בשיתוף אסם-נסטלה
ניצן כהן: הפקה ובימוי | צילום: ירון שרון | עריכה: עמרי אלקלעי ניר
העיר שדרות, אשר ספגה מכה כואבת ב-7 לאוקטובר, תמיד ידעה לצמוח מתוך הקושי. היא ידעה עשרות שנים של איומים ביטחוניים, ועדיין ידעה להתפתח – עם אזור תעשייה משגשג, השכלה ותרבות. האירועים האחרונים בעיר הוכיח את החשיבות האדירה בהשקעה משמעותית בעיר ובעתיד תושביה לצד השינוי הנדרש במצב הביטחוני, כדי שמול כל האתגרים – שדרות תעמוד איתנה.
לשדרות יש הרבה במה להתגאות: היא צמחה בעשרות אלפי תושבים מאז הוכרזה בתור עיר לפני קרוב ל-30 שנה ומונה כיום כ-35 אלף תושבים, רבים מהם צעירים שמול הקשיים נשארים בעיר, מקימים בה משפחות ושואפים למצוא תעסוקה איכותית באזור. אזור התעשייה בעיר הכולל יותר מ-100 מפעלים ועסקים, המעסיקים אלפי עובדים. אחד מהעוגנים הוותיקים בעיר הוא המפעל של קבוצת אסם נסטלה, המפעל הגדול ביותר של החברה, שהוקם לפני יותר מארבעה עשורים ומעסיק יותר מ-500 עובדים.
בחודשים האחרונים, על רקע האירועים של ה-7 באוקטובר ומתוך מבט לעתיד טוב יותר, הוקמה קרן אסם שדרות, לתמיכה בעיר. הקרן, המעניקה מיליוני שקלים בכל שנה, פועלת בשיתוף פעולה מלא עם עיריית שדרות ומכללת ספיר, מתוך כוונה לתת את המענה הנכון והמדויק ביותר לצרכי התושבים.
בין היתר, הקרן תתמוך בהכשרות בתחום הטכנולוגי-תעשייתי, במטרה לפתח את התעשייה ואת האופק התעסוקתי של צעירי העיר. פעילות הקרן מתחילה כבר בבית הספר התיכון וממשיכה למלגות עבור לימודי הנדסאות, לימודים אקדמאיים והכשרות מקצועיות שונות.
במסגרת פרויקט "שדרות חולמת עתיד" ליווינו את גל שמאי לוי, מנהלת תחום תעסוקה באגף לפיתוח כלכלי תעסוקתי בעיריית שדרות, על מנת לקבל את התמונה הרחבה בכל הנוגע לסיוע בתעסוקה לצעירי העיר, ולהבין את החשיבות של החינוך הטכנולוגי למען העתיד של האזור כולו.
שמאי לוי מספרת כי הפעילות של תחום התעסוקה נעשית במספר מישורים. "אנחנו יוצרים קשר עם מעסיקים מתוך מטרה להגדיל את היצע המשרות בעיר, אנחנו יוצרים הכשרות עם השמה בקצה מול מעסיקים, ולבסוף גם יוצרים קשר עם התושב, או שהוא יוצר קשר איתנו, ואנחנו עושים לו התאמה בין המשרה שהוא צריך או מתאימה לו, לבין השוק".
"המפעל של אסם הוא שותף ותיק - אפשר למצוא שם החל ממשרות מטה ועד משרות טכנולוגיות"
אחת הדוגמאות ששמאי לוי נותנת לעבודה שוטפת עם מעסיק, היא הפעילות מול מפעל אסם בשדרות. "אנחנו ממש שותפים שלהם, עובדים עם מנהלת משאבי אנוש, היא מיידעת אותנו כשיש משרות פנויות ואנחנו יודעים להנגיש לתושבים את המשרות ולעשות את החיבורים. שמאי לוי מוסיפה כי "אם בעבר הייתה תפיסה כלשהי לכך שרוב המשרות במפעל הן תעשייה מסורתית, היום אנחנו יודעים להגיד שאסם מחפשת עובדים למגוון תפקידים, החל מתעשייה מסורתית, דרך משרות מטה ועד משרות טכנולוגיות".
"קרן אסם שדרות – זה המקום שממנו אפשר לצמוח"
בכל הנוגע לקרן אסם שדרות, שמאי לוי אומרת כי בעזרת קרן אסם שדרות לחינוך טכנולוגיה ולהכשרה לתעשייה, "אפשר להגיד שזה המקום שממנו אפשר לצמוח. דור העתיד, הצעירים שלנו, יכולים עכשיו ללמוד באוניברסיטה או במכללות את אותם תחומים ולעבוד בתחומים האלו".
לדבריה, "חשוב להשקיע בחינוך טכנולוגי כי זה העתיד, ואם הסיוע יתחיל עוד בשלב החינוך, תהיה לאותם צעירים את הגישה להגיע לעולמות האלו והם יוכלו לבסוף לבחור".
"זאת העיר הכי טובה בארץ"
שמאי לוי מספרת כי שדרות הייתה מהערים הראשונות להקים תחום תעסוקה ופורום תעסוקה, "בו יושבים מספר גופים מרכזיים בעיר, דרכם אנחנו מספקים את כל השירותים לעיר. אנחנו עובדים יחד ובונים תמונה אחת, מאגמים משאבים ויש לנו תכנית תעסוקה אחת לכל התושבים שלנו".
לסיכום, שמאי לוי אומרת כי "מה שאני הכי אוהבת בשדרות זה שזאת עיר שאפשר לחלום בה. יש פה ראש עיר יזם שכל חלום שאנחנו מעלים שהוא לטובת התושבים – הוא פועל להגשים. אנחנו אומרים הרבה שמשדרות תצא תורה, זה באמת כך. אפשר לראות את תחום התעסוקה כפורץ דרך. והאנשים פה, מדהימים, יש קהילה מדהימה, אנשים שכיף לעבוד איתם. זו עיר מהממת. הכי טובה בארץ!".
בשיתוף אסם-נסטלה