1 מכל 78 תינוקות בארץ מאובחן עם אוטיזם, הגידול מביא לביקוש במעונות יום, גנים, תעסוקה, בתים לחיים, קייטנות ומועדוניות עבור ילדים ובוגרים.
אמני "פסטיבל הגיטרה בים האדום" שיתקיים ב-24-26.3 באילת, נרתמו למען אלו"ט - האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, לקראת מבצע ההתרמה הארצי שיתקיים בסוף החודש.
בימים האחרונים חתמו כל אמני הפסטיבל על גיטרה אחת שתועבר לידי עמותת אלו"ט ותוצע למכירה פומבית בקרוב. האומנים חתומים לפי סדר הא"ב: אביב בכר, אהוד בנאי, אנדי ווטס ויהודה עדר, אפרים שמיר, בר צברי, גלעד כהנא, דודי לוי, דן תורן, דנה ברגר, דנה עדיני, דני רובס, דניאלה ספקטור, הילה רוח, חמי רודנר, יהודה פוליקר, יוסי סאסי, יזהר אשדות, לאה שבת, מאור כהן, מיכה שטרית, מיקי שביב, עידן עמדי, ערן צור, פורטיס, פיטר רוט, קורין אלאל, קרולינה, רונה קינן, רונית שחר ורמי דנוך.
הזמר והיוצר דני רובס, שלקח חלק במחווה, משתף: "בתי רז, צעירה מבריקה, חכמה, נדיבה ומצליחה בתחומה (תואר שני ועבודה במחקר במכון וייצמן), מוגדרת בתוך הספקטרום. תסמונת אספרגר. המוסיקה הוא עולם ענק ומרגש בשבילה, ואני גאה בה כל-כך. כמו עבור רז, אלו"ט נמצאים שם עבור כל מי שזקוק. תמיד באהבה, תמיד בחום, בלב פתוח לרווחה. המחווה של פסטיבל הגיטרה, חתימה על גיטרה כתרומה לאלו"ט מזכירה לכולנו את הערבות ההדדית בין האמנים ובין החברה בה הם חיים על כל גווניה. אני גאה לקחת חלק בזה".
4 צפייה בגלריה
אמנים חותמים על גיטרה למען אלו"ט
אמנים חותמים על גיטרה למען אלו"ט
אהוד בנאי חותם על גיטרה למען אלו"ט
יעל יוספסברג, אמו של מיכאל בן ה-17, ויו"ר הועד המנהל של אלו"ט, מוסיפה: "כאמא לילד שגילה לפני זמן לא רב את המוזיקה כדרך המאפשרת לו להתבטא, המחווה הזו מרגשת אותי ומחממת את ליבי. ילדים ובוגרים על הספקטרום לא תמיד מצליחים לבטא את מה שקורה בתוכם, וזה אתגר גדול מאוד עבור כל מי שסובב את הילדים האלה ורוצה לעשות להם טוב", היא מסבירה.
"אומנות מכל סוג שהיא היא כלי לביטוי שמאשר לנו לחשוף את נשמותינו. אני מודה לכל אחד ואחת מהאמנים האלה שמצאו את הזמן בין החזרות וההופעות לחתום על הגיטרה הזו שתעשה טוב להרבה מאוד ילדים ובוגרים שעל הרצף", מסכמת יוספסברג.
אלו"ט, אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, היא עמותת הורים המובילה את הטיפול בילדים ובוגרים עם אוטיזם מרגע האבחון ולאורך כל חייהם, תומכת בבני משפחותיהם ודואגת לקידום זכויותיהם.
העמותה לילדים בסיכון - המרכז לטיפול וחקר באוטיזם מהווה כתובת מקצועית מקדמת ותומכת לאלפי ילדים, בני נוער, ובוגרים עם אוטיזם ולמשפחותיהם, ודואגת למימוש זכויותיהם. התפיסה שמובילה את פעילותה היא קידומו של האדם עם אוטיזם ושילובו בחברה.
4 צפייה בגלריה
אמנים חותמים על גיטרה למען אלו"ט
אמנים חותמים על גיטרה למען אלו"ט
"אלו"ט נמצאים שם עבור כל מי שזקוק. תמיד באהבה, תמיד בחום, בלב פתוח לרווחה". דני רובס עם הגיטרה למען אלו"ט
ביום ג' 29.3.22 יתקיים יום ההתרמה והמודעות השנתי למען ילדים ובוגרים עם אוטיזם שמובילות אלו"ט ועמותה לילדים בסיכון – המרכז לטיפול וחקר באוטיזם. השנה הוא מתקיים תחת הכותרת "מחשבים מסלול מחדש", בסימן בניה של מודלים חדשים בטיפול, תעסוקה, ושילוב בחברה.
4 צפייה בגלריה
אמנים חותמים על גיטרה למען אלו"ט
אמנים חותמים על גיטרה למען אלו"ט
יזהר אשדות עם הגיטרה למען אלו"ט

4 צפייה בגלריה
אמנים חותמים על גיטרה למען אלו"ט
אמנים חותמים על גיטרה למען אלו"ט
גלעד כהנא עם הגיטרה למען אלו"ט
  • למתעניינים בגיטרה החתומה ולהשתתפות במכירה הפומבית מוזמנים לפנות במייל הבא: Alut@alut.org.il. לפרטים ותרומה לאלו"ט לחצו כאן.