בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון

"בישראל חיים עדיין עשרות אלפי קשישים שחיים מתחת לקו העוני, חלקם ניצולי שואה והיינו רוצים לרתום אלינו כמה שיותר מתנדבים, בעלי מקצוע וחברות בניה, שיבואו, יעזרו לנו ויתרמו" אומרת שרון קשב שחר, אחראית גיוס בעלי מקצוע בסיירת השיפוצים.

דירות דורשות שיפור

חסדי סיירת השיפוצים מגיעים ישירות למי שצריכים אותם. "אנחנו מגיעים לדירות ונקרע לנו הלב - מרצפות רועדות, התקרה מתקלפת, עובש וטחב", אומרת שרון ומוסיפה אחריה סברינה חדד, חברת ועד בסיירת השיפוצים: "ויש את חוסר הנגישות, שזה הדבר הכי נורא כי בן האדם לא יכול להיכנס להתקלח".
"אני יוצאת מדירות מזועזעת והולכת עם זה הביתה ועם תחושה שאני חייבת לעשות משהו", מספרת שרון ומתארת את התחושות של כל מי שהצטרף לצבא המתנדבים של סיירת השיפוצים.

משמעות בלב משבר הקורונה

סיירת השיפוצים מסייעת לקשישים ולניצולי שואה, שגרים בדירות שהן, בסופו של דבר, לא ראויות למגורים. "הארגון מסייע לקשישים וניצולי שואה, שגרים בדירות שאינן בטוחות ואינן ראויות למגורים", מספר רותם ללוש, ממייסדי סיירת השיפוצים. "התחלנו את הפעילות של הסיירת בראשית ימי הקורונה. חיפשנו מה לעשות, גם בשביל עצמנו וגם משהו שאפשר באמצעותו לתרום לקהילה".
"אני צלמת ומעצבת, מכירה את רותם כבר כמה שנים ומלווה את העמותה מהימים הראשונים שלה, בתיעוד של ל'פני' ו'אחרי', כדי שתהיה ויזואליזציה, מראה עיניים", מספרת איה זך, צלמת ומתנדבת בסיירת.

הסיירת בפעולה

איך מגייסים מתנדבים כה מסורים לעניין? "הפעים אותי הרעיון של שיפוץ בתים של קשישים וניצולי שואה", מספרת שרון את הסיפור שלה, "במקצועי אני מנהלת מדיה דיגיטלית ומייד אמרתי שאוכל לסייע בגיוס בעלי המקצוע. ככה התחלנו לרוץ"
"הגעתי לסיירת דרך הפייסבוק והאינסטגרם שלהם. ראיתי פרסומים ואחר כך גם בטלוויזיה. שלחתי להם הודעה והתחלנו לעבוד", מספר אביב חדד, קבלן שמתנדב בסיירת בעודו נכנס לדירה של אישה מבוגרת בראשון לציון. כך הוא מסתובב ועושה לעצמו תוכנית עבודה ככל שהוא מתקדם בדירה המתפרקת: "המקלחת ישנה, יש רטיבות מלמעלה, עם עובש, שזה כבר קצת מסוכן. אין חלון, הריצוף מתפרק, הכול חלול מאחור. צריך להחליף את הדלת, היא כנראה נשברה ועשו כאן קומבינה עם סלוטייפ. גם את החדר צריך לצבוע, הוא הצהיב כבר", הוא אומר ללא ייאוש מול המראות הקשים.
"כשאנחנו באות לראות דירה, אנחנו מסתכלות על הליקויים. על פי זה אנחנו בעצם בונים את התוכנית", מסבירה סברינה.

"זה שינה בי הרבה דברים"

זה לא סוד שנתינה לאחור עובדת גם בכיוון ההפוך. "בשנה האחרונה הספקנו לשפץ כבר 40 דירות של קשישים וניצולי שואה", מספר רותם. "כשאנחנו מסיימים שיפוץ, נעלמים כל האתגרים שהיו לאורך הדרך.
"לפגוש את הגברת או האדון, שגרים בבית ששופץ ולראות את ההתרגשות שלהם, אחרי שהבינו שהחיים שלהם הולכים להשתנות, זה משנה. בי זה שינה המון דברים – קודם כל, את הדאגות שהיו לי - החששות, החרדות – הן כאילו נעלמו. הכל נכנס לפרופורציות", הוא אומר בהתרגשות מידבקת.
"אני חושבת שיש גם הבנה שאתה יכול להשפיע. יש את בן האדם ששיפצת לו דירה שהייתה מפורקת ונוראית ועכשיו, מכבדת אותו או אותה. אתה רואה את הפנים וזה מאד מרגש וגם מפרק אותך מהציניות", מוסיפה איה.
"חשוב לציין שכל הפעילות של הסיירת נעשית בהתנדבות", מבקש להדגיש רותם, "אנחנו מגייסים עבור עצמנו את כל המשאבים הנחוצים לנו. אין לנו שום תמיכה, ואנחנו ממש צריכים כל עזרה".
סביב יום המעשים הטובים מתקיימת פעילות מרוכזת וארצית של הסיירת. "אפשר לעקוב אחרינו באינסטגרם ובפייסבוק ולראות אותנו בכל מיני נקודות ברחבי הארץ, כשהמטרה שלנו היא לעזור באמת לכמה שיותר אנשים ולנצל את היום המהמם הזה לכמה שיותר עשייה".

רוצים לתרום? הנה כמה דרכים:

להתנדבות ויצירת קשר *5291
לתרומות בביט: 0525663555 או לבנק מזרחי סניף 483, חשבון 397620 על שם סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה
מעשים טובים קורים בכל מקום וזמן ויום מעשים טובים חוזר ב-29 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב וגם השנה יתקיים בסימן FAMING# ממשיכים להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר, הצטרפו לאתגר ה-FAMING# תנו במה לסיפורים טובים ויחד נמשיך לשנות את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון