1 צפייה בגלריה
(צילום: יאיר שגיא, דנה קופל, יובל חן)
בשנתיים האחרונות, על רקע התפרצות מגפת הקורונה, התחדדה החשיבות של מערכת בריאות חזקה ויציבה כמו גם של שמירה על אורח חיים בריא.
בוועידת הבריאות של קבוצות "ידיעות אחרונות" שתיערך ב-25 ביולי ותשודר בשידור חי באתר ynet, יישבו יחד לשיחה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, ראש מערך החדשנות בקופת חולים כללית וראש קבינט המומחים לקורונה פרופ' רן בליצר וכן תא"ל (במיל') רלי מרגלית - לשעבר מפקד מפקדת אלון בפיקוד העורף. הם ידונו בעידן המגפות ובשאלה האם אפשר לעצור את המגפה הבאה. את השיחה תנחה עיתונאית "ידיעות אחרונות" שרית רוזנבלום.
מרגלית אמר לקראת הפאנל: "מדובר בנושא מאוד חשוב בעיניי. בכל פעם שאנחנו מרימים את הראש וחושבים שהקורונה עברה אנחנו מגלים שהיא פה. אני מאמין שהפעולות שנעשות כרגע נכונות. העולם כשל במודעות לפנדמיה ובציפיה למה הולך להיות, וזה זמן נכון להפיק לקחים בפן הרפואי, הטיפולי והאופרטיבי".
פרופ' בליצר אמר: "אני סבור שהפאנל חשוב. הקורונה עדיין מציבה בפנינו אתגרים משמעותיים, ומדובר באירוע שממשיך להתפתח. עלינו לחשב מסלול מחדש מדי מספר חודשים. לפנינו שאלות כבדות משקל לקראת החורף הקרוב. האם עלינו להכריז על מבצע חיסון בוסטר בסתיו למבוגרים וחולים בסיכון, לרבות מנה חמישית למי שחוסן בארבע מנות כפי שהחליטו השבוע הבריטים? האם עלינו להמתין להגעת חיסון מותאם לאומיקרון, גם אם יהיה זמין רק בחורף?".
בוועידה יתארחו גם שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, מנכ"לית פמי אטל מולכו-פילבה, יעל שרר, נשיא ויו"ר צבר רפואה ד"ר איתמר עופר, מנכ"ל קרונוס ישראל רן גורליק, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן, פרופ' רפי קרסו, פרופ' טריף בדר, ליקי רוזנברג מיכאלי ועוד.