בשיתוף קבוצת שטראוס
צילום: ירון שרון | בימוי ועריכה: אסף אושי | הפקה: ניצן כהן
האזעקות, החברים שאבדו ונחטפו, והפינוי המהיר של קהילות שלמות, לא ייעלמו לעולם מזיכרונם של תושבי עוטף עזה וישראל כולה. ולמרות זאת, רבות ורבים מהם בחרו לחזור כדי להמשיך בשגרת החיים והעבודה – סמל של ניצחון הרוח על הטרור והאימה. אחת מהם היא דניז (פוני) סייאג, תושבת העוטף ומנהלת הייצור של מפעל הירקות הטריים של שטראוס בברור חיל. אחרי שפונתה לאילת, החליטה שהדבר הנכון מבחינתה הוא לחזור לעבודה, כדי לקבל כוחות מחודשים, אך חשוב מכך, להעניק תקווה וביטחון לעובדים שלה במפעל החיוני. צפו בווידיאו בראש הכתבה
את דניז תפסו אירועי 7 באוקטובר אחרי לילה ארוך ללא שינה בו שוחחה עם הבנים שלה שמתגוררים בחו"ל. "שישי בלילה זה זמן האיכות שלי עם הבנים בחו"ל - שיחת וידאו עד השעות של הבוקר המוקדמות. מספרת דניז. בבוקר, איך שאני אומרת לבן הגדול 'יאללה חיים אני עייפה זהו, רוצה ללכת לישון', אזעקה".
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון)
ותוך דקות ספורות מגיעות גם הודעות מחלחלות על עשרות מחבלים שחדרו לשדרות ויורים לכל עבר בסמוך לביתם של הוריה. "נכנסתי לסטרס מטורף ותוך כדי כל השעות הנוראיות האלה אני גם מקבלת ידיעות על חברים קרובים שנרצחו. ואני מבינה. מבינה שאנחנו במלחמה".
"עם כל הקושי, הפתיחה של המפעל נתנה לי כוח"
24 שעות לאחר מכן מפונה דניז לאילת, אבל בתוך ימים ספורים היא מבינה שמפעל הירקות הטריים של חברת שטראוס שבקיבוץ ברור חיל, שם היא משמשת כמנהלת הייצור, חוזר לפעילות. הירקות השטופים והחתוכים המיוצרים במפעל מגיעים מחקלאי העוטף. לדבריה, לא הייתה לה בכלל התלבטות האם לחזור. "החזרה לפעילות, עם כל הקושי שבעניין, נתנה לי כוח להתמודד עם המצב. מדובר במקום שאני מאוד מאוד אוהבת", אומרת דניז. "זה הבית השני שלי ושל העובדים שלי. זו ההזדמנות שלי לדבר איתם, לחזק אותם".
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון)
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון)
מפעל הירקות הטריים של שטראוס הוקם לפני כשנתיים בקיבוץ ברור חיל שבמועצה האזורית שער הנגב. למפעל מגיעים מידי יום ירקות טריים מסוגים שונים שגדלו בשדות הסמוכים: לקטים, חסות, עלי בייבי ועוד. המפעל מייצר עבור מותג "טעם הטבע" ירקות שטופים, חתוכים וארוזים שמגיעים ישירות לרשתות השיווק וללקוחות מוסדיים.
וכך פחות משבועיים מפרוץ המלחמה חזר המפעל על 60 עובדיו לפעילות מלאה. "כשפתחנו את המפעל, היה חשוב לי להגיע מוקדם כדי לקבל את העובדים, לראות שכולם הגיעו. אני יודעת שאני צריכה לתת להם את הכוח, את החיבוק שלי", היא מספרת בהתרגשות.
"רק ביחד נצליח להתמודד. אנחנו נצליח עם אמונה והרבה אהבה. אני שולחת חיבוק גדול לחברים, למשפחה, לעובדים שלי ולארגון עצמו".
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון)
בשיתוף קבוצת שטראוס