בתחילת החודש (3 באפריל), עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון לקחה חלק בכנס "מעלה", העוסק בתחום האחריות התאגידית בישראל. לראשונה, העמותה אף הנחתה פאנל שעסק בהתנדבות עובדים, תוך התייחסות לשאלה איך ממשיכים לתמוך במי שצריך, ובמקביל ממשיכים להירתם לטובת צרכים חדשים. הפאנל אף הרחיב את השיח על הזדמנויות ההתנדבות שנוצרו בעקבות המלחמה, ואילו שינויים ייעשו או נעשו לטווח ארוך בתחום.
את הפאנל הנחתה קרן לביא, מנהלת מחלקת התנדבות לעסקים בעמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון, ולקחו בו חלק: שי בכר, מנהלת ESG בבזק; עידו שינברגר זיו, מנהל אחריות חברתית במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח; טל עזרא שמר, מנהלת תחום התנדבויות בחברת אינטל ישראל; דפנה שם טוב-אלימלך, מנהלת רווחה ואחריות חברתית ב-CBC ישראל וגילי סוארי, מנהלת אחריות תאגידית בסולאראדג'.
3 צפייה בגלריה
כנס "מעלה" עמותת "רוח טובה"
כנס "מעלה" עמותת "רוח טובה"
פאנל שהנחתה עמותת "רוח טובה" בכנס "מעלה"
(צילום: שרון אליאסי)
"תקופת הלחימה העלתה בקרב חברות רבות את אחוז המתנדבים לא רק בכמות, אלא גם בסוג העובדים המתנדבים", אומרת לביא. "הרבה עובדים שבדרך כלל אין ביכולתם לשלב התנדבות בזמן העבודה, ביקשו להשתלב בהתנדבות מבוססת כישורים כדי שהיכולות שלהם יבואו לידי ביטוי - בין אם אלו עובדים בתחום המוצר, השיווק, טכנאים, מתכנתים, נהגים ועוד".

גידול של 70% בפניות להתנדבות לעומת אשתקד

במהלך הכנס, העמותה הציגה את סיכומי הנתונים העולים ממאגר ההתנדבות בחירום שהקימה עם פרוץ הלחימה. הקמת המאגר העצום התאפשרה בזכות העובדה שהעמותה עוסקת בקידום ההתנדבות לאורך כל השנה, ומחזיקה את מנוע חיפוש ההתנדבות הגדול בישראל.
מנתוני ההתנדבות של "רוח טובה" עולה כי בשבוע הראשון ללחימה נקלטו באתר "רוח טובה - התנדבויות בחירום" - 1,922 פניות להתנדבות. באוקטובר 2023, החודש בו פרצה הלחימה, מספר הפניות להתנדבות באתר עמד על 6,048 - גידול של 70% לעומת אוקטובר אשתקד.
3 צפייה בגלריה
 עובדי פספורט כארד יחד עם אקואושן מנקים את החוף
 עובדי פספורט כארד יחד עם אקואושן מנקים את החוף
עובדי "פספורטכארד" יחד עם "אקואושן" מנקים בהתנדבות את החוף
(צילום: פספורט קארד)
לדברי עידו לוטן, מנכ"ל עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון: "החל מ-7 באוקטובר 2023, ראינו עלייה משמעותית בכמות המתנדבים שפעלו בעיקר כיחידים במסגרת יוזמות עצמאיות. לעומת זאת, בנובמבר 2023 חלה ירידה בכמות המתנדבים העצמאית, אולם נצפתה עלייה בהתנדבות מאורגנת יותר, לרוב בקבוצות. זאת, עם חזרתם של רבים לשגרה המעידה על בקשות להתנדבות קבוצתית מטעם חברות עסקיות".
לדבריו, "בשנים האחרונות אנחנו רואים מגמת עלייה משמעותית בהתנדבות מאורגנת בחברות עסקיות. מדובר במגמה מבורכת משום שהיא מאפשרת לעובדים לבחור בהתנדבות שהם מחוברים אליה ברמה הערכית, וגם להשתמש בסל הכישורים שלהם ולמנף את המקצועות שלהם לטובת הקהילה".
3 צפייה בגלריה
כ-200 עובדים הרכיבו אופניים במתחם התחנה בתל-אביב. האופניים יועברו לתושבים מפונים. סה"כ הורכבו 70 זוגות אופניים
כ-200 עובדים הרכיבו אופניים במתחם התחנה בתל-אביב. האופניים יועברו לתושבים מפונים. סה"כ הורכבו 70 זוגות אופניים
כ-200 עובדים הרכיבו 70 זוגות אופניים במתחם התחנה בתל-אביב. האופניים יועברו לתושבים מפונים
(צילום: אלי דסה)
על פי נתוני הלמ"ס, בישראל מושקעות כ-100 מיליון שעות התנדבות בשנה, שהן שוות ערך ל-50 אלף משרות מלאות במשק. בנוסף, מהנתונים שנמצאו על ידי העמותה עולה כי מנהלי ההתנדבות בחברות העסקיות זיהו את הצרכים שעלו בעקבות המלחמה, ואיפשרו לעובדיהם להתנדב בתחום ההתמחות שלהם.
"מדובר במהלך שחברות עסקיות רבות התוודעו אליו בתקופת הלחימה, וממשיכות לאמץ אותו גם חצי שנה אחרי", מוסיפה לביא ומסכמת: "מהלך זה איפשר לחברות להעניק לעובדים תחושת משמעות גבוהה, במיוחד בקרב עובדים שלא לקחו חלק בהתנדבות, כי לא חשבו שיש להם מה לתרום למאמץ המלחמתי".
הנתונים הובאו במסגרת פאנל "התנדבות תאגידית ואיך ממשיכים לתמוך במי שצריך", בהשתתפות העמותה בכנס "מעלה 2024".
עמותת 'רוח טובה' מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל, ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות - לבין מקומות שזקוקים להם, ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.