בשיתוף עמותת רוח טוב מקבוצת אריסון
עשיית טוב ונתינה הם תמיד גורם מלכד שפותח את הלב, בימים האחרונים היינו עדים לרוח טובה שנכנסה לארוחות שבירת צום הרמאדן בכל הארץ.
מתנדבים בלמעלה ממאה ישובים בחברה הערבית בישלו ואירגנו ארוחות שבירת צום רמאדן המוניות לאנשים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. הארוחות התקיימו במטרה להגביר את המודעות אליהם וקבלתם בחברה, ובמטרה להעמיק את הקשר ואת המעורבות החברתית שלהם בקהילה.
צפו בחגיגת הרמאדן בטמרה ל-160 אנשים עם צרכים מיוחדים:
אירוע הפתיחה שהתקיים בשכונת ואדי ניסנס בחיפה כלל 200 משתתפים והיה במעמד של רב, אימאם וכומר. בקיבוץ הרדוף התארחה עמותת "סמא" משפרעם שקיימה ארוחת שבירת צום לכמאה אנשים עם צרכים מיוחדים. גם במזרח ירושלים שמחו להשתתף וקיימו ארוחה ענקית ל-500 משתתפים. אלפים נוספים השתתפו בארוחות ביישובים הערביים בכל הארץ.
הפרויקט התקיים בין השאר ביישובים מעורבים ובכפרים לא מוכרים בנגב. הפעילות התחילה ב-28.3 ותסתיים היום (ראשון, ה-2.4). הילאל חג' יחיא, מנהל תחום החברה הערבית בעמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, משתף: "זו השנה השישית בה אנו ממשיכים להגביר את המודעות בחברה הערבית לחיזוק המעורבות החברתית של אנשים עם צרכים מיוחדים מכל הגילים בחיי היומיום שלהם. הפרויקט הזה ברמדאן הפך לפרויקט העממי ביותר שיש לנו מכיוון שהוא ממגנט אנשים כדי שיעניקו את חלקם בכל דרך".
5 צפייה בגלריה
כריסיאן מיסא בכפר יסיף
כריסיאן מיסא בכפר יסיף
כריסטיאן מיסא, תלמיד כיתה ז' שאיבד את הראייה בעקבות מחלת הסרטן, מנגן על אורגן בכפר יסיף
קמילה סעדה, מנהלת יחידת הנוער בכפר יאסיף, שבו התקיימה ארוחה לעשרות אנשים סיפרה על ההכנות המרגשות שבהן המתנדבים שלקחו חלק הם נערים עם צרכים מיוחדים. "אחד מהנערים המקסימים האלה הוא כריסטיאן מיסא, תלמיד כיתה ז' שאיבד את הראייה בעקבות מחלת הסרטן", מספרת סעדה. "כריסטיאן עזר בארגון הארוחה וגם ניגן על אורגן והנעים את זמנם של המשתתפים".
סעדה סיפרה גם על יונס ופיק קבאני (29) מאבו סנאן, שלקח חלק בפעילות: "יונס אובחן בילדות עם שיתוק מוחין שגרם לו למוגבלות פיזית. בהתחלה הוא למד בבית ספר לחינוך מיוחד, אבל אז גילו שיש לו יכולות שכליות מאוד גבוהות, והוא עבר לבית ספר רגיל וגם סיים עם תעודת בגרות מלאה. כיום הוא סטודנט לתואר ראשון בקרימינולוגיה וסוציולוגיה. לפני שנה הוא התחתן ונולד לו בן. יונס הוא דוגמה למישהו שחי את חייו כמו כולם למרות המגבלות".
5 צפייה בגלריה
כריסיאן מיסא בכפר יסיף
כריסיאן מיסא בכפר יסיף
יונס ופיק קבאני עם בנו. " דוגמה למישהו שחי את חייו כמו כולם למרות המגבלות"
ביישוב משהד אחד מהחוגגים היה עותמאן סאלח. "אני עיוור מלידה, בן 37, נשוי ואב לשלוש בנות. למדתי תואר ראשון בספרות ערבית ולימודים רב-תחומיים", הוא מרחיב. "בסוף השנה השנייה שלי ללימודים, התחלתי לחפש עבודה, הגשתי בקשות למשרת סטודנט ושלחתי קורות חיים למגוון חברות, אך לא קיבלתי תשובה מאף חברה. החלטתי למחוק את המשפט שמציין שאני עיוור, ושלחתי שוב את קורות החיים שלי לאותן חברות. ואז, חברות רבות יצרו איתי קשר והזמינה אותי לראיונות טלפוניים", מוסיף סלאח. "אחת החברות התעניינה בי ורצתה להזמין אותי לפגישה פרונטלית. לפני שהסכמתי להגיע, סיפרתי למראיינת שאני עיוור. המראיינת שתקה במשך דקה ואז אמרה לי שהיא תבדוק את זה ותחזור אליי, אבל אף אחד לא חזר אליי".
5 צפייה בגלריה
חגיגת רמאדן בחיפה
חגיגת רמאדן בחיפה
חגיגת רמאדן בחיפה
(צילום: ענאן מולא)
אחרי החוויות הללו, סלאח החליט שהוא צריך להתחיל לעשות משהו שיעזור לא רק לו, אלא לאנשים נוספים. "הקמתי את עמותת 'יד ביד לעיוורים'- שמשלבת אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה בפרט ובחברה בכלל. במסגרת העמותה, אני וצוות נוסף של אנשים התחלנו לעזור לשלב עיוורים במגוון מקומות; משרד החינוך, מפעלים וחברות, כל אחד על פי הקריטריונים שבהם הוא עומד. למעשה, אנחנו מקשרים בין עיוורים לבין מקומות עבודה שונים. בנוסף, העמותה מסייעת בהתגברות על קשיים ומחסומים, מקיימת פעילויות פורמליות ובלתי פורמליות, מסייעת במציאת עבודה, בלימודים אקדמיים ועוד. אנחנו מלווים אדם עד שהוא מצליח לשחות לבד בחיים", מבהיר סלאח בחיוך.
5 צפייה בגלריה
חגיגת רמאדן במזרח ירושלים
חגיגת רמאדן במזרח ירושלים
חגיגת רמאדן במזרח ירושלים
כיום עובד סלאח במועצה המקומית משהד כמנהל התנדבות רשותי בשליש משרה. בנוסף, הוא רכז תוכנית "אג'יק" בנגב. במסגרתה, הוא מלווה 25 נערים רגילים, ללא מוגבלויות, שסיימו את כיתה י"ב ומעודד אותם להתקדם באקדמיה או בשוק העבודה. למעשה כל העשייה שלו, ב"יד ביד לעיוורים", ב"אג'יק" ובמועצה המקומית, עוסקת בנתינה לזולת.
5 צפייה בגלריה
חגיגת רמאדן בחיפה
חגיגת רמאדן בחיפה
חגיגת רמאדן בחיפה
(צילום: ענאן מולא)
עידו לוטן, מנכ"ל עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המחברת בין מתנדבים לעמותות בכל הארץ, בכל התחומים ובמהלך השנה כולה, מסכם: "הפרויקט מעיד על רוח ההתנדבות בחברה בערבית, שאותה אנחנו מובילים כל השנה. במיוחד בימים אלה מרחיב את הלב לראות כמה הפרויקט מקרב ומלכד בין אנשים".
בשיתוף עמותת רוח טוב מקבוצת אריסון