מיזם שמובילה חברת "ביאקטיב" (Beactive) מקבוצת "הדסטארט" יעניק מימון מלא לתובעים בתחום דיני עבודה ונזיקין. הציבור שיממן את ההליכים המשפטיים אמור גם לסייע למי שידו אינה משגת - וגם לקבל אפשרות להרוויח.
"בביאקטיב התובע והנתבע עצמו פותחים קמפיין, מקדמים אותו, פונים להמונים ומגייסים מימון ותמיכה לקידום ההליך המשפטי שלהם בצורה הטובה ביותר", הסביר באולפן ynet המנכ"ל, עו"ד אופיר סמו.
"אנחנו מאוד גאים באתר הזה ובשינוי שהוא הוביל בישראל - דווקא בתקופת הקורונה הרבה מאוד גיוסים ותומכים. זיהינו בעיה, של עובדים כמו האישה שפוטרה שלא כדין תוך כדי הריון, או הפועל שנפצע ונפל וצריך להגיש תביעת נזיקין. אלה תובעים שלא מסוגלים בעצמם לנהל קמפיין מימון המונים ובעצמם ללכת לגייס את הכסף".
- כולם נמצאים בתקופה כלכלית לא פשוטה, אז למה שאנשים בכלל יפתחו את הארנק? "קודם כל אנשים כן פותחים, אבל בגלל שזיהינו את הבעיה פתחנו באתר פאנדיט, שהוא אתר ההשקעות שלנו, שני גיוסים מיוחדים להשקעה; האחד הוא שהציבור כולו יכול להשקיע בחברה שתממן תביעות לעובדים, וגיוס שני הוא השקעה שהציבור יכול להשקיע בסכומים קטנים ולממן תביעות בתחום הנזיקין.
"אנחנו מכוונים למצב שעשרות ומאות משקיעים בסכומים קטנים ישקיעו בחברה בתחום דיני העבודה, ויממנו עובדים, ובחברה של נזיקין למימון תובעים נזיקיים, ובעצם עשרות ומאות משקיעים יעזרו לעשרות ומאות תובעים. וזהו החיבור החברתי. פתחנו את הגיוסים הללו כבר לפני חודש וחצי למשקיעים מובילים, והם כבר גייסו מאות אלפי שקלים.
"ממש השבוע פתחנו את הגיוסים האלה לציבור, וזה חלק מהחזון שלנו בקבוצת הדסטארט, לאפשר לאנשים לא רק לתרום, אלא גם להשקיע", הוסיף סמו. לטענתו, "נתבעים יתפשרו יותר ויסגרו מהר יותר תיקים שמאחוריהם גורם מממן. באותו מקרה של הפסד ההפסד הוא על הקרן. באותו מקרה של ניצחון קטן מאוד או בחסר, אז הקרן לא תרצה לפגוע בתובע ונדע להתחלק איתו בסך הנמוך שזכה בצורה הוגנת מאוד".