירתמו את הציבור לומר לצה"ל "תודה": "תודה שאתם נלחמים, תודה שאתם שם – בשבילנו, תודה שאתם השראה של מסירות ואומץ לב לדורות הבאים ותודה שאתם לוקחים אחריות, גם ברגעים הקשים". כדי לשמוע יותר על הנושא, הגיעו לאולפן ynet אמונה ברוכי, קומונרית של סניף בני עקיבא בתל אביב, במקור מבית שאן, ויובל צור, הנמצאות בשנת שירות בתנועת הצופים. צפו בווידיאו בראש הכתבה.
"נציגים משתי תנועות הנוער יחכו לאנשי כוחות הביטחון במוקדים מרכזיים ברחבי הארץ כדי להרים שלטי חיזוק, לחלק פרחים וצ'ופרים קטנים. להגיד תודה ולחזק אותם", מספרת אמונה.
יובל: "אנחנו שם בעיקר כדי להראות חיוך ולהוכיח להם שאנחנו איתם, גם אם עבר זמן מתחילת המלחמה - אנחנו מוקירים את כל מה שהם עושים".
בסופו של דבר, אומרת יובל, "קרה בישראל אירוע משמעותי וגדול, שחייב לעורר אותנו ולגרום לנו להיות יחד. אנחנו לא יכולים לחזור למצב שהיה כאן קודם. מעבר לזה שהצופים ובני עקיבא הן תנועות הנוער הגדולות בישראל, יש חשיבות גדולה לחיבור בין גווני האוכלוסייה השונים שהן מייצגות. אנחנו מאמינים גדולים באחדות. אנחנו אחים ועם אחד".
יובל מספרת כי היא מכירה את המצב מהמשפחה שלה: "גיסי גויס למילואים בתחילת המלחמה, לא תמיד היה איתו קשר, אחותי ניסתה להתגייס גם היא. קצת אחרי שהוא השתחרר, היא התגייסה, ועכשיו המצב הפוך. אין ספק שמדובר בתקופה מאתגרת, ואנחנו דואגים מאוד לשניהם".

חשוב שידעו: העם כולו עומד מאחוריהם

"לא מעט חיילים, קצינים ומפקדים – יוצאים בימים אלה הביתה, לעתים לתוך שיח ציבורי מקוטב, וחשוב שידעו: העם כולו עומד מאחוריהם" אומר אלעד סנדרוביץ', מזכ"ל הצופים.
יגאל קליין מזכ"ל בני עקיבא מחזק את דבריו ומוסיף: "בשדות הקרב צה"ל מגלה את עוצמת העם הזה. שנדע ללמוד מצה"ל את החיבור העמוק שמאחד את עם ישראל".
וכך היום (חמישי), הצופים ובני עקיבא יחברו יחד ליום הוקרה ותודה משותף. בשעה 16:00 יעמדו חניכי שתי התנועות במספר תחנות רכבת ברחבי הארץ, וימתינו לחיילים ואנשי המילואים שחוזרים הביתה לסוף שבוע, עם שלטי הוקרה, פרחים ומטעמים – כדי להגיד תודה פנים מול פנים. שתי התנועות מזמינות את הקהל הרחב להצטרף ליום התודה. התנועות יקיימו פעילות במוקדים השונים, יחלקו שי לחיילים ויביעו את הערכתם בשם החברה הישראלית לצה"ל מפקדיו וחייליו. ברשימת המוקדים - תחנות הרכבת עפולה, יקנעם, חיפה – חוף הכרמל, בנימינה, בית יהושוע, כפר סבא, רעננה, הרצליה, פתח תקווה, תל-אביב סבידור מרכז, ראשון לציון משה דיין, מודיעין מרכז, ירושלים תחנה מרכזית, באר שבע רכבת מרכז.
"אנחנו מקווים שכל יוזמה של אחדות תהווה קריאה לכל אחד מאיתנו. לא חייבים לבוא לתחנת הרכבת היום - אפשר גם פשוט לבוא לשכן או שכנה שחזרו מהמילואים, לתת מילה טובה וחיוך. בתחילת המלחמה היה דרייב גדול להתנדבות ותרומה, אבל הוא ירד לאט לאט – אנחנו חייבים לחזור לזה, להקדיש זמן ואנרגיה לנושא, גם אם מדובר ב-10 דקות ביום", אומרת יובל. צפו בווידיאו בראש הכתבה. צפו בווידיאו בראש הכתבה.
------------------
רוצים להראות לצה"ל ולמפקדיו – שהחברה הישראלית כולה מאחוריהם? מוזמנים להעלות לרשתות החברתיות:
הוסיפו האשטג: #כולנועםצה"ל,
הוסיפו את הסאונד:
ותייגו אותנו:
באינסטגרם: @ynetgram
בטיקטוק: @ynet
2 צפייה בגלריה
 חן קורן עם סטורי תודה לצה"ל
 חן קורן עם סטורי תודה לצה"ל
חן קורן עם סטורי תודה לצה"ל

-----------------
בשיתוף תנועות הצופים ובני עקיבא